Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 33130 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 11-09-2005, 23:20:38 »
Snapte niet helemaal het dilemma op het vasteland om op te geven om vervolgens iemand te kunnen aanwijzen die naar het eiland mag gaan. ??? waarom zou je dat willen?
Ik denk op dit moment nog helemaal niet, maar misschien tegen de tijd dat het vasteland begint op te houden dat iemand dat wel als zet zou kunnen gebruiken... als je zelf totaal kansloos zou zijn. Echter zie ik nu dat nagenoeg iedereen veel te graag verder wil komen en dat dus niet zullen doen, maar dat kan wellicht snel veranderen.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 11-09-2005, 23:21:15 »
wel opletten dat je niet doet zoals een of andere slimmerd,opnemen vandaag nog eens willen kijken maar tot de vaststelling komen dat hij er gisteren een film heeft overgezet en nu maar half meer weet wat er precies gebeurt is  ::dom:: ::dom::
Oei... dus nou heb je niet helemaal met ons mee kunnen kijken... ::hug:: :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 11-09-2005, 23:25:58 »
 :\'( Op de een of andere manier trekt het met niet.. Klinkt misschien raar.. maar ikl denk dat ik meer een mens ben van het recht toe recht aan... :o die intro... wanneer beginnen we een keer dacht ik na 20 minuten.. En ja het is en blijft allemaal een misterie... Ik heb het wel heel vaak gehoord  :-X

De opzet is goed, maar het valt me nu eerlijk gezegd nog een beetje tegen  :-[ maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 11-09-2005, 23:27:28 »
De
Snapte niet helemaal het dilemma op het vasteland om op te geven om vervolgens iemand te kunnen aanwijzen die naar het eiland mag gaan. ??? waarom zou je dat willen?
Ik denk dat het idee was om iemand de kans te geven zichzelf op te offeren voor een ander. In het spel kan niet iedereen  'overleven'(naar het eiland gaan), er zou iemand kunnen zijn die zijn/haar eigen kansen gering acht en het een ander gunt.
Gemeenschapszin speelt een belangrijke rol bij de zeenomaden. Het is niet onlogisch dit element in het spel op te nemen.
In dit stadium van het spel lijkt me de kans gering dat iemand daar gebruik van maakt. ;). Misschien is het een mogelijkheid die later terugkomt.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 11-09-2005, 23:27:37 »
Iedereen recht op zijn (bescheiden) mening guik ;)

Ik denk dat je het pas meer leert waarderen als het spel groeit :)

Ik vind de complexere regels juist heel erg aanspreken  ::ok::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 11-09-2005, 23:28:14 »
maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk...

en de mijne  ::hug::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 11-09-2005, 23:30:27 »
Iedereen recht op zijn (bescheiden) mening guik ;)

Ik denk dat je het pas meer leert waarderen als het spel groeit :)

Ik vind de complexere regels juist heel erg aanspreken  ::ok::

Ja, misschien is dat ook wel waar wat je zegt loor.... Niet dat ik het niet meer ga kijken hoor, maar op dit moment trekt het mij niet de tv in.. Maar wat niet is kan nog komen!  ::jaja::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 11-09-2005, 23:30:41 »
Ik vind de complexere regels juist heel erg aanspreken  ::ok::
Inderdaad, het raadselachtige element vind ik heel erg leuk hierbij... dan wat me in zekere zin een beetje aan WidM doet denken. ;) En ik ben nou eenmaal iemand die over het algemeen heeft "hoe complexer, hoe leuker"... :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 11-09-2005, 23:31:41 »
Inderdaad, het raadselachtige element vind ik heel erg leuk hierbij... dan wat me in zekere zin een beetje aan WidM doet denken. ;) En ik ben nou eenmaal iemand die over het algemeen heeft "hoe complexer, hoe leuker"... :P

;D ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 11-09-2005, 23:33:14 »
Inderdaad, het raadselachtige element vind ik heel erg leuk hierbij... dan wat me in zekere zin een beetje aan WidM doet denken. ;) En ik ben nou eenmaal iemand die over het algemeen heeft "hoe complexer, hoe leuker"... :P

juist, maar dan wel met een beetje meer pit ook, maar wie weet komt dat nog inderdaad  ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 11-09-2005, 23:33:55 »
De 2e aflevering "trok me meer de tv in" omdat ik met Sarah meeleefde. (daar ik zelf ook niet altijd het toppunt van zelfzekerheid ben ;) )

