Auteur Topic: Geef je mening over Terra Incognita...  (gelezen 101408 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #80 Gepost op: 6-09-2005, 22:26:19 »
Wat bedoel je Koekoe? ER wordt toch in Nederland zowel als in België op maandag uitgezonden?
ER wel Lorelei, maar TI,donderdag en zondag liggen toch wel een beetje ver uit elkaar,vooral voor de pool, ER en TI zijn  toch wel een beetje met elkaar te vergelijken.dan kan je soms de kandidaten v/h ene progr verwarren met het andere(vooral in het begin,wanneer we iedereen nog moeten leren kennen) gelukkig had ik TI opgenomen,want zondag heb ik nogmaals gekeken omdat ik niet meer precies wist:wat heeft die nu weer over die gezegd, enz. en vooral op het forum,ik weet de afloop,maar ik kan niets zeggen ,ik kan het natuurlijk wel,maar ik doe het niet, omdat de meeste mensen het nog moeten zien  lief van mij hé  ;D ;D ;D

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #81 Gepost op: 6-09-2005, 22:53:33 »
Hehe oh boy what are you on...  ::) :-X ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #82 Gepost op: 7-09-2005, 19:59:10 »
Ja, klopt Koekoe, er valt genoeg te zien... ikzelf probeer iig TI helemaal te volgen en kijk Het Blok met een half oog  omdat ik dat ook wel leuk vind. De Bouw valt dan gelijk af en ER kijk ik wel, maar ben daar buiten de uitzendingen niet veel mee bezig. En als Oberon komt, wat me ook leuk lijkt zien we wel weer hoe we dat in gaan delen. ;) ER en TI lopen dan nog, maar zijn natuurlijk alweer zo op één derde dus hoef je niet zo heel meer te denken wie nou ook weer wie is (hoop ik iig ;)).
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #83 Gepost op: 18-09-2005, 23:45:37 »
Errug leuk programma en ook echt weer eens iets anders. Grappig ook dat ze hier niet elkaar wegstemmen, maar iemand juist promotie of handhaving moeten gunnen. Zeker geen ER-kloon geworden gelukkig. Alleen jammer dat je als kijker niet echt betrokken wordt bij het oplossen van het mysterie...
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #84 Gepost op: 19-09-2005, 00:49:25 »
Zo na de derde aflevering, kan ik concluderen dat het een geslaagde format is. Ben ook erg blij deze aflevering de stem van Roos ook iets meer te horen was. De mix van de twee presentators vind ik toch wel het leukste eigenlijk.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #85 Gepost op: 19-09-2005, 00:51:55 »
Zo na de derde aflevering, kan ik concluderen dat het een geslaagde format is. Ben ook erg blij deze aflevering de stem van Roos ook iets meer te horen was. De mix van de twee presentators vind ik toch wel het leukste eigenlijk.

Daar sluit ik me volledig bij aan  ::jaja::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #86 Gepost op: 19-09-2005, 01:07:02 »
Zo na de derde aflevering, kan ik concluderen dat het een geslaagde format is. Ben ook erg blij deze aflevering de stem van Roos ook iets meer te horen was. De mix van de twee presentators vind ik toch wel het leukste eigenlijk.

Helemaal mee eens Mapel  ::jaja::

Vind het ook een leuke serie, echt. Het weet op meerdere vlakken te boeien (fysiek, psychologisch, qua sociale interactie en ook vanuit het perspectief dat je hier en daar wat bijleert). Niet eenvoudig die mix al tot een goed en gebalanceerd geheel te brengen :) Nu de basis is gelegd en je de kandidaten meer leert kennen kom je er zelf ook beter in vind ik :)

Voor wat betreft het mysterie element tja ik denk dat dat meer een rol gaat spelen in het tweede deel van de serie, als Rang Nok een wat concretere rol gaat aannemen. Ben heel benieuwd.

Kanakna heeft als vanouds een mooie selectie kandidaten genomen die aanspreken (en ook echt zowel individueel als in een groep samen moeten strijden om hun plekje te verwerven). Daarnaast mooie proeven, en mooie vormgeving qua beeldmateriaal, spanning opbouwen etc  ::ok:: .

