Auteur Topic: Bob [Kandidaat NL]  (gelezen 44446 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Bob [Kandidaat NL]
« Gepost op: 18-08-2005, 01:45:32 »
Bob (Nl)
Woonplaats: Hoorn
Beroep/Studie/bezigheid: Afgestudeerd “International Business Studies”. Momenteel werkzoekende!
Hobby’s: Reizen, zeilen, duiken en gezellig wat drinken in de kroeg.
Vroeger wou ik boormeester worden op een olieplatform in de zee.
Mijn favoriet gezelschapspel is monopoly en risk.
Valsspelen doe ik liever niet, anders alleen op momenten als het niet anders kan.
Voor een duel zou ik graag de beste in zijn/haar soort eens uitdagen.
Ik huil bij zielige films en trieste gebeurtenissen.
Ik word kwaad van onrecht.
Gelukkig word ik van het weerzien van mijn vriendin.
Meedoen aan Terra Incognita is voor mij een wens die in vervulling gaat.


« Laatst bewerkt op: 4-09-2005, 05:34:31 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #1 Gepost op: 9-10-2005, 22:38:30 »
Waarom koos hij nou voor Josha :o

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #2 Gepost op: 9-10-2005, 23:06:13 »
Bob moet naar Rang Nok!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #3 Gepost op: 9-10-2005, 23:21:45 »
Waarom koos hij nou voor Josha :o

Tactische keuze ;)

Joos en Gianni stemmen sws op elkaar bij het levenswiel, wrsch schatte hij Josha's kansen cq positie op het eiland beter in dan die van Machteld of Maarten. Bovendien leek het plausibeler omdat Josha al eerder op het eiland is geweest, het meer 'verdiende' op die manier dan Machteld.

Waarschijnlijk dacht Bob ook aan op deze manier aansluiting te vinden met wie hij het meest kansrijk achtte om op Koh Muk te komen van de vastelanders. Met Josha weet je zekerder waar je staat dan met Maarten denk ik ;)

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #4 Gepost op: 9-10-2005, 23:25:30 »
Bob is een perfecte kandidaat ik hoop dat hij nog heel ver komt  ::ok::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #5 Gepost op: 9-10-2005, 23:45:46 »
Bob is een perfecte kandidaat ik hoop dat hij nog heel ver komt  ::ok::

Gun het hem zeker, hij heeft tot nu toe slim/ sluw gespeeld. Kennis gebruikt, mensen juist ingeschat. Als hij aansluiting kan vinden in de nieuwe groep maakt hij een goede kans ::ok::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #6 Gepost op: 10-10-2005, 16:03:31 »
Ik denk dat hij gaat winnen ::jaja::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #7 Gepost op: 10-10-2005, 22:29:52 »
Geef mij Bob maar ::jaja::,...hoewel ik denk dat Joos gaat winnen. Het is een sterke vrouw
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Komkommer

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mad' Fer It
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #8 Gepost op: 12-10-2005, 18:21:55 »
Bob gaat zeker winnen! ::joehoe:: Hij is de beste..

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2005, 09:04:11 »
Bob moet winnen! Ik vind hem de beste kandidaat samen met Agnes nu dus hij moet naar Rang Nok en het liefst Gianni of anders Patrick verslaan de volgende keer.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #10 Gepost op: 17-10-2005, 10:24:13 »
Bob moet winnen! Ik vind hem de beste kandidaat samen met Agnes nu dus hij moet naar Rang Nok en het liefst Gianni of anders Patrick verslaan de volgende keer.

Bob komt vast nog wel op Rang Nok  ::trots::  ::helderziend::

Vraag is of dat niet te vroeg gebeurt in het spel, waardoor hij misschien weer terugmoet naar Koh Muk als hij geen immuniteit wint/ duel verliest. Net als bij het eerste en tweede niveau maak je denk ik nog zeer weinig kans als je weer terug bent op Koh Muk. Ok je weet niet wat voor verrassingen het spel nog heeft, of de overige kandidaten in termen van ophouden bijv. Staat tegenover dat er nog maar 4 bladzijden over zijn.

Bob mag van mij winnen, of anders Agnes wel ook ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #11 Gepost op: 17-10-2005, 11:14:09 »
Net als bij het eerste en tweede niveau maak je denk ik nog zeer weinig kans als je weer terug bent op Koh Muk.

Bob mag van mij winnen, of anders Agnes wel ook ::jaja::
Alleen Steve is niet teruggekeerd op het eiland, toch. Het blijkt erop dat de kansen om op het eiland terug te keren toch zeer redelijk waren. Pascal had een zeer goede kans gehad bij het boothangen.Josha en Paulo zijn teruggekeerd.
Laten we bij de feiten blijven en niet de voice-over volgen die maar wat zwetst om de spanning te verhogen.

Bob niet, Agnes van mij wel.  ;D ;)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2005, 11:20:34 »
Alleen Steve is niet teruggekeerd op het eiland, toch. Het blijkt erop dat de kansen om op het eiland terug te keren toch zeer redelijk waren. Pascal had een zeer goede kans gehad bij het boothangen.Josha en Paulo zijn teruggekeerd.
Laten we bij de feiten blijven en niet de voice-over volgen die maar wat zwetst om de spanning te verhogen.

