Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 33101 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Aflevering 2
« Gepost op: 8-09-2005, 17:49:31 »
Hier kan je straks alles over Aflevering twee kwijt. Wat verwacht je ervan.. en wat vind/ vond je ervan :)

Als lekkermakertje over aflevering 2 alvast dit  ::tandpastasmiley::  :

'Hun avontuur duurt al 4 dagen. Maar de vraag is nog steeds hetzelfde gebleven. Wie van hen zal het diepst doordringen in de Onbekende Wereld van de zeenomaden? Wie zal het mysterie van Rang Nok ontrafelen en ontdekken waarom dit mysterieuze volk zich steeds dieper terugtrekt in de Zee van Andaman.

Vorige week bleven twaalf spelers, na de promotiestrijd, ontgoocheld achter op het vasteland Vooral Lex en Lisa waren gedreven om naar het 2de niveau te promoveren. Lisa kon er maar niet over zwijgen..... tot ergernis van de anderen. In een promotiestemming moest de groep bepalen wie mocht promoveren. De keuze ging tussen Bob en Lisa. Maar Bob won met 8 stemmen tegen 2. Lisa was zichtbaar gekwetst.

Op Koh Muk hadden de winnaars van de eerste promotie­strijd ondertussen inzage gekregen in het boek. Zo drongen zij al dieper door in de wereld van de zeenomaden. Wanneer één van hen moest degraderen naar het Vasteland wilde Pascal zich opofferen, omdat hij het fysiek zwaar had. Maar uitgerekend hij werd gered door het levenswiel. Uiteindelijk degradeerde de jonge Josha. Ze zette koers naar het Vasteland in het volle besef dat ze door haar kennis van het boek een sterke troef in handen had.

Op het Vasteland weet echter niemand dat er spelers uit het Tweede Niveau kunnen degraderen. Josha ondervindt aan den lijve dat ze op het Vasteland niets zal te weten komen over de zeenomaden of het spel. Ze verklapt voorlopig dan ook niets en dat maakt sommigen nerveus.

Op het Tweede Niveau, het eiland Koh Muk, is het onbekommerde leven van de spelers definitief voorbij. Iedereen weet dat hij vroeg of laat kan degraderen naar het Laagste Niveau… Vooral Pascal kan de afloop van het eerste levenswiel maar moeilijk verwerken. Ondertussen zet Bob z’n eerste stappen in de Onbekende Wereld van de Zeenomaden, maar moet zich nu tussen onbekende mensen handhaven. Door Bobs verhaal over het Vasteland beseffen de anderen dat zij al veel meer weten dan de spelers op het Laagste Niveau. Maar de geheimen van het boek dreigen nu ook hun weg te vinden naar het Vasteland Want op het vasteland doet het stilzwijgen van Josha de frustratie groeien. En zij kan de vragen niet langer ontwijken.

Het Vasteland wordt in deze aflevering tijdelijk opgedeeld in 2 teams. Morgen gaan de zes oudsten de strijd aan met de zes jongsten voor een plaats op het Tweede Niveau. Alleen uit het team dat het promotiespel wint, maakt 1 speler kans om te promoveren naar het eiland Koh Muk En het enige dat de teams weten is dat het promotiespel zich onder water afspeelt…'

Bron: Radiovisie

Nota bene: dit komt van een Belgische site waar de serie dus op donderdag uitgezonden wordt. Bij ons zal het gewoon op zondag blijven.

****** Voor Belgische kijkers: Let op! Hier géén spoilers plaatsen aub!! ******

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 8-09-2005, 20:20:05 »
Ben benieuwd, klinkt goed. :D Maar helaas nog een paar dagen wachten... :-\\
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 9-09-2005, 06:49:42 »
petje af voor de nieuwe bewoner/ster van koh muk.heeft zijn/haar overwinning zeker verdiend  ::ok:: ::ok:: ::ok:: kan die nogal......zeg!!! spannend hé  >:D >:D ::tandpastasmiley::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2005, 21:38:46 »
Mooie uitgebreide informatie in de intro! ::ok:: Hét vraagstuk is dus waarom de nomaden steeds dieper wegtrokken, cool. Ben benieuwd hoe wij als kijkers hierbij betrokken worden. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2005, 22:05:34 »
Sja die intro had wel iets korter gekund vond ik juist ;D Maar ach moet toch ook wel voor de mensen die er nu invallen he tis nog nieuw ;)

Leuke aflevering tot nu toe! Ben benieuwd wat de proef oplevert ;)  ::jaja::

Die Lex is echt een rasopportunist zeg  ::rofl::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 11-09-2005, 22:06:56 »
Ja, zo'n lange intro moet niet elke keer blijven, maar voor de informatie voor nu vond ik hem prima. :)

