Auteur Topic: Geef je mening over Terra Incognita...  (gelezen 101025 keer)

Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #100 Gepost op: 25-09-2005, 13:01:27 »
Goeie argumenten hoor! ;D  Kan idd beter eerst de rest van de afleveringen afwachten voor ik het programma helemaal opgeef. Ik hoop dat het tweede deel afleveringen wat spannender wordt....

 

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #101 Gepost op: 25-09-2005, 20:33:48 »
;D ::ok:: Ben benieuwd naar de aflevering van straks. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #102 Gepost op: 25-09-2005, 22:01:36 »
Voor t eerst dat ik het echt leuk vind  ::ok:: en wat een schitterende plek is het  ::ok:: ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline snoepie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #103 Gepost op: 25-09-2005, 23:13:11 »
Zeker is het een mooie plek ::ok::
Ik denk dat Sarah het kwaad krijgt volgende week. ::hug::
Maar ik hoop dat ze het toch nog volhoud.
Ik vind die Pascal maar niets ::ohno:: ::hypocriet::
hij houd zich ook niet aan zijn woord.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #104 Gepost op: 25-09-2005, 23:18:49 »
Ik blijf het zonde vinden dat de presentatie  in de Nederlandse versie bijna hoofdzakelijk door Art wordt gedaan. De kracht van een dubbelpresentatie is er nu eigenlijk af. Juist het samen presenteren vind ik veel leuker. Ik kan me wel vinden in het feit dat Art in de Nederlandse versie meer heeft te doen en Roos in de Belgische. Maar ook vanavond weer heb ik haar alleen maar gezien bij het levenswiel. Zo zonde.

Voorts, en ik hoop dat de bedenkers dit lezen, vind ik het jammer dat op het vastenland de promotie naar Koh Muk wordt gedaan met een stemming binnen de groep die het duel heeft gewonnen. Zo krijgen inderdaad de mensen die al op Koh Muk zijn geweest helemaal nooit meer een kans, want die zullen steevast niet worden gekozen. Het is natuurlijk wel heftig om iemand te kiezen, zeker als je zelf graag naar Koh Muk wil gaan. Als ik daar had gezeten had ik steevast op mezelf gestemd, maar dat zal wel niet mogen  ::rofl:: ::rofl::. Maar ik denk dat het winnende team onderling ook een duel moet uitvechten zodat de ex Koh Muk mensen ook weer een kans krijgen om terug te gaan.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #105 Gepost op: 25-09-2005, 23:25:52 »
Voorts, en ik hoop dat de bedenkers dit lezen, vind ik het jammer dat op het vastenland de promotie naar Koh Muk wordt gedaan met een stemming binnen de groep die het duel heeft gewonnen. Zo krijgen inderdaad de mensen die al op Koh Muk zijn geweest helemaal nooit meer een kans, want die zullen steevast niet worden gekozen. Het is natuurlijk wel heftig om iemand te kiezen, zeker als je zelf graag naar Koh Muk wil gaan. Als ik daar had gezeten had ik steevast op mezelf gestemd, maar dat zal wel niet mogen  ::rofl:: ::rofl::. Maar ik denk dat het winnende team onderling ook een duel moet uitvechten zodat de ex Koh Muk mensen ook weer een kans krijgen om terug te gaan.
Nee, vindt ik niet. Ik vind de stemming na het duel eigenlijk wel mooi. Zo krijg je toch nog een beetje inzicht in wie wie het meest gunt om door te gaan. Nog een proef met de 6 winnaars lijkt me eerder een overkill aan proeven dan in een uitzending. ;) Tuurlijk maak je als degradant geen kans meer om door te stromen naar Koh Muk, maar tot nu toe heeft dat ook geen nadelige gevolgen voor hen gehad. Ze hebben de info, er is geen nieuwe info bijgekomen tot nu toe wat ik tenminste heb gezien. Wat ik ook in een eerdere aflevering begreep is dat ze op het vasteland ook meer voedsel hebben dan op Koh Muk, dus eerder een voordeel om daar te blijven. ;)

