Auteur Topic: Geef je mening over Terra Incognita...  (gelezen 101002 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #140 Gepost op: 3-10-2005, 00:02:03 »
Ik zie toch af en toe wel een paar vogels langsvliegen, maar ja 1 zwaluw maakt nog geen mysterie.  ::)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #141 Gepost op: 3-10-2005, 00:56:14 »
Persoonlijk vind ik - globaal gezien- het met de aflevering leuker worden ;)

Ik zou zeker (zelf) gehoopt hebben te delen in het mysterie dat men kennelijk voor ogen heeft/ gehad. Weet niet dat was gewoon leuker geweest imho maar dat zal mijn WIDM genegenheid willen. Ik ben zelf geen enorme ER fan vooral de ruzies hangen me snel de keel uit persoonlijk  :-\\ Dus ik ben blij dat Terra daar in veel mindere mate induikt en het van 'moet hebben'


Ik ben de mening toegedaan dat het meer van inhoud moet hebben maar nog naar een ware identiteit zoekt ahw. Er is een element van mysterie en zoeken naar (vooralsnog te abstract voor de kijker) en een element van sociale interactie dat concreter is maar nog niet genoeg leeft voor miss een aantal mensen. Mij spreekt het persoonlijk wel aan omdat ik erg benieuwd ben naar wat er nog meer komt, hoe eea zich gaat ontwikkelen. Vooralsnog denk ik dat het op deze zender te weinig die bepaalde doelgroep aanspreekt die het mi aan moet spreken. Geen idee of dat haalbaar is binnen de doelgroep maar vooralsnog zie ik toch een kleine identiteitscrisis erin  ;)

Ikzelf vind het een leuk programma vol potentiëel - potentiëel dat soms gerealiseerd wordt en soms ook niet. Ik denk dat het format met enkele wijzigingen zonder meer zo succesvol kan zijn als bijv Pekingexpress. Dan is het publiek miss eenkenniger dan bij eg. ER - die keuze moet je dan maken. Ik krijg de indruk dat men geen keuze maken wil of durft ;)

Ik denk dat dat makkelijk kan- wat ik net gezien heb in aflevering 5 sterkt me in dat vertrouwen. Misschien dat we af moeten wachten hoe de rest van de afleveringen zich ontwikkelt om een definitiever oordeel te krijgen. Aan de andere kant: je kan niet van de kijker verwachten dat hij/zij tot aflevering 11 blijft zitten tot hij/zij een echt oordeel over de serie heeft ;D Ik blijf het gevoel hebben, dat het op sommige momenten 'trager' is  dan het moet zijn - en dat ik  op andere momenten juist zeer benieuwd ben naar het vervolg  :)

De programmamakers moeten mi een keuze maken wat ze met het format willen, tot wie ze willen appelleren en daar dan helemaal voor gaan. Wat ik ervan tot nu toe gezien heb biedt meer dan die potentie- het is sws een heel verrassend en intrigerend format, alleen de uitwerking vraagt dat de kijker miss meer geïnvolveerd raakt op bepaalde punten. Desalniettemin slagen de programmamakers daar juist op bepaalde momenten (zoals in aflevering 5 bijv) mi heel goed in. De juiste lijn doorvolgen - de verwachtingen van de kijker voldoende prikkelen om voldoende tegemoet te komen - daar lijkt me de uitdaging te liggen ;) (de kijker, de kandidaten en het spel moeten de rest doen  8) )