Bob niet, Agnes van mij wel.  ;D ;)

Ja uiteindelijk wel door het 'mergen' van de groep met 5 stuks van het vasteland ;) Maar in de stemmingen maakte men in de eerste tijd erna bijna geen kans. Als dat mergen er niet geweest was, zou Paolo het ook wel hebben kunnen vergeten denk ik ;) 

Pascal gaf uit zichzelf op want was kansloos en nou ja.. Pascal ;D .. Sarah gaf ook uit zichzelf op en Steve viel eruit.

Waarom Bob niet?? Jij was toch zo van het slimme spel? ;D Bob houdt al vanaf het begin stand op Koh Muk ondanks dat ze hem er liever uitwilden hebben als het erop aankwam. Hij heeft het slim gespeeld (en ook een beetje geluk gehad) door de juiste mensen te kiezen, duel te winnen, (duel net te ontlopen ook 1 x..) en aansluiting te vinden bij deze groep.

Zijn vete tegen Josephine vind ik wat ver gaan maar hij heeft al een paar maal gezien hoe de strijd verliep, en kennelijk Josephine als hoofdschuldige daarvoor aangewezen. Desalniettemin vind ik dat Bob zich al meer heeft 'bewezen' in het spel dan Josephine als je naar puur de beproevingen kijkt die hij doorstaan heeft ;)
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 11:30:59 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2005, 11:26:45 »
Ja uiteindelijk wel door het 'mergen' van de groep met 5 stuks van het vasteland ;) Maar in de stemmingen maakte men in de eerste tijd erna bijna geen kans. Als dat mergen er niet geweest was, zou Paolo het ook wel hebben kunnen vergeten denk ik ;) 
Misschien is dit niet het juiste topic.  ;) ;D

Het mergen is toch een onderdeel van het spel. Zo zijn er twee type promotiemogelijkheden en ontstaat er een combinatie van kwaliteiten en momenten waarop die kansen geboden worden.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #14 Gepost op: 17-10-2005, 11:30:18 »
Misschien is dit niet het juiste topic.  ;) ;D
::)  8)

Citaat
Het mergen is toch een onderdeel van het spel. Zo zijn er twee type promotiemogelijkheden en ontstaat er een combinatie van kwaliteiten en momenten waarop die kansen geboden worden.

Ja fair enough, ik wilde alleen maar zeggen dat dit wel misschien een wat 'vertekend'  beeld geeft van de kansen weer terug op Koh Muk te komen  ;D (vertekend in de zin van individuele kans bedoel ik)

Verder lijkt me niet zo logisch dat ze weer zo'n stunt zouden uithalen tussen niveau 2 en 3 - er blijven maar 3 finalisten over. De vraag is dus of het binnen gestelde voorwaarden nog plausibel is dat je iemand die van Rang Nok afkomt na een duel nog weer verder ziet komen alsnog door het stemgedrag van de anderen  :)
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 11:32:29 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #15 Gepost op: 17-10-2005, 11:33:13 »
Waarom Bob niet?? Jij was toch zo van het slimme spel? ;D Bob houdt al vanaf het begin stand op Koh Muk ondanks dat ze hem er liever uitwilden hebben als het erop aankwam. Hij heeft het slim gespeeld (en ook een beetje geluk gehad) door de juiste mensen te kiezen, duel te winnen, (duel net te ontlopen ook 1 x..) en aansluiting te vinden bij deze groep.

Zijn vete tegen Josephine vind ik wat ver gaan maar hij heeft al een paar maak gezien hoe de strijd verliep, en kennelijk Josephine als hoofdschuldige daarvoor aangewezen. Desalniettemin vind ik dat Bob zich al meer heeft 'bewezen' in het spel dan Josephine als je naar puur de beproevingen kijkt die hij doorstaan heeft ;)
De vaardigheden om op een bepaald moment bij de groep aan te sluiten lijken bij Bob minder ontwikkeld te zijn. Op zich zou hij dat kunnen compenseren. Maar als hij een vete met Josephine gaat beginnen, voor zover we dat kunnen overzien, lijkt me dat geen verstandige ´taktiek´
. In ieder geval niet op het moment dat hij dat in de camera uit gaat spreken, dan lijkt hij de controle over zijn tactische spel te verliezen. Hij heeft daar geen baat bij. Dit lijkt op een emotioneel falen. Misschien trekt hij dat nog recht, wie weet?  ;)
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 16:28:43 door Castor_en_Pollux »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #16 Gepost op: 17-10-2005, 11:38:41 »
::)  8)

Ja fair enough, ik wilde alleen maar zeggen dat dit wel misschien een wat 'vertekend'  beeld geeft van de kansen weer terug op Koh Muk te komen  ;D (vertekend in de zin van individuele kans bedoel ik)¨
Het de voiceover en Roos die roepen dat er nog weinig kansen komen om te promoveren. Het is achteraf gezien gewoon niet waar. Maar crečert wel een bepaalde emotie bij de kijker.
Vertrouw dus nooit de voice/over of Roos ::tandpastasmiley::