Ben zeer benieuwd wat de volgende afleveringen gaan brengen  ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #87 Gepost op: 19-09-2005, 08:36:45 »
Ik blijf het nog steeds wennen vinden, dit programma.
Wat ik sowieso jammer vond, is dat in deze aflevering Art minder vaak voorkwam dan vorige week.
Verder vond ik het duel tussen Bob en Paskal wel spannend en was ik blij dat bob gewonnen heeft. Ben heel benieuwd wat de terugkeer van Paskal op het lage niveau gaat betekenen. Wat denken jullie dat dit gaat betekenen?

Offline moon69

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #88 Gepost op: 19-09-2005, 13:57:35 »
Ik vind jullie nog redelijk positief allemaal.
Ik had me enorm verheugd, maar tot nu toe valt het me ieder keer weer tegen.
Ook de lokatie vind ik wel een beetje simpel gekozen. Op het Misterieuze eiland Koh Muk heb ik een paar maar maandjes geleden nog heerlijk vakantie gevierd in een luxe bungalow op nog geen 10 minuutjes verwijderd van het srandje waar TI  zijn tenten heeft opgeslagen. Ook dat hele spannende eilandje rang Nok is gewoon als dagtochtje te boeken vanuit Phuket.
Nou ja... mischien gaat het nog spannend worden. Ik zal nog een paar keer de uitzending volgen.

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #89 Gepost op: 19-09-2005, 15:09:00 »
Ook de lokatie vind ik wel een beetje simpel gekozen. Op het Misterieuze eiland Koh Muk heb ik een paar maar maandjes geleden nog heerlijk vakantie gevierd in een luxe bungalow op nog geen 10 minuutjes verwijderd van het srandje waar TI  zijn tenten heeft opgeslagen. Ook dat hele spannende eilandje rang Nok is gewoon als dagtochtje te boeken vanuit Phuket. 

Het maakt mij niet zoveel uit, of er toeristen komen in de gebieden waar TI wordt gefilmd. Het gaat om het spel, en daar doen de toeristen niet aan mee.

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #90 Gepost op: 19-09-2005, 15:10:28 »
Ik bedoel. Ook al kun je er als toerist komen, het spel blijft toch uniek

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #91 Gepost op: 19-09-2005, 15:20:04 »
Ze hadden maar een korte tijd en gaan dan geen onbewoond eilandje, waar nog niemand ooit voet aan wal heeft gezet uitkiezen om dat te filmen. Je hebt toch al een beetje hulp nodig van de plaatselijke bewoners/officiële instanties. Bovendien is er vaak ook het toeristisch aspect. Door programma's als dit komt die streek meer in de aandacht en zo volgt er meer toerisme, waardoor de economie van dat land weer stijgt.

En daarbij komt ook nog eens dat de zeenomaden daar ook zaten. Ze kunnen moeilijk doen alsof de zeenomaden op een onbekend eiland in Hawai zitten.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #92 Gepost op: 19-09-2005, 19:40:25 »
Ik vind jullie nog redelijk positief allemaal.
Ik had me enorm verheugd, maar tot nu toe valt het me ieder keer weer tegen.
Ook de lokatie vind ik wel een beetje simpel gekozen. Op het Misterieuze eiland Koh Muk heb ik een paar maar maandjes geleden nog heerlijk vakantie gevierd in een luxe bungalow op nog geen 10 minuutjes verwijderd van het srandje waar TI  zijn tenten heeft opgeslagen. Ook dat hele spannende eilandje rang Nok is gewoon als dagtochtje te boeken vanuit Phuket.
Nou ja... mischien gaat het nog spannend worden. Ik zal nog een paar keer de uitzending volgen.

Dat is een nadeel wat jij hebt. Je bent er geweest en kan dus niet je fantasie meer aan het werk zetten. De mensen die er niet geweest zijn, hebben daar dus minder last van. Al weten we ,...niets is wat het lijkt!!!!....oh nee,..ik vergis me weer....andere serie ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #93 Gepost op: 19-09-2005, 19:44:47 »
Je wordt ook al wat ouder he, dan haal je dat door elkaar.  ::hypocriet:: :P ;D ;)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #94 Gepost op: 19-09-2005, 19:51:29 »
Je wordt ook al wat ouder he, dan haal je dat door elkaar.  ::hypocriet:: :P ;D ;)

....ben jij nie een beetje druk.... >:( :o ;) ::rofl:: :-*
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #95 Gepost op: 19-09-2005, 19:52:13 »
ik zit echt te genieten voor de TV
geweldig programma!