Afgezien van Pascal die daar ook is dan mss... :-X
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #106 Gepost op: 25-09-2005, 23:40:41 »
Ja maar eenmaal gedegradeerd heb je dus geen nieuwe kans om weer een niveau hoger te komen, wat in mijn opinie betekent dat je naar huis moet als het laagste niveau wordt opgeheven over 2 weken. De spanning is er dan wel vanaf. Het kan zijn natuurlijk dat er nog een onderling duel komt bij alle vastelanders die uiteindelijk achterblijven, waarvan de winnaar dan toch door mag naar Koh Muk.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #107 Gepost op: 25-09-2005, 23:42:46 »
Ja maar eenmaal gedegradeerd heb je dus geen nieuwe kans om weer een niveau hoger te komen, wat in mijn opinie betekent dat je naar huis moet als het laagste niveau wordt opgeheven over 2 weken. De spanning is er dan wel vanaf. Het kan zijn natuurlijk dat er nog een onderling duel komt bij alle vastelanders die uiteindelijk achterblijven, waarvan de winnaar dan toch door mag naar Koh Muk.

Hmhmm maar ja je weet niet wat er nog komt he Mapel ;) Misschien krijgt iemand toch nog een kans, door de structuur van de proeven, het stemgedrag.. en misschien komen er nog wel andere verrassingen ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #108 Gepost op: 25-09-2005, 23:47:20 »
Ja maar eenmaal gedegradeerd heb je dus geen nieuwe kans om weer een niveau hoger te komen, wat in mijn opinie betekent dat je naar huis moet als het laagste niveau wordt opgeheven over 2 weken. De spanning is er dan wel vanaf. Het kan zijn natuurlijk dat er nog een onderling duel komt bij alle vastelanders die uiteindelijk achterblijven, waarvan de winnaar dan toch door mag naar Koh Muk.
De vraag blijft wat er gebeurd met de 'lege plekken' die op Koh Muk onstaan op het moment dat er mensen naar het derde niveau gaan.
Als deze niet worden opgevuld zie ik niet zo goed hoe het spel nog gespeeld kan worden (met 6 man). Als deze plekken wel worden opgevuld hangt het af van de wijze van selectie voor deze opengevallen plaatsen of de gedegradeerde kandidaten nog een kans hebben.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #109 Gepost op: 25-09-2005, 23:50:05 »
De vraag blijft wat er gebeurd met de 'lege plekken' die op Koh Muk onstaan op het moment dat er mensen naar het derde niveau gaan.
Als deze niet worden opgevuld zie ik niet zo goed hoe het spel nog gespeeld kan worden (met 6 man). Als deze plekken wel worden opgevuld hangt het af van de wijze van selectie voor deze opengevallen plaatsen of de gedegradeerde kandidaten nog een kans hebben.

Idd .. ik denk dat het eens goed kan zijn dat het er niet 6 maar 9 worden uiteindelijk ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #110 Gepost op: 25-09-2005, 23:57:07 »
Ik vind het format niet goed doordacht en vol fouten zitten.
Ik vind de proeven niet boeiend.
Ik vind dat eindeloze gewouwel over die zeenomaden vermoeiend zeker gecombineerd met het lage tempo van ontwikkeling.

Wat betreft de kandidaten die degraderen en geen reële kans meer hebben terug te keren. Natuurlijk de waarheid als een koe. COmbineer dat nog eens met het feit slechts enkele soms zich kunnen onderscheiden door aan een proef mee te doen en ze zelf mensen voor joker zetten door ze als aanmoediger mee te laten doen (kunnen ze nu echt niks beters bedenken) en je hebt wat van die voorbeelden van het slechte format
In de laatste gelegenheid zal er meer dan 1 persoon naar het 2e niveau promoveren en de rest naar huis moeten.Echter  of men bedacht heeft dat dit nu op het laatst als eerlijkste manier eens met een  grootscheepse proef moet waarbij iedereen kansen heeft op basis van zijn kunnen te promoveren, ik waag het te betwijfelen door het geen wat ik tot nu toe gezien heb.
Volgens mij moeten die kandidaten zich ook doodergeren aan sommige zaken maar weten ze dat met montage er wel uit te snijden.
at your service

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #111 Gepost op: 26-09-2005, 00:16:31 »
Ik vind het format niet goed doordacht en vol fouten zitten.
Welke fout, zonder speculaties of aannames kun je aantonen in het format.
Ik vind de proeven niet boeiend.
Ik zie geen onderscheid tussen deze proeven en de proeven uit andere realityseries zoals bv. ER. De proeven bij ER zijn van spel zonder grenzen niveau.