Rest me te zeggen: laten er vooral meer ontwikkelingen volgen zoals in aflevering 5   ;)
« Laatst bewerkt op: 3-10-2005, 01:14:17 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #142 Gepost op: 3-10-2005, 09:07:26 »
Ik ben het er juist niet mee eens. Ik vind het steeds minder leuk om te kijken en ik zap zelfs op sommige punten weg. Dit moeten ze bij Kanakna echt veranderen anders haak ik volgend seizoen helemaal af.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #143 Gepost op: 3-10-2005, 09:30:50 »
Ik ga ws een volgend seizoen ook niet meer kijken. Ik vind het nog steeds traag lopen en op sommige momenten zelfs saai.
Maar dat is mijn beleving en als er anderen zijn die het helemaal super vinden, respecteer ik dat ook :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #144 Gepost op: 3-10-2005, 17:07:19 »
Ik ben het er juist niet mee eens. Ik vind het steeds minder leuk om te kijken en ik zap zelfs op sommige punten weg. Dit moeten ze bij Kanakna echt veranderen anders haak ik volgend seizoen helemaal af.

Hoe bedoel je dat het spel minder leuk wordt? misschien hebben ze er bij kanakna meer aan als je uitlegd waarom. ;)

Persoonlijk vind ik het spel leuker worden. En heb ik nog geen zin gehad om weg te zappen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #145 Gepost op: 3-10-2005, 17:20:16 »
Bij kan het ook nog steeds niet 100 % boeien. Maar als er een 2e seizoen komt, zal ik die wél bekijken, want Kanakna zal sowieso rekening houden met de commentaar en van z'n "fouten" leren en die aanpassen.

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #146 Gepost op: 3-10-2005, 19:45:47 »
Ik kan het niet uitleggen, het is gewoon de hele sfeer op de eilanden, de mensen, het montagewerk. Alles.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline braad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #147 Gepost op: 13-10-2005, 10:14:32 »
zelf vind ik het spel ook met de aflevering minder boeiend worden..
de montage vind ik verschrikkelijk.. steeds weer stukjes teruggaan naar vorige afleveringen  en sommige stukken heb ik nu zo vaak gezien in meerdere afleveringen dat ze me al beginnen te irriteren.
Er gebeurt bijna niets... er zijn maar 2 "spectaculaire" dingen , de "battle" en het wiel.
Ook kan ik me niet zo goed inleven in de deelnemers.. af en toe denk ik btw als ik iemand zie "hey.. wie is dat nou?!?!" (maar dat is weer meer een montage fout)
Ook vind ik dat wij als kijker te weinig betrokken worden in het mysterie.

enfin, tot nu toe vind ik het programma even goed als de spreker helemaal in het begin van de afleveringen..
Traag en saai....

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #148 Gepost op: 13-10-2005, 14:20:55 »
Ook kan ik me niet zo goed inleven in de deelnemers.. af en toe denk ik btw als ik iemand zie "hey.. wie is dat nou?!?!" (maar dat is weer meer een montage fout)

montage fout?  ??? De mensen worden toch elke aflevering weer voorgesteld, als je dan op let herken je ze wel.
Ik vind het programma er mooi verzorgd uit zien. En de muziek is al helemaal mooi.

Offline SnijderMan

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #149 Gepost op: 16-10-2005, 21:30:18 »
Ik vind het programma eerlijk gezegd best wel tegenvallen. ::niet-ok::  Vooral dat er van het eerste eiland maar 1 keer per aflevering 1 iemand doormag, vind ik jammer. zeker mensen die van het 2e nivo terugmoeten maken geen kans meer omdat ze over elkaar moeten beslissen, en de anderen vinden natuurlijk dat zij hun kans al gehad hebben. En ik kan me voorstellen dat het voor die kandidaten ook niet echt leuk is. Ze mogen niks zelf maken, eten uit blik, vervelen zich dood en staan echt in dienst van het programma. Ik zou me een beetje overbodig voelen daar denk ik, zeker als je je eerst had ingesteld op een soort expeditie robinson. Ook het kwartier herhaling aan het begin van elke ´nieuwe´ aflevering is nogal overbodig. Ik vind het programma eigenlijk een beetje saai!  :-\\
Maar goed, mijn mening :) daar zijn jullie het vast niet mee eens  ::ohno::   ;D
groetjes!   ::zwaai::

Mollenzoekertje verwoordt hier prima een aantal opmerkingen die wij ook hebben.
Waarschijnlijk hebben ze zo weinig interessant beeldmateriaal om uit te zenden, dat ze er elke aflevering maar een kwartier herhaling tegen aan gooien.  ::ohno::

Ook het zogenaamde 'mysterie' kan mij niet echt boeien, ik zie er nl. niet veel mysterie in. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke opvatting.

