Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 33105 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 11-09-2005, 23:48:52 »
Ik heb vandaag voor het eerst gekeken en moet eerlijk bekennen dat het niet helemaal mijn programma is. Er wordt een hoop mysterieus gesproken over een nomadenvolk en over iets dat ze moeten ontrafelen, maar ondertussen gebeurd er nauwelijks iets. Ik werd er niet veel wijzer van eerlijk gezegd ???

Hehe hoezo gebeurt er niks Daisy?? ;)

Er zijn twee proeven.. er wordt gestemd.. er weegt van alles psychologisch op beide fronten..? ;) Denk dat dat alleen nog verder groeien gaat maar het zijn geen hapklare brokken nee :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 11-09-2005, 23:49:00 »
Maar als je een vergelijking moet trekken met ER, gebeurd daar dan zoveel? ;)

Het is in geen zin te vergelijken met ER dat ben ik met je eens. ER is een simpele opzet, en op de een of andere manier trekt dat de mensen over het algemeen meer. ER heeft zijn eigen charmes en TI zal dat ook hebben..

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 11-09-2005, 23:53:28 »
Trekt misschien grotere aantallen omdat de drempel lager ligt ja :)

Voor wat betreft dat Terra zal zijn eigen publiek gaan krijgen denk ik, meer analoog PE gok ik  ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 11-09-2005, 23:55:17 »
Trekt misschien grotere aantallen omdat de drempel lager ligt ja :)

Voor wat betreft dat Terra zal zijn eigen publiek gaan krijgen denk ik, meer analoog PE gok ik  ::jaja::

Nou de vergelijking ER -> PE vind ik snelle gemaakt dan de vergelijk TI -> PE ... In PE zitten geen mysterieuze zaken.. is het ook gewoon liften en zorgen dat je snel op je plek bent, net zoals ER zitten en volhouden  ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 11-09-2005, 23:57:47 »
Ja er worden proeven gespeeld. Maar ik vind dat er een draad in het spel moet zitten. Als je me morgen op een onbewoond eiland zet met alleen de mededeling, je doet mee aan een spel, stap ik direct op, want da's niks voor mij. Verder ben ik niet zo'n psychologisch ingesteld type, dat zal het wellicht zijn ;)

Voor wat betreft dat Terra zal zijn eigen publiek gaan krijgen denk ik, meer analoog PE gok ik  ::jaja::

Kan jij mij die vergelijking uitleggen? Want ik vind ER leuk, maar kan niet tippen aan PE ::ok::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #45 Gepost op: 11-09-2005, 23:58:35 »
Ik had het ook niet over een inhoudelijke vergelijking Guikie ;)

Ik doelde op de kijkers die het programma gaan volgen -  dat die wrsch eenkenniger zullen zijn net als bij PE :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #46 Gepost op: 11-09-2005, 23:59:29 »
Ik had het ook niet over een inhoudelijke vergelijking Guikie ;)

Ik doelde op de kijkers die het programma gaan volgen -  dat die wrsch eenkenniger zullen zijn net als bij PE :)

Goed ik begreep je verkeerd  :-[

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #47 Gepost op: 12-09-2005, 00:02:18 »
Je kunt het bekijken als een computer spelletje, dan is het eigenlijk nietzo'n ingewikkeld spel. Je probeert steeds verder te komen door steeds meer te weten te komen.
Het mystrieuse maakt het voor de kijker juist spannender. ::tandpastasmiley::

Het lijkt moeilijk omdat je nog niet zoveel weet.

