Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 33131 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #60 Gepost op: 12-09-2005, 19:28:58 »
Ik denk dat het ook iets meer om het spelelement draait dan om ruzie en gedoe.
Bij De Mol werden de ruzies ook niet nadrukkelijk en constant in beeld gebracht en die reeks liep ook goed.

Ooh, dat zal waarschijnlijk wel, maar tot op heden vind ik het spelelement ook nog niet zoveel. Pas aan het einde van afl. 2 kregen ze een opdracht tot het maken van mandjes en het verzamelen van zeevruchten en dat was wel leuk. Maar verder hebben ze bitter weinig moeten doen. Zo vond ik het ook wel jammer dat ze zoveel eten kregen en weinig zelf moesten zoeken.

Voor mij trekt het botsen van de kandidaten eigenlijk wel. En het survival-gedeelte... Widm en PE vind ik ook niet zoveel aan en heb ik nooit gevolgd. Waarschijnlijk zal dat ook wel de reden zijn dat ik TI ook tegen vind vallen. Maar gelukkig kan ik op maandagavond terecht bij ER  ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 12-09-2005, 19:29:55 »
Dat Gewoontjes van ER moet je me dan eens uitleggen?? Het is Qua opzet makkelijker idd, maar om nou te beweren dat het makkelijker op een eiland zitten is dan bij TI weet ik niet.
Met gewoontjes doelde ik er eigenlijk op dat dit de 5e of 6e keer is dat ER wordt uitgezonden en dus aan het concept niet veel nieuws zit. Natuurlijk had je het duivelseiland, de mangrove en nu de rots wat wel vernieuwende elementen zijn. TI is een heel nieuw concept en moet dus nog groeien. Ik bedoel ook helemaal niet dat overleven iets eenvoudigs is voor de kandidaten, in tegendeel.

Citaat
Er zit echt wel een verschil in, maar bij TI hebben ze eten, Bij ER mag je het zelf uitzoeken.. TI is meer op de nomaden gericht dan op het overleven merk ik.
Bij TI hoeven ze geen eten te zoeken, dat klopt. Maar voor niks krijgen ze het ook niet want ze moesten 3 mandjes met zeefruit bij elkaar maken in ruil voor eten de volgende keer. En klopt, ER is gericht op overleven en TI niet, dat is gericht op het mysterie rond de zeenomaden. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #62 Gepost op: 12-09-2005, 19:31:39 »
Zo vond ik het ook wel jammer dat ze zoveel eten kregen en weinig zelf moesten zoeken.
...
En het survival-gedeelte...
Klopt. TI is ook geen ER kloon en het gaat bij TI, zoals gezegd, niet over overleven maar over het mysterie rond de zeenomaden.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2
« Reactie #63 Gepost op: 12-09-2005, 19:32:05 »
Bij TI hoeven ze geen eten te zoeken, dat klopt. Maar voor niks krijgen ze het ook niet want ze moesten 3 mandjes met zeefruit bij elkaar maken in ruil voor eten de volgende keer. En klopt, ER is gericht op overleven en TI niet, dat is gericht op het mysterie rond de zeenomaden. :)

Dus mag je eigenlijk ER en TI niet in vergelijk trekken, dat ben ik idd wel met je eens! het zijn gewoon twee verschillende dingen.. de een valt voor overleven, de ander voor mysterie  :D

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #64 Gepost op: 12-09-2005, 19:34:14 »
Dus mag je eigenlijk ER en TI niet in vergelijk trekken, dat ben ik idd wel met je eens! het zijn gewoon twee verschillende dingen.. de een valt voor overleven, de ander voor mysterie  :D
::ok:: Klopt, maar omdat het zich beide op een eiland afspeelt en TI op het uitzenduur van ER zit is het niet raar dat er af en toe wel eens vergeleken wordt. ;)

Maar je hebt helemaal gelijk, de basis is heel verschillend. :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #65 Gepost op: 12-09-2005, 22:30:43 »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline snulk