Ik vind dat eindeloze gewouwel over die zeenomaden vermoeiend zeker gecombineerd met het lage tempo van ontwikkeling.
Dit lijkt deze aflevering redelijk gestopt, in ieder geval daar waar je het hebt over herhalingen. Als je er überhaupt bezwaar tegen hebt dat een bepaalde leefwijze wordt toegelicht, moet je inderdaad niet naar TI kijken.

Wat betreft de kandidaten die degraderen en geen reële kans meer hebben terug te keren. Natuurlijk de waarheid als een koe.
Misschien een waarheid voor een koe, niet als een koe. Dat blijkt wel verder in het spel. Zoals aangegeven is het zeer goed mogelijk dat gedegradeerde kandidaten nog een kans krijgen. Tot die tijd zou het verstandig zijn even af te wachten.

COmbineer dat nog eens met het feit slechts enkele soms zich kunnen onderscheiden door aan een proef mee te doen en ze zelf mensen voor joker zetten door ze als aanmoediger mee te laten doen (kunnen ze nu echt niks beters bedenken) en je hebt wat van die voorbeelden van het slechte format
Ik vond het aanmoedigen door Els zeer vermakelijk en geslaagd. Hoe kun je een proef beinvloeden vanaf de kantlijn.

In de laatste gelegenheid zal er meer dan 1 persoon naar het 2e niveau promoveren en de rest naar huis moeten.Echter  of men bedacht heeft dat dit nu op het laatst als eerlijkste manier eens met een  grootscheepse proef moet waarbij iedereen kansen heeft op basis van zijn kunnen te promoveren, ik waag het te betwijfelen door het geen wat ik tot nu toe gezien heb.
Tot nu toe is iedereen gepromoveerd op basis van zijn kunnen. Het tegendeel valt alleen aan te tonen door een (te) beperkte definitie van het woord 'kunnen'.

Volgens mij moeten die kandidaten zich ook doodergeren aan sommige zaken maar weten ze dat met montage er wel uit te snijden.
Inderdaad pure speculatie en dus op dit moment volledig uit de lucht gegrepen.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #112 Gepost op: 26-09-2005, 08:44:41 »
In deze fase is het programma ontzettend traag. Wat hebben de Koh Mukkers nu gedaan in deze aflevering? Zes roggen gevangen! wow zeg.... knap om daar een hele aflevering van te maken. Elke aflevering doorzeuren dat er nog een derde niveau is, en dat daar het mysterie opgelost kan worden begint enorm te vervelen. Op dit moment is het alleen programmavulling.

Echte spanning zit er ook niet in. Er word niets opgebouwd. De feeling met kandidaten krijg je niet. Elke aflevering zie ik maar een paar mensen, en het zijn altijd dezelfde.

Het promoveren en degraderen is op zich best aardig, maar goed uitgewerkt is het niet. Bij het levenswiel zou het spannender zijn als de gepromoveerde speler de eerste keuze zou mogen maken. De keuze om een groep te laten beslissen wie er gaat promoveren is goed te beredeneren waarom voor die manier is gekozen. je krijgt daarmee kans dat er spaninngen gaan ontstaan tussen de achterblijvers, maar om die kans te krijgen heb je meer gamers nodig. De meeste kandidaten zijn teveel emo, en zijn niet hard genoeg om die spanningen te laten ontstaan. Het programma verzuipt in knuffeligheid.

Tot nog toe vind ik het een goed format dat slecht uitgewerkt word. Mocht dit zo blijven, en er komt een tweede reeks, denk ik niet dat ik die ga kijken.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #113 Gepost op: 26-09-2005, 09:13:42 »
Ik denk dat de spanning in aflevering 6, echt begint. Er vallen heelveel spelers af, en het gaat daarna ook echt over het mysterie. Dus die spanning komt nog wel, denk ik. ::ok::

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #114 Gepost op: 26-09-2005, 10:09:08 »
Ik raak ontzettend geïrriteerd van de voice-over (sorry art), die continue herhaling over ' het mysterie van Rangnok' en 'iedereen wil promoveren' is echt vermoeiend.