De enige reden dat wij er nu nog naar kijken, is dat we graag willen weten hoe het afloopt. De kans is verder vrij klein dat we er volgend jaar weer naar gaan kijken.
Wat ons betreft kan het zich bij lange na niet meten met ER.

Tot slot vind ik presentatie erg slecht  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
Ik vind haar wel goed, maar over Art (???) ben ik niet bijster positief (maar dat was bij Peking Express ook al zo).

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #150 Gepost op: 19-10-2005, 15:45:07 »
Ik vind het steeds interessanter worden met het mysterie... ik vraag me af wat die zwaluwnestjes er mee te maken hebben  ::jaja::

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #151 Gepost op: 20-10-2005, 09:04:07 »
Het word per aflevering saaier. De leefwijze van de zeenomaden, daar zien we wel heel erg weinig van. Het eerste stukje, De vertelstem, en het voorstellen van de deelnemers is extreem saai, en begint heel erg irritant te worden.

En om nu in 10 minuten drie keer uit te leggen dat er op het derde niveau maar ruimte is voor drie personen, en in de gehele aflevering minstens 6 keer.....begint erg vervelend te worden. Zo zijn er meerdere dingen die constant uitgelegd worden, alsof we het IQ van een kiezelsteentje hebben..... Het haalt de vaart heel erg uit het programma.

De duopresentatie ontbreekt volledig, en Art kan mij ook niet echt boeien. Het mysterie zal best spannend zijn, maar daar worden we niet echt in meegenomen.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #152 Gepost op: 21-10-2005, 16:29:06 »
Het word per aflevering saaier. De leefwijze van de zeenomaden, daar zien we wel heel erg weinig van. Het eerste stukje, De vertelstem, en het voorstellen van de deelnemers is extreem saai, en begint heel erg irritant te worden.

En om nu in 10 minuten drie keer uit te leggen dat er op het derde niveau maar ruimte is voor drie personen, en in de gehele aflevering minstens 6 keer.....begint erg vervelend te worden. Zo zijn er meerdere dingen die constant uitgelegd worden, alsof we het IQ van een kiezelsteentje hebben..... Het haalt de vaart heel erg uit het programma.

De duopresentatie ontbreekt volledig, en Art kan mij ook niet echt boeien. Het mysterie zal best spannend zijn, maar daar worden we niet echt in meegenomen.


Helemaal akkoord.
Ik ben het woord mysterie absoluut kotsbeu gehoord, ik ga misschien een paar afleveringen overslaan en zien wie er op het einde nog inzit. Wat een zwakke montage!! Schaamteloos dezelfde beelden gebruiken, vlak na elkaar. Dat is gewoon not-done in de mysterieuze wereld van de montage :P lol ik kan het gewoon niet meer horen! Dat ze dat een paar keer zeggen bij de eerste afleveringen, zodat iedereen wat kan volgen, OK, maar dit...
Ik ben wel benieuwd welke prutsers dit hebben gemonteerd... Weet iemand dat?

En het programma zelf: SAAI! Iedereen zit ergens te lummelen, te eten en in de zon te liggen. Bijna geen proeven of andere uitdagingen, veel te weinig stress, gewoon wat hangen tot iemand jou lief genoeg vindt (of tot je toevallig de spreekwoordelijke derde hond bent die met het been gaat lopen) om op het volgend niveau wat te gaan hangen.