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #66 Gepost op: 12-09-2005, 23:26:47 »
Ik ben het met Megan (zie boven) eens: het is te traag.
Ik had er veel van verwacht, maar het is geen ER en al helemaal niet PE.
Het is een suffig praatprogramma met wat leuke omgevingsshots. Het kan me niet boeien en ik denk dat ik ga afhaken.
Ook de voice-over wordt irritant: voor de zoveelste keer hoor ik "Wat is het geheim van de zeenomaden." Dat weet ik nu wel dat het daar om draait. Zeg dat dan niet zo vaak.
Te weinig actie en teveel geouwehoer.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #67 Gepost op: 12-09-2005, 23:39:50 »
Nee het is idd geen ER en PE, het programma format is inhoudelijk anders dat ben ik met je eens ;)

Voor wat betreft 'geouwehoer' - tja afgezien van de twee proeven in ER wordt er daar toch ook wel eea afgekletst of niet? :) Hoort ook wel bij dit soort programma's denk ik. Misschien dat het meer zo lijkt omdat er naar verhouding redelijk veel herhaling inzit van de voiceover. 
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 2
« Reactie #68 Gepost op: 13-09-2005, 10:37:31 »
het was toch niet de bedoeling om iemand naar huis te laten gaan?  ???
volgens mij was het om je uit de selectie te halen wie er naar Koh Muk mocht gaan en je dan ook kon bepalen wie er wél naartoe mocht, toch?  :-\\
Ik was even een paar beelden aan het opzoeken van TI en kwam daarbij de uitspraak van Art tegen over dit onderdeel. Hij zegt dat degene die zich 'opoffert' en daarmee een ander laat promoveren, het spel moet verlaten.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2005, 12:15:01 door Castor_en_Pollux »

Offline Beneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • lach maar..
Re: Aflevering 2
« Reactie #69 Gepost op: 13-09-2005, 12:06:20 »
Heb gisteravond voor de eerste keer gekeken en ik vond het eigenlijk niet onaardig. De interactie met de zeenomaden lijkt me voor de deelnemers leuk en leerzaam.. en daarmee onderscheidt TI zich van ER. Verder viel het me op dat de deelnemers niet zo met elkaar zitten te kiften als in ER, maar daar heeft de honger misschien ook wel iets mee te maken (en kan het nog goed komen  ;) )

De 'opoffering' van je eigen plaats is mij ook niet geheel duidelijk.. Wie weet wordt het later in het spel wel belangrijk.. Spelen onder 1 hoedje en we verdelen de buit?! Ehmmm, wat is bij dit spel eigenlijk 'de buit' ::rofl:: (gauw ff checken  :-[ )

Ben benieuwd of het de kijkers blijft boeien
In every stone sleeps a crystal..

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #70 Gepost op: 13-09-2005, 13:21:59 »
Volgens mij is dat opofferen bedoelt voor degenen die vanwege heimwee ofzo uit het spel willen stappen.
Ik vond deze aflevering trouwens best ok, maar vond de eerste aflevering wel beter, denk ik. Maar misschien komt dat ook wel omdat de herhalingen (over de zeenomaden, het mysterie etc) daarin minder opvielen.
Wat wel fijn was in deze aflevering, was dat Art zoveel te zien was!!! 
 ::love::
En dat ik me fijn hebben kunnens storen aan Lex (die man met die hoed) en Paskal!  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 13-09-2005, 13:25:08 door draakje »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 2
« Reactie #71 Gepost op: 13-09-2005, 18:14:57 »
Als het bij het promoveren van deelnemers (deels) aan blijft komen op stemmen, kun je je afvragen of de gedegradeerde deelnemers nog wel een kans hebben om opnieuw terug te keren naar het eiland.
De mensen op het vasteland zullen bijna altijd het voordeel geven aan iemand die nog geen kans heeft gehad en nog niet op het eiland is geweest. Daar hebben ze ook nogeens de meeste band mee.
Nu is een situatie met deelnemers die min of meer kansloos zijn niet erg aantrekkelijk. Mogelijk speelt het 'opofferen' hier een rol en maken gedregadeerde deelnemers op deze wijze toch wat meer kans.
Mocht het ondanks de formulering van Art trouwens zo zijn dat deelnemers die een ander promoveren TI niet hoeven te verlaten kun je je afvragen waarom bijvoorbeeld Josha die bij deze stemming kansloos was geen gebruik heeft gemaakt van deze mogelijkheid. Door bijv. Sarah aan te wijzen had ze zich kosteloos wat meer positie in de groep kunnen verwerven. Ook al om die reden lijkt deze constructie(deelnemers geven uitsluitend eenmalig hun kans op promotie op) me wat minder waarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2005, 21:41:54 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #72 Gepost op: 13-09-2005, 23:50:30 »
Als het bij het promoveren van deelnemers (deels) aan blijft komen op stemmen, kun je je afvragen of de gedegradeerde deelnemers nog wel een kans hebben om opnieuw terug te keren naar het eiland.
De mensen op het vasteland zullen bijna altijd het voordeel geven aan iemand die nog geen kans heeft gehad en nog niet op het eiland is geweest. Daar hebben ze ook nogeens de meeste band mee.