Ik vind het wel steeds leuker worden, maar idd ik denk dus dat het moeilijker is voor de gedegradeerden om weer te promoveren (al is nu wel Paulo een keer genomineerd). Ik denk echter wel dat dat er na de laatste kans op promoveren een soort proef is waar alle kennis die is verkregen toegepast kan worden. Zo hebben de mensen die ooit zijn gepromoveerd een voordeel, een soort beloning omdat ze het zover hebben geschopt. Maar ja, dat is puur speculeren.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #115 Gepost op: 26-09-2005, 10:16:50 »
Welke fout, zonder speculaties of aannames kun je aantonen in het format.Ik zie geen onderscheid tussen deze proeven en de proeven uit andere realityseries zoals bv. ER. De proeven bij ER zijn van spel zonder grenzen niveau.
Dit lijkt deze aflevering redelijk gestopt, in ieder geval daar waar je het hebt over herhalingen. Als je er überhaupt bezwaar tegen hebt dat een bepaalde leefwijze wordt toegelicht, moet je inderdaad niet naar TI kijken.
Misschien een waarheid voor een koe, niet als een koe. Dat blijkt wel verder in het spel. Zoals aangegeven is het zeer goed mogelijk dat gedegradeerde kandidaten nog een kans krijgen. Tot die tijd zou het verstandig zijn even af te wachten.
Ik vond het aanmoedigen door Els zeer vermakelijk en geslaagd. Hoe kun je een proef beinvloeden vanaf de kantlijn.
Tot nu toe is iedereen gepromoveerd op basis van zijn kunnen. Het tegendeel valt alleen aan te tonen door een (te) beperkte definitie van het woord 'kunnen'.
Inderdaad pure speculatie en dus op dit moment volledig uit de lucht gegrepen.

Je kunt het allemaal mooi brengen maar ik sta 100% achter mijn mening. Het feit dat kandidaten terug kunnen keren doordat ze door anderen weer naar het volgende niveau gestemd worden is niet meer dan een papiere kwestie, net zoiets als de lotto kunnen winnen. Bedacht door de makers achter een tekentafel. Volstrekt waardeloze constructie die niet werkt. Daar hoef ik niet voor af te wachten en jij ook niet dat zie je zelf toch ook overduidelijk in de praktijk. Niet eens 1 stem krijgt iemand laat staande benodigde 3. Afwachten waarop, TV maken is vooruitzien niet iets bedenken en maar afwachten hoe het in de praktijk gaat maar handelen.
Proeven in expeditie robinson van spel zonder grenzen niveau. Ja gelukkig wel daar zit nog niveau in, laat staan dat ze van Terra Incognita gehalte waren dan waren ze van geen niveau. Ze proberen ze aan te laten sluiten op de tradities van de zeenomaden. Nou dat is ze goed geslaagd maar niet heus. Nadat de kruik gevuld was moest iemand die zo lang mogelijk vast houden  en iemand anders moest die persoon aanmoedigen. ::niet-ok::
Het toelichten van een levenswijze, ja dat gebeurt op discovery channel in een reportage van een half uur en 10 keer nauwkeuriger en volledige dan hier.

Ik wil maar zeggen dat ze het krampachtig veel bijzonderder willen maken dan dat het is. Daarbij slagen ze daar gewoon niet in. Het spel element wat ze er in willen verweven rammelt, is niet interessant genoeg en soms van een bedenkelijk niveau. Je kunt duidelijk zien dat het haastwerk geweest is dit te bedenken, maar elke week denk je dat er enige progressie komt en de makers gaande weg dingen bijstellen maar elke week wordt ik teleurgesteld en gaat men op dezelfde gezapige manier verder.  
at your service

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #116 Gepost op: 26-09-2005, 13:08:37 »
Ik vind Terra Incognita net nog boeiend genoeg om te blijven kijken, maar het hangt er om, hoor. Ik sluit me dan ook bij veel forummers hierboven aan.