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #48 Gepost op: 12-09-2005, 00:31:01 »
Ik vind het nogal traag, en het loopt giga uit ook. Ik kan echt t geduld niet opbrengen om te kijken bijna... wat een terugblikken ook  :-\\ ga denk ik volgende week maar opnemen, kan ik af en toe doorspoelen  :-X
heb het idee dat de intro vandaag zo lang was, omdat de makers het idee hebben dat er vorige week niet zoveel mensen gekeken hebben en proberen om toch wat meer kijkers erbij te betrekken  ::vergroot::

en ook ik kreeg wat WIDM-associaties met dat complexe  ::jaja::
voorlopig vind ik het een leuk programma en deze aflevering was zeker het kijken waard  ::ok::
* cadfael is stiekem blij dat het gelukkig niet teveel op ER lijkt  :-X ;D :P
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #49 Gepost op: 12-09-2005, 00:31:46 »
heb het idee dat de intro vandaag zo lang was, omdat de makers het idee hebben dat er vorige week niet zoveel mensen gekeken hebben en proberen om toch wat meer kijkers erbij te betrekken  ::vergroot::

en ook ik kreeg wat WIDM-associaties met dat complexe  ::jaja::
voorlopig vind ik het een leuk programma en deze aflevering was zeker het kijken waard  ::ok::
* cadfael is stiekem blij dat het gelukkig niet teveel op ER lijkt  :-X ;D :P

Heb hier niks aan toe te voegen.. helemaal mee eens caddie  ::jaja:: ::jaja:: ::hug::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #50 Gepost op: 12-09-2005, 01:01:33 »
stel dat je je helemaal ziek voelt en er totaal geen zin meer in hebt. is het (iemand die je het echt gunt naar het eiland te kunnen sturen) misschien een extra motivatie om naar huis te gaan ???ik vond het verder ook raar hoor ;D
het was toch niet de bedoeling om iemand naar huis te laten gaan?  ???
volgens mij was het om je uit de selectie te halen wie er naar Koh Muk mocht gaan en je dan ook kon bepalen wie er wél naartoe mocht, toch?  :-\\
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #51 Gepost op: 12-09-2005, 01:19:39 »
het was toch niet de bedoeling om iemand naar huis te laten gaan?  ???
volgens mij was het om je uit de selectie te halen wie er naar Koh Muk mocht gaan en je dan ook kon bepalen wie er wél naartoe mocht, toch?  :-\\

Haha m.a.w. dit gedeelte moet nog wel duidelijker worden ;D

Vermoed ook wel dat dat duidelijker gaat worden als het een terugkerende factor blijkt ;)
« Laatst bewerkt op: 12-09-2005, 01:21:54 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #52 Gepost op: 12-09-2005, 10:09:01 »
Ik vond de aflevering wat tegenvallen. Als ik nog 1 keer hoor dat lisa erg gemotiveerd is of dat je naar het tweede niveau moet om het mysterie te ontrafelen, dan word ik gek! Haha.

Ik vond het op zich best leuk, maar die intro was echt lang (voor mij dan). Er mag idd nu wel wat meer pit in komen.

Over aflevering zelf: wat een betweter die Pascal, Josephine probeert hem te helpen en hij zit gewoon alles wat ze zegt in twijfel te trekken. Ik bedoel: waarom zou je? Verder: Bob die voor Pascal kiest, hmmmm  :-\\

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #53 Gepost op: 12-09-2005, 14:17:50 »
Yep intro korter en minder herhaling idd ;)

Ze zullen die intro nu nog wel relatief lang hebben gemaakt om mensen erin thuis te laten worden/ in te komen ook diegenen die eerste aflevering hebben gemist.

Ik vond wel dat nu al wel de bedoeling van het spel duidelijker werd.

Mij viel de aflevering dus niet tegen, ik vond het echt leuk om naar te kijken. Nog steeds wennen maar over 1 of 2 afleveringen zal het meer eigen zijn denk ik :)  ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #54 Gepost op: 12-09-2005, 14:31:54 »
Ik ga eens letten op de intro van ER vanavond.  8)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #55 Gepost op: 12-09-2005, 17:25:19 »
Ik heb vandaag voor het eerst gekeken en moet eerlijk bekennen dat het niet helemaal mijn programma is. Er wordt een hoop mysterieus gesproken over een nomadenvolk en over iets dat ze moeten ontrafelen, maar ondertussen gebeurd er nauwelijks iets. Ik werd er niet veel wijzer van eerlijk gezegd ???

Mee eens, ik vind TI ook een beetje tegenslaan. Ik had er meer van verwacht en dat is tot op heden nog niet uitgekomen.... Maar ik blijf wel kijken om te achterhalen wat nou het mysterie van de zeenomaden is.