Dat is waar ja. Alleen zal het wellicht per proef verschillen hoeveel deelnemers kans maken om te worden gepromoveerd, met daarmee evenredige kansen. Uiteraard wordt de verdeling naar verloop van tijd wellicht anders en hebben meerderen al op het eiland gezeten - misschien sluiten die wel een pact om op elkaar te stemmen oid. Het behalen van de proef om überhaupt kans te maken is wel een vereiste natuurlijk dus als je als voormalig Koh Mukker daarbij weet te komen en genoeg vriendjes om je heen hebt/ maakt is het toch minder gloomy denk ik. Hoewel de zaken kennlijk bij afl 6 gaan veranderen want dan komt het derde niveau concreet in beeld. Dus ja het is wel zaak je dan in dat tijdsbestek te profileren sws ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #73 Gepost op: 14-09-2005, 00:58:57 »
Dat eeuwige gekift en ruzie vind ik nou juist zo storend aan ER en ik ben blij dat TI toch wel anders is; het niet-te-eten-hebben bij ER vind ik ook achterlijk eerlijk gezegd; vind je het gek dat je dan van die maffe meningsverschillen krijgt om niks  ::ohno::
dat gedoe met die banaan toen  ::) pfffff

Misschien hadden de makers van TI voor de eerste serie beter die woestijn uit kunnen kiezen (volgens mij willen ze dit de volgende keer doen (d.i. als er een volgende keer komt, hehehe)  :P )
Aan de andere kant denk ik dat de makers hebben gekozen voor 'enigszins bekend terrein'
haha ja ik weet dat dit gek klinkt bij een serie als TI  :P maar ik bedoel dus dat ze waarschijnlijk weinig tijd hadden om snel een andere serie te maken (in het kader van de concurrentie met Talpa) en daarom toch maar in een tropische zetting proberen een ander programma neer te zetten; ook beetje uit woede dat ze ER kwijtgeraakt zijn aan Talpa
hmmmm....misschien beetje warrig verhaal, maar ik denk dat de boodschap toch wel overkomt, ...hoop ik...  >:D 
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 2
« Reactie #74 Gepost op: 14-09-2005, 01:02:26 »
Loud and clear dear ;D  ::jaja:: ::bravo::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #75 Gepost op: 14-09-2005, 20:24:55 »
Inderdaad helder en helemaal mee eens. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 2
« Reactie #76 Gepost op: 14-09-2005, 21:52:41 »
Dat is waar ja. Alleen zal het wellicht per proef verschillen hoeveel deelnemers kans maken om te worden gepromoveerd, met daarmee evenredige kansen. Uiteraard wordt de verdeling naar verloop van tijd wellicht anders en hebben meerderen al op het eiland gezeten - misschien sluiten die wel een pact om op elkaar te stemmen oid. Het behalen van de proef om überhaupt kans te maken is wel een vereiste natuurlijk dus als je als voormalig Koh Mukker daarbij weet te komen en genoeg vriendjes om je heen hebt/ maakt is het toch minder gloomy denk ik. Hoewel de zaken kennlijk bij afl 6 gaan veranderen want dan komt het derde niveau concreet in beeld. Dus ja het is wel zaak je dan in dat tijdsbestek te profileren sws ;)
Het verdere verloop van TI is nog onbekend. Er zijn al wel een paar dingen over gezegd :
- Roos heeft in de 1e aflevering aangegeven dat de mensen op het vasteland nog maar een beperkt aantal kansen zouden krijgen om door te gaan.
- Er zouden geen afvallers zijn tot (of t/m) afl 6., daarna dus wel. Dan zou het ook het 3e niveau onstaan.
- Het 3e niveau speelt zich af op Rang Nok. Hier zal ook de finale worden gespeeld met 3 deelnemers.