De format wordt spannend gebracht, maar het probleem is dat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in zeenomaden. Dat zal me toch heus aangeleerd moeten worden, en dat gebeurt niet. Die spannende stem is echt niet voldoende. Er moet ook wel wat inhoud zijn.

Ondertussen gebeurt er dus geen ene moer. Al weken zitten we tegen het heen en weer peddelen van 2 deelnemers aan te kijken. Elke week promoveert er een, elke week degradeert er een. Maar in feite is er sprake van een status quo. Ik weet het nou wel. Wanneer gebeurt er nou eens echt wat?!

Wat ik bovendien een onvergeeflijke blunder vind is het feit dat je alleen kunt promoveren door lief en aardig gevonden te worden door de rest. En dat ook het degraderen daarvan afhangt (hoewel je daar in ieder geval nog een kans krijgt). Dan kan de voice-over wel amechtig roepen dat het erom gaat 'het geheim van de zeenomaden' te ontrafelen, tot dusver lijkt het alleen maar van belang hoe populair je bent. Je kunt dat beruchte boek 3x van buiten leren, als je mededeelnemers je een eikel vinden, dan kun je de wolken gaan liggen bekijken op het vaste land. Dat dit een component is van een realityprogramma, okay. Maar bij TI draait het alleen daarom. En in het geval van promoveren zou ik het volstrekt uitbannen. Alleen doorzetters en slimmerikken mogen door. Maar wat zagen we gisterenavond gebeuren: Pascal had geen idee wat hij moest doen met zijn bamboestok, doch gelukkig voor hem MOCHT HIJ AFKIJKEN!!! Ik wist echt niet wat ik zag...

Wat ik nou weleens leuk zou vinden is een realityprogramma waarin de grootste hufter, die met iedereen overhoop ligt, gewoon wint. Bij Expeditie Robinson past dat niet. De sociale factor is daar van doorslaggevend belang. Dat hoort ook. Maar bij TI zou het volstrekt ondergeschikt moeten zijn. Zoals het trouwens ook ondergeschikt is in Peking Express. Daar gaat het erom wie het snelst kan liften. En hoe een leuke peer je bent, dat maakt daar niet uit. Heerlijk!!

Wat mij betreft dus: het programma heeft zeker potentie, maar er moet wel een heleboel aangepast worden om het spannend te maken. En ik mag toch hopen dat er volgende week nou e.i.n.d.e.l.i.j.k. eens iemand naar dat derde level mag.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 13:28:17 door Starry Night »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #117 Gepost op: 26-09-2005, 13:30:28 »

Wat ik bovendien een onvergeeflijke blunder vind is het feit dat je alleen kunt promoveren door lief en aardig gevonden te worden door de rest.

Bij ER daarentegen maakt een deelnemer dan weer de onvergeeflijke blunder niet lief en aardig tegen een ander te doen.  ;)

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #118 Gepost op: 26-09-2005, 16:14:55 »
Daar hoef ik niet voor af te wachten en jij ook niet dat zie je zelf toch ook overduidelijk in de praktijk. Niet eens 1 stem krijgt iemand laat staande benodigde 3. Afwachten waarop, TV maken is vooruitzien niet iets bedenken en maar afwachten hoe het in de praktijk gaat maar handelen.
In het begin was het bij ER ook nog afwachten. Je moet niet vergeten dat het nu al het vijfde seizoen is. Het programma werd al iets van twee jaar uitgezonden in Zweden, daar konden ze ook dingen van overnemen zoals de proeven. Ze hebben best veel samengewerkt met de Zweden. Maar het eerste seizoen was ook minder goed dan de tweede. Zo was het bij PE ook, het tweede seizoen was beter dan het eerste.
Zo makkelijk is het niet om een programma te maken. Het is de eerste keer dat het waar dan ook ter wereld gemaakt wordt. Ik vind dat ze het heel goed doen. ::trots:: Al kijk ik onderhand ook wel uit naar het volgende gedeelte van het spel.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #119 Gepost op: 26-09-2005, 16:56:43 »
Ik ben echt verliefd op die Leader ::jaja::
Echt kippenvel