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #96 Gepost op: 19-09-2005, 22:24:13 »
joepie!!! Ik hoef de kanidaten van TI en ER niet meer door elkaar te halen.
Geef mij maar de rust en mysterie van TI  ::ok::

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #97 Gepost op: 22-09-2005, 11:15:26 »
Vind TI iets te rustig. Het komt af en toe ook behoorlijk rommelig over. Ik zit er ook nog niet echt in. De kijker kan nog weinig met het "geheim", vind ik toch een gemsite kans.
Je krijgt ook meer de kandidaten aan het woord, dan dat je de interactie tussen de deelnemers ziet, en wat ze allemaal moeten doen. Voorbeeldje, het schijnt dat ze geleerd hebben om te vissen, maar enige beelden daarvan hebben we niet gezien.
Het programma verzand een beetje in gepraat.

Persoonlijk vind ik dat emogroep iets te dominant is, en dat het erg klef dreigt te worden. Het spelelement dreigt daardoor te verdwijnen.


Het programma heeft potentie, maar op dit moment word die niet optimaal benut.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #98 Gepost op: 25-09-2005, 12:45:51 »
Ik vind het programma eerlijk gezegd best wel tegenvallen. ::niet-ok::  Vooral dat er van het eerste eiland maar 1 keer per aflevering 1 iemand doormag, vind ik jammer. zeker mensen die van het 2e nivo terugmoeten maken geen kans meer omdat ze over elkaar moeten beslissen, en de anderen vinden natuurlijk dat zij hun kans al gehad hebben. En ik kan me voorstellen dat het voor die kandidaten ook niet echt leuk is. Ze mogen niks zelf maken, eten uit blik, vervelen zich dood en staan echt in dienst van het programma. Ik zou me een beetje overbodig voelen daar denk ik, zeker als je je eerst had ingesteld op een soort expeditie robinson. Ook het kwartier herhaling aan het begin van elke ´nieuwe´ aflevering is nogal overbodig. Ik vind het programma eigenlijk een beetje saai!  :-\\
Maar goed, mijn mening :) daar zijn jullie het vast niet mee eens  ::ohno::   ;D
groetjes!   ::zwaai::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #99 Gepost op: 25-09-2005, 12:52:56 »
Ik vind het altijd grappig hoe men dingen zegt waarover je het niet eens bent. Je hebt het over een kwartier aan het begin, nou lijkt dat maar zo want volgens mij is het in feite nauwelijks langer dan bij ER. Daar krijg je ook een intro en een terugblik naar vorige week. En als je kijkt naar ER, is het daar zo eerlijk? Kijk naar Nicole, omdat er toevallig een aantal Belgen tegenover haar staan maakt ze ook geen schijn van kans. De mensen die op Koh Muk geweest zijn die weten tenminste al wat van de Moken en hoeven niet gelijk naar huis. Op het moment dat het vasteland gaat verdwijnen krijgen ze heus die kans nog wel volgens mij. Klopt, bij ER moeten ze zelf eten zoeken, maar verder vervelen ze zich daar ongeveer net zoveel als bij TI hoor denk ik. Op Koh Muk hadden ze op het eiland mss zelfs nog wel meer een opdracht dan dat er bij ER is, namelijk het maken van mandjes en het vullen ervan. Mss geen hele spannende opdracht, maar wel meer als er gewoon zitten. ;)

Maar, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ook wel een beetje vind dat er meer in het format zit dan dat er tot nu toe uitgehaald is. Het format is nieuw, dus op zich ook wel logisch dat ze wat meer aandacht besteden aan het uitleggen ervan. Vergeet niet dat ER al een aantal seizoenen draait en 'men' wel weet hoe het in z'n werk gaat, iets wat bij TI nog niet vanzelfsprekend is. En bij WidM weet iedereen dat inmiddels ook, dus kan je volstaan met een beknopte(re) uitleg. ;)

Maar... dit is mijn mening maar. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)