Ik vind ER meer lopen. Van meningsverschillen, ruzies en zien te overleven vlieg je naar de 1e proef, daarna weer naar wat survivalactie en naar proef 2. En daarna de stemming. Ik heb bij ER nooit het idee het *komt er nog eens wat van*  en dat heb ik bij TI helaas nog te vaak. Te vaak herhaalde zinnen maakt het dat ik vaak zoiets heb  *dat kennen we al....volgende stuk graag*  en dat is wel jammer.
Er zit weinig actie in, ook tussen de kandidaten zelf. Ze lijken allemaal vrij goed met elkaar op te kunnen schieten, op Pascal na. Maar zelf daar zien we geen spectaculaire beelden van. Het mag van mij wat meer gaan knetteren hoor....

Ik denk dat dit ook de reden is dat TI niet storm loopt met kijkers. Het had in mijn ogen beter opgezet kunnen worden. Vlotter en interessanter.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #56 Gepost op: 12-09-2005, 18:02:51 »
Ik vind het ook leuk om mensen een keer leuk met elkaar om te zien gaan.  ::tandpastasmiley:: Je ziet genoeg geruzie op tv.
Ik vind het interessant om te zien hoe mensen reageren als ze zelf niet weten wat er precies de bedoeling is. Bij bijvoorbeeld BB of ER weet jij als kijker vaak veel meer dan de kanidaten. Misschien dat men het leuker vind om te kijken hoe de spelers zich in het spel handhaven, dan dat zelf in het spel betrokken raken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #57 Gepost op: 12-09-2005, 19:02:01 »
Ik denk dat het ook iets meer om het spelelement draait dan om ruzie en gedoe.
Bij De Mol werden de ruzies ook niet nadrukkelijk en constant in beeld gebracht en die reeks liep ook goed.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #58 Gepost op: 12-09-2005, 19:13:48 »
Ik denk dat het ook iets meer om het spelelement draait dan om ruzie en gedoe.
Bij De Mol werden de ruzies ook niet nadrukkelijk en constant in beeld gebracht en die reeks liep ook goed.
Klopt, dat denk ik ook inderdaad en dat maakt het voor mij interessant. :)

Ik vind ER meer lopen. Van meningsverschillen, ruzies en zien te overleven vlieg je naar de 1e proef, daarna weer naar wat survivalactie en naar proef 2. En daarna de stemming. Ik heb bij ER nooit het idee het *komt er nog eens wat van*  en dat heb ik bij TI helaas nog te vaak. Te vaak herhaalde zinnen maakt het dat ik vaak zoiets heb  *dat kennen we al....volgende stuk graag*  en dat is wel jammer.
Dat is iets waar ik me juist minder in kan vinden, naar ruzies kijken is persoonlijk niet m'n grootste hobbie. ;) En het is bij ER zo gewoontjes, precies zoals je beschrijft elke aflevering weer. Ik vind het onbekende voor de spelers, maar ook zeker voor de kijkers juist een groot voordeel bij TI. Ik wordt graag verrast. ;D

Maar laat ik het houden op: dat is heel persoonlijk :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #59 Gepost op: 12-09-2005, 19:23:21 »
Dat is iets waar ik me juist minder in kan vinden, naar ruzies kijken is persoonlijk niet m'n grootste hobbie. ;) En het is bij ER zo gewoontjes, precies zoals je beschrijft elke aflevering weer. Ik vind het onbekende voor de spelers, maar ook zeker voor de kijkers juist een groot voordeel bij TI. Ik wordt graag verrast. ;D

Maar laat ik het houden op: dat is heel persoonlijk :P

Dat Gewoontjes van ER moet je me dan eens uitleggen?? Het is Qua opzet makkelijker idd, maar om nou te beweren dat het makkelijker op een eiland zitten is dan bij TI weet ik niet. Er zit echt wel een verschil in, maar bij TI hebben ze eten, Bij ER mag je het zelf uitzoeken.. TI is meer op de nomaden gericht dan op het overleven merk ik.