Nu is TI gestart met een proef die voor een verdeling van 12 mensen op het vasteland en 6 op het eiland Koh Muh heeft gezorgd.
Als je probeert je iets voor te stellen bij het verdere verloop zou je uit kunnen komen op de volgende spelopzet (dit is dus volkomen speculatief):

Na 6 afleveringen zijn er afvallers. Het lijkt waarschijnlijk dat er een grote groep in 1 keer afvalt. Dit vanwege de opmerking van Roos en het feit dat de verschillen in opgebouwde kennis en ervaring tussen mensen op het verschillende niveau anders te groot zou worden.
Gezien het aantal hutjes op Koh Muh (en het aantal plaatsen op het rad  ;)) zou je ervan uit kunnen gaan dat er 6 deelnemers op Koh Muh blijven, 3 promoveren naar Rang Nok (dmv.proef ?) en er dus ook nogeens 3 mensen van het vasteland promoveren naar Koh Muh.(dmv. proef ? om de drie die naar de rots vertrokken zijn weer aan te vullen.
De anderen 9 op het vasteland zouden dan in 1 keer naar huis gaan.
Was de verdeling eerst 12 op het vasteland en 6 op het eiland (2: 1) dan wordt deze verdeling nu 6 op het eiland en 3 op de rots Rang Nok (2 : 1).
Hierna zou er dan nogmaals een promotie/degradatie spel kunnen plaatsvinden tussen eiland en rots, uiteindelijk leidend tot een finale met 3 deelnemers.

Nogmaals dit is volkomen speculatief, maar het geeft wel een logisch spelverloop. Het kan natuurlijk zo zijn dat de programmamakers een heel andere (en misschien nog wel veel mooiere) opzet hebben bedacht  ;) :D
« Laatst bewerkt op: 14-09-2005, 22:06:25 door Castor_en_Pollux »

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #77 Gepost op: 15-09-2005, 00:26:17 »
Zou best kunnen C&P  ::ok::
dan is de traagheid ook meteen wel verdwenen lijkt me  ::) 8)

haha Loor voormalig 'Koh Mukker'; mooie uitspraak LOL

ik had ook al in die richting zitten denken, dat je mensen krijgt die aan elkaar gaan hangen omdat ze elkaar, óf van Koh Muk, óf van het vasteland kennen (je zag Bob al meteen naar Sarah toegaan)
bovendien lijkt het alsof de mensen die in afl. 1 'met elkaar gehangen' hebben (als team aan die boot) ook elkaar blijven steunen  :)
Bedoel dus te zeggen dat er groepsvorming zal komen van degenen die van Koh Muk naar vasteland gaan en andersom  :D
Mol moet, mol doet je goed!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #78 Gepost op: 15-09-2005, 00:41:55 »
Oh ja, er schiet me nog iets te binnen  :P
jaja, de ouwe cad is er maar druk mee 's-nachts, hihi  >:D

zou het niet zo kunnen zijn dat, er een proef zou kunnen komen op het vasteland waar iedereen aan meedoet en gewoon de beste naar Koh Muk mag?
Dan hoeft er niet gekozen te worden en geldt het recht van de sterkste/beste (op dat moment dan)  ;)
Mol moet, mol doet je goed!

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #79 Gepost op: 18-09-2005, 10:06:42 »
Klopt. TI is ook geen ER kloon en het gaat bij TI, zoals gezegd, niet over overleven maar over het mysterie rond de zeenomaden.

Ja over de zeenomaden maar vind je ook niet dat dat tot in den treuren opgeklopt wordt. Ik wordt er doodziek van als die voice over om de 5 minuten en op een bepaalde toon weer over die zeenomeaden begint.

Wat volgend jaar want dan is het mysterie opgelost?
Een andere Suske en Wiske titel. Het mysterie van de vergulde peniskoker of zoiets.
at your service