En Lex met de verjaardag van Max... ik denk niet dat het hem qua stemmen voordeel op gaat leveren, maar wie weet. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 11-09-2005, 22:36:20 »
Hehe.. Pascal die blijft  :o

Daar gaat mn pool weer  :\'( ::ohno::

Maar goed verrassend ja - je begint een indruk te krijgen van de persoonlijkheden van de kandidaten  :)

Wel jammer dat Gianni nu al voor tweede keer moet duelleren achtereen, gezien zijn houding verdient hij daar te blijven meer dan Pascal vind ik persoonlijk mja ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 11-09-2005, 22:38:40 »
Ja, Bob lijkt het gelijk heel tactisch te spelen. ;)

En leuk voor Sarah dat ze naar Koh Muk mag. ::ok:: :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 11-09-2005, 22:39:13 »
Hehe.. Pascal die blijft  :o

Daar gaat mn pool weer  :\'( ::ohno::
Ik weet hoe je je voelt... :-X Dat worden 0 punten voor mij deze aflevering vrees ik...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 11-09-2005, 22:53:40 »
Echt een leuke aflevering vond ik!  ::ok::

Eigenlijk had het van alles wel wat:
Spanning en verrassing, psychologische impact, fysieke proef en ook eentje met meer cognitieve elementen - hoe de kennis die opgedaan was getest werd

Heb ook best veel gelachen trouwens  ::ok::

En je begint langzaamaan de kandidaten een beetje te kennen  ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 11-09-2005, 22:56:59 »
Zonde dat Paulo terug moet zeg, die 3 vrienden (hij, 'Joos' ;D en Gianni) hadden zeker moeten blijven!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 11-09-2005, 23:00:35 »
Ik vind het nogal traag, en het loopt giga uit ook. Ik kan echt t geduld niet opbrengen om te kijken bijna... wat een terugblikken ook  :-\\ ga denk ik volgende week maar opnemen, kan ik af en toe doorspoelen  :-X

Maar de omgeving is mooi en de kandidaten zijn wel leuk  ::ok::

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 11-09-2005, 23:01:44 »
Tja ze moeten af en toe het spel nog wat uitleggen omdat het nieuw is denk ik Megan ;)

Zal naar verloop van tijd wel minder worden denk ik  ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 11-09-2005, 23:02:30 »
ja klopt... het liep ongeveer 20 minuten uit... Al maakt dat mij niet uit hoor, want ik kijk met plezier, het is zeker een mooi programma, alleen jammer dat er geen mensen naar huis gaan...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 11-09-2005, 23:03:32 »
Ik vond het ook zeker een leuke aflevering. Het loopt inderdaad best uit, maar dat geeft niet zo (buiten dat m'n baas er morgen hooguit last van heeft ;)).

Leuke proeven ook en inderaad, je leert de kandidaten nu een klein beetje kennen al ja! ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 11-09-2005, 23:09:44 »
Snapte niet helemaal het dilemma op het vasteland om op te geven om vervolgens iemand te kunnen aanwijzen die naar het eiland mag gaan. ??? waarom zou je dat willen?
Geniet nooit met mate...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 11-09-2005, 23:11:30 »
Snapte niet helemaal het dilemma op het vasteland om op te geven om vervolgens iemand te kunnen aanwijzen die naar het eiland mag gaan. ??? waarom zou je dat willen?

ook zoiets idd  :-\\
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 11-09-2005, 23:14:01 »
Snapte niet helemaal het dilemma op het vasteland om op te geven om vervolgens iemand te kunnen aanwijzen die naar het eiland mag gaan. ??? waarom zou je dat willen?

Nou nee ik begreep dat het dilemma was om uit het spel te stappen :)

Maar ik denk dat er vast een catch in zou zitten in dat geval.. of iig dat een kandidaat dat zou denken :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 11-09-2005, 23:16:02 »
Snapte niet helemaal het dilemma op het vasteland om op te geven om vervolgens iemand te kunnen aanwijzen die naar het eiland mag gaan. ??? waarom zou je dat willen?
stel dat je je helemaal ziek voelt en er totaal geen zin meer in hebt. is het (iemand die je het echt gunt naar het eiland te kunnen sturen) misschien een extra motivatie om naar huis te gaan ???
ik vond het verder ook raar hoor ;D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 11-09-2005, 23:16:52 »
Ik vind het nogal traag, en het loopt giga uit ook. Ik kan echt t geduld niet opbrengen om te kijken bijna... wat een terugblikken ook  :-\\ ga denk ik volgende week maar opnemen, kan ik af en toe doorspoelen  :-X

Maar de omgeving is mooi en de kandidaten zijn wel leuk  ::ok::


wel opletten dat je niet doet zoals een of andere slimmerd,opnemen vandaag nog eens willen kijken maar tot de vaststelling komen dat hij er gisteren een film heeft overgezet en nu maar half meer weet wat er precies gebeurt is  ::dom:: ::dom::