Kortom, dit jaar vind ik zonder meer mislukt, maar er zit wél potentieel in de formule. Ofwel doe je iets goed, ofwel niet. Ik denk dat ze er wat meer geld tegenaan moeten gooien. Meer proeven en tests. Een montageploeg die kan monteren, en ter plaatse wat meer volk. Maar dit is droevig. In dit jasje gedoemd om een stille dood te sterven.  ::jaja::
En volgend seizoen "in de mysterieuze wereld van de woestijnnomaden" zeker... Braak! ::ohno:: Slecht bezig.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline kel

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #153 Gepost op: 21-10-2005, 16:58:47 »
Helemaal akkoord.
Ik ben het woord mysterie absoluut kotsbeu gehoord, ik ga misschien een paar afleveringen overslaan en zien wie er op het einde nog inzit. Wat een zwakke montage!! Schaamteloos dezelfde beelden gebruiken, vlak na elkaar. Dat is gewoon not-done in de mysterieuze wereld van de montage :P lol ik kan het gewoon niet meer horen! Dat ze dat een paar keer zeggen bij de eerste afleveringen, zodat iedereen wat kan volgen, OK, maar dit...
Ik ben wel benieuwd welke prutsers dit hebben gemonteerd... Weet iemand dat?

En het programma zelf: SAAI! Iedereen zit ergens te lummelen, te eten en in de zon te liggen. Bijna geen proeven of andere uitdagingen, veel te weinig stress, gewoon wat hangen tot iemand jou lief genoeg vindt (of tot je toevallig de spreekwoordelijke derde hond bent die met het been gaat lopen) om op het volgend niveau wat te gaan hangen.

Kortom, dit jaar vind ik zonder meer mislukt, maar er zit wél potentieel in de formule. Ofwel doe je iets goed, ofwel niet. Ik denk dat ze er wat meer geld tegenaan moeten gooien. Meer proeven en tests. Een montageploeg die kan monteren, en ter plaatse wat meer volk. Maar dit is droevig. In dit jasje gedoemd om een stille dood te sterven.  ::jaja::
En volgend seizoen "in de mysterieuze wereld van de woestijnnomaden" zeker... Braak! ::ohno:: Slecht bezig.



Ik ben het er helemaal niet mee eens!
De makers zijn voor het grootste gedeelte dezelfde als die van PE en ER(de vorige). Ze kunnen het wel, en dat laten ze ook zien. De productiemaatschappij is dus ook dezelfde,
Kanakna.
Mensen zeggen eerst dat ze het vaag vinden, dat ze er niks van snappen. Maken ze het duidelijker, klagen ze over de herhalingen. Persoonijk vind ik dat er helemaal niet zoveel herhalingen zijn. Ongeveer net zoveel als andere reality series.
Ik vind de montage wel mooi, vooral de beelden van de zeenomaden vind ik erg mooi.
Ook vind ik het niet saai. Het wordt juist steeds spannender. De proeven van de laatste aflevering waren erg mooi. En in andere programma's zitten ook echt niet meer dan 2 proeven.
Het spel draait niet om het honger lijden maar om de mentale spanningen die er ontstaan in het spel. Je kunt hierdoor erg goed meeleven met de mensen vooral door het beperkt aantal kansen.

Ook vind ik het zeer leuk om te ontdekken wat precies het mysterie is. Het ging eerst misschien wat langzaam, maar je begint steeds meer te ontdekken
Goed bezig! ::ok::

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #154 Gepost op: 21-10-2005, 16:59:22 »
Wel eens aan gedacht dat het programma niet voor bepaalde mensen gemaakt wordt. Bij Kanakna weten ze best hoe ze een ER-achtig programma kunnen maken, hebben ze al jaren en jaren achtereen bewezen.  ::ok::
Beetje kortzichtig en respectloos te denken dat ze dat niet zouden kunnen.

Nu kijkt men of er een ander publiek bereikt kan worden. ::jaja::
Zoals met alle nieuwe concepten, het kan mislukken. Er kan echter geen enkele onduidelijkheid zijn, er is niet op het doorsnee ER-publiek gegokt.

