Persoonlijk vind ik - globaal gezien- het met de aflevering leuker worden
Ik zou zeker (zelf) gehoopt hebben te delen in het mysterie dat men kennelijk voor ogen heeft/ gehad. Weet niet dat was gewoon leuker geweest imho maar dat zal mijn WIDM genegenheid willen. Ik ben zelf geen enorme ER fan vooral de ruzies hangen me snel de keel uit persoonlijk
Dus ik ben blij dat Terra daar in veel mindere mate induikt en het van 'moet hebben'
Ik ben de mening toegedaan dat het meer van inhoud moet hebben maar nog naar een ware identiteit zoekt ahw. Er is een element van mysterie en zoeken naar (vooralsnog te abstract voor de kijker) en een element van sociale interactie dat concreter is maar nog niet genoeg leeft voor miss een aantal mensen. Mij spreekt het persoonlijk wel aan omdat ik erg benieuwd ben naar wat er nog meer komt, hoe eea zich gaat ontwikkelen. Vooralsnog denk ik dat het op deze zender te weinig die bepaalde doelgroep aanspreekt die het mi aan moet spreken. Geen idee of dat haalbaar is binnen de doelgroep maar vooralsnog zie ik toch een kleine identiteitscrisis erin
Ikzelf vind het een leuk programma vol potentiëel - potentiëel dat soms gerealiseerd wordt en soms ook niet. Ik denk dat het format met enkele wijzigingen zonder meer zo succesvol kan zijn als bijv Pekingexpress. Dan is het publiek miss eenkenniger dan bij eg. ER - die keuze moet je dan maken. Ik krijg de indruk dat men geen keuze maken wil of durft
Ik denk dat dat makkelijk kan- wat ik net gezien heb in aflevering 5 sterkt me in dat vertrouwen. Misschien dat we af moeten wachten hoe de rest van de afleveringen zich ontwikkelt om een definitiever oordeel te krijgen. Aan de andere kant: je kan niet van de kijker verwachten dat hij/zij tot aflevering 11 blijft zitten tot hij/zij een echt oordeel over de serie heeft
Ik blijf het gevoel hebben, dat het op sommige momenten 'trager' is dan het moet zijn - en dat ik op andere momenten juist zeer benieuwd ben naar het vervolg
De programmamakers moeten mi een keuze maken wat ze met het format willen, tot wie ze willen appelleren en daar dan helemaal voor gaan. Wat ik ervan tot nu toe gezien heb biedt meer dan die potentie- het is sws een heel verrassend en intrigerend format, alleen de uitwerking vraagt dat de kijker miss meer geïnvolveerd raakt op bepaalde punten. Desalniettemin slagen de programmamakers daar juist op bepaalde momenten (zoals in aflevering 5 bijv) mi heel goed in. De juiste lijn doorvolgen - de verwachtingen van de kijker voldoende prikkelen om voldoende tegemoet te komen - daar lijkt me de uitdaging te liggen
(de kijker, de kandidaten en het spel moeten de rest doen
)
Rest me te zeggen: laten er vooral meer ontwikkelingen volgen zoals in aflevering 5