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 11-09-2005, 23:35:40 »
juist, maar dan wel met een beetje meer pit ook, maar wie weet komt dat nog inderdaad  ::)
Het is nu inderdaad veel uitleg en een lange intro. Ik neem aan dat dat wel minder gaat worden als mensen bekender raken met het format, maar het moet toch ook duidelijk blijven voor mensen die later invallen. Ik neem aan dat ze een goede middenweg zullen vinden. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #32 Gepost op: 11-09-2005, 23:37:02 »
Inderdaad, het raadselachtige element vind ik heel erg leuk hierbij... dan wat me in zekere zin een beetje aan WidM doet denken. ;) En ik ben nou eenmaal iemand die over het algemeen heeft "hoe complexer, hoe leuker"... :P

En ik ben meer van het simpele.. maar das nou eenmaal mijn aard...  :)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #33 Gepost op: 11-09-2005, 23:37:23 »
De 2e aflevering "trok me meer de tv in" omdat ik met Sarah meeleefde. (daar ik zelf ook niet altijd het toppunt van zelfzekerheid ben ;) )

 ::hug:: ::jaja::  Kan je goed mee identificeren ja ik vond juist dat daarin haar kracht zat verborgen :)

Afgezien daarvan vond ik het leuk dat er meer dynamiek was nu in termen van de infoflow en ik weet niet ook de proeven- niet alleen het puur fysieke maar ook het cognitieve element eraan- het leren hoe iets gedaan wordt en vervolgens ludiek toepassen op een test vond ik leuk. En schepte in principe gelijkwaardige kansen ten opzichte van elkaar.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #34 Gepost op: 11-09-2005, 23:39:26 »
Afgezien daarvan vond ik het leuk dat er meer dynamiek was nu in termen van de infoflow en ik weet niet ook de proeven- niet alleen het puur fysieke maar ook het cognitieve element eraan- het leren hoe iets gedaan wordt en vervolgens ludiek toepassen op een test vond ik leuk. En schepte in principe gelijkwaardige kansen ten opzichte van elkaar.
Dat vond ik inderdaad ook heel mooi van de proeven, het is een goede balans, dus niet dat je totaal kansloos bent als je fysiek wat minder sterk bent. En het past zeker heel mooi bij het nomaden bestaan. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #35 Gepost op: 11-09-2005, 23:41:35 »
De Ik denk dat het idee was om iemand de kans te geven zichzelf op te offeren voor een ander. In het spel kan niet iedereen  'overleven'(naar het eiland gaan), er zou iemand kunnen zijn die zijn/haar eigen kansen gering acht en het een ander gunt.
Gemeenschapszin speelt een belangrijke rol bij de zeenomaden. Het is niet onlogisch dit element in het spel op te nemen.
In dit stadium van het spel lijkt me de kans gering dat iemand daar gebruik van maakt. ;). Misschien is het een mogelijkheid die later terugkomt.

Dat zou wel een plausibele verklaring kunnen zijn. ::ok:: Maar wel een vrijwel onmogelijk dilemma voor de westerse mens waar egoļsme toch de boventoon voert. Dat zie je ook wel aan een aantal mensen. Men doet er alles aan om hogerop te komen of te blijven. Wat dat betreft is er van gemeenschapzin niet erg veel sprake. Is ook moeilijk natuurlijk in een spel waar er uiteindelijk sprake is van een winnaar.  
Geniet nooit met mate...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #36 Gepost op: 11-09-2005, 23:42:10 »
Afgezien daarvan vond ik het leuk dat er meer dynamiek was nu in termen van de infoflow en ik weet niet ook de proeven- niet alleen het puur fysieke maar ook het cognitieve element eraan-

Wat is cognitief?  :-[

Ohja which reminds me! *gaat naar het 'chat met art en roos' topic*

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #37 Gepost op: 11-09-2005, 23:43:25 »
Wat is cognitief?  :-[
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/

cog·ni·tief (bn.)
    1 het vermogen tot kennen betreffend => verstandelijk

:D met dank aan C&P ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #38 Gepost op: 11-09-2005, 23:44:17 »
Ik heb vandaag voor het eerst gekeken en moet eerlijk bekennen dat het niet helemaal mijn programma is. Er wordt een hoop mysterieus gesproken over een nomadenvolk en over iets dat ze moeten ontrafelen, maar ondertussen gebeurd er nauwelijks iets. Ik werd er niet veel wijzer van eerlijk gezegd ???

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #39 Gepost op: 11-09-2005, 23:46:57 »
Ik heb vandaag voor het eerst gekeken en moet eerlijk bekennen dat het niet helemaal mijn programma is. Er wordt een hoop mysterieus gesproken over een nomadenvolk en over iets dat ze moeten ontrafelen, maar ondertussen gebeurd er nauwelijks iets. Ik werd er niet veel wijzer van eerlijk gezegd ???
Maar als je een vergelijking moet trekken met ER, gebeurd daar dan zoveel? ;)

En het niet veel wijzer worden... dat is een beetje de insteek he! :D Alles van te voren weten is ook niet leuk. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)