Ik ben het woord mysterie absoluut kotsbeu gehoord,.....
....
En het programma zelf: SAAI! ....
......
Braak! ::ohno:: Slecht bezig.

Neemt niet weg dat het commentaar hierboven van een grote fantasie getuigt en prikkelend is om te lezen. In ieder geval alles behalve saai.  8)
Keep them coming.......  ::ok:: ::ok::
 

Ps. Heb je misschien wat moeite met je dieet?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-10-2005, 17:39:18 door Castor_en_Pollux »

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #155 Gepost op: 21-10-2005, 20:51:30 »
Ps. Heb je misschien wat moeite met je dieet?  ::rofl::
::oink:: HONGEEEER!!!
Zou best wel eens kunnen ja! ;)

Wat de montage betreft: ik heb zelf een tijd gemonteerd, en dan zie je de fouten natuurlijk in 't tienvoud...
Het blijft m.i. wél een goedkope productie. Waarin eindeloos dingen herkauwd en herhaald worden.
Ik vond het begin goed, maar nu vind ik het minder en minder tof. Om de reeds eerder vermelde redenen,
al kon ik het wat anders omschreven hebben. Moest ik niet zoveel honger hebben natuurlijk.
Vandaag 1 yoghurt gegeten, 1 snee brood, 1 beschuit en 1 stukje vis (50gr).
Voor de rest sap en water.
:o
Zou elke ER-kijker eens een week moeten doen. ;) Ik zit aan dag 14...

Terug on-topic: Ze zouden beter wél op het ER-publiek mikken. 1,000,000 potentiele reclame-gapers, dat laat je toch niet liggen???
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #156 Gepost op: 21-10-2005, 23:01:26 »
Wat ik wel erg vervelend vind, maar dat is niet alleen bij TI maar bijvoorbeeld ook bij Het Blok is de vooruitblik voor de reclame. Ik snap dat men dat wil gebruiken om de kijker "vast te houden" over die ellendig lange reclameblokken, maar ik vind het persoonlijk erg vervelend en rekt het programma nog langer uit. Maar ja, reclames moeten he. ::) ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #157 Gepost op: 21-10-2005, 23:12:10 »
Wat ik wel erg vervelend vind, maar dat is niet alleen bij TI maar bijvoorbeeld ook bij Het Blok is de vooruitblik voor de reclame. Ik snap dat men dat wil gebruiken om de kijker "vast te houden" over die ellendig lange reclameblokken, maar ik vind het persoonlijk erg vervelend en rekt het programma nog langer uit. Maar ja, reclames moeten he. ::) ;)

Helemaal mee eens ja. Drie reclameblokken zijn gewoon écht teveel ::ohno::
Begin je net in het verhaal te zitten, hop wéér 5 minuten reclame.. heel irri  ::niet-ok:: :-\\
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #158 Gepost op: 21-10-2005, 23:20:18 »
Helemaal mee eens ja. Drie reclameblokken zijn gewoon écht teveel ::ohno::
Begin je net in het verhaal te zitten, hop wéér 5 minuten reclame.. heel irri  ::niet-ok:: :-\\

In Vlaanderen wordt TI op 'n later uur uitgezonden en is er slechts 1 reclameblok !  ::oink::  ::jaja::

Beetje vreemd is dat die commercials op amper 5 minuten van het einde van elke aflevering geprogrammeerd werden.  ??? Wie dus 'n te lange (plas)pauze inlast, mist meteen de ontknoping...  :(

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #159 Gepost op: 21-10-2005, 23:26:43 »
Heh...

Hier in Nederland is het:
1. vlak ervoor - minuut of 4
Dan terugblik enkele minuten
2. minuut of 4-5 weer vlak daarna..  :-\\
3. meestal voor het duel / laatste 10 minuutjes nog eentje.

Echt teveel vind ik  ::niet-ok:: Haalt je continu uit het programma/ verhaal  ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you