Verder lijkt me niet zo logisch dat ze weer zo'n stunt zouden uithalen tussen niveau 2 en 3 - er blijven maar 3 finalisten over. De vraag is dus of het binnen gestelde voorwaarden nog plausibel is dat je iemand die van Rang Nok afkomt na een duel nog weer verder ziet komen alsnog door het stemgedrag van de anderen  :)
Het is geen stunt, maar een logisch onderdeel van het spel. Er zijn verschillende wegen die naar het volgende nivo of het mysterie leiden. Je komt er door sociale vaardigheden zonder dat je fysiek te sterk faalt, of omgekeerd. Je hebt daarnaast ook een bepaalde mentale weerbaarheid nodig (om Rang Nok te overleven).

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #17 Gepost op: 17-10-2005, 11:39:32 »
De vaardigheden om op een bepaald moment bij de groep aan te sluiten lijken bij Bob minder ontwikkeld te zijn. Op zich zou hij dat kunnen compenseren. Maar als hij een vete met Josephine gaar beginnen, voor zoever we dat kunnen overzien, lijkt me dat geen verstandige ´taktiek´
In tegendeel ik vind dat hij zich tot nu toe goed geweerd heeft ;) Zoals gezegd leek zijn lot op een gegeven moment bezegeld, maar dit heeft hij- deels via geluk maar ook deels via goed spel- af weten te wenden. Vorige week koos hij met opzet Josha denk ik omdat hij via haar meer aansluiting vind bij de ex-vastelanders (Josha keek wel wat verbaasd door zijn keuze voor Patrick, die ook tactisch was om Josephine weg te krijgen van Rang Nok wat zo aardig lijkt te zijn gelukt ;)

Citaat
. In ieder geval niet op het moment dat hij dat in de camera uit gaat spreken, dan lijkt hij de controle over zijn tactische spel te verliezen. Hij heeft daar geen baat bij. Dit lijkt op een emotioneel falen. Misschien trekt hij dat nog recht, wie weet?  ;)

Ja die vete zit hem hoog en hij zal daar mee op moeten passen, lijkt me. Dat voorstukje waarin Josephine uitroept dat het frustrerend is en dat ze niet begrijpt 'dat mensen zo zijn' zal hier wel iets mee te maken hebben misschien ;)  Maar afgezien van mensen als Lisa en josha zal Josephine het op het eiland nog wel zwaar gaan krijgen - mensen als Els en Machteld bijvooorbeeld hoeven haar niet bij voorbaat gunstig gezind te zijn.

Vraag is wat Bob ermee gaat doen voor nu.. ik denk dat hij op zich een goede kans maakt om op Rang Nok te komen volgende keer .. of keer daarop.. en dan moeten ze hem nog maar weg zien te krijgen ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #18 Gepost op: 17-10-2005, 11:44:03 »
Het de voiceover en Roos die roepen dat er nog weinig kansen komen om te promoveren. Het is achteraf gezien gewoon niet waar. Maar crečert wel een bepaalde emotie bij de kijker.
Vertrouw dus nooit de voice/over of Roos ::tandpastasmiley::

Ik had het over de individuele kansen niet de uiteindelijke echte kansen ;) Hoewel ook die weer - naast strategisch gekozen 'hangplek' - mede afhankelijk waren van je bootgroep zoals we reeds constateerden

Citaat
Het is geen stunt, maar een logisch onderdeel van het spel. Er zijn verschillende wegen die naar het volgende nivo of het mysterie leiden. Je komt er door sociale vaardigheden zonder dat je fysiek te sterk faalt, of omgekeerd. Je hebt daarnaast ook een bepaalde mentale weerbaarheid nodig (om Rang Nok te overleven).

Nou ja ik bedoelde niet zozeer stunt letterlijk ;) Maar eerder een zo grote omwenteling. M.a.w. lijkt me niet dat deze kansen herhaald gaan worden op niveau 2. Vraag me af of de makers nog wat gaan doen om dat te compenseren eventueel of dat als je van Rang Nok komt, men acht dat je je kansen wel gehad maar verspeeld hebt ;) Als dat het geval is kunnen ze de kandi net zo goed exit laten gaan daarna mi ;D

Tuurlijk heb je weerbaarheid nodig voor Rang Nok, daar twijfel ik totaal niet aan. Misschien dat we teveel naar het spel kijken vanaf onze comfortabele bank thuis. Lijkt me bepaald een harde omgeving waar men moet overleven. Uiteraard moet je op al die facetten scoren, en ik wil ook niet beweren dat diegenen die daar terecht kwamen dit niet verdienden. Vraag is alleen waarom het wel weer dezelfden zijn, en waarom zij dat dus meer zouden verdienen dan de mensen die twee weken op een ander eiland proeven deden en 'afzagen'
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #19 Gepost op: 17-10-2005, 11:50:59 »
In tegendeel ik vind dat hij zich tot nu toe goed geweerd heeft ;) Zoals gezegd leek zijn lot op een gegeven moment bezegeld, maar dit heeft hij- deels via geluk maar ook deels via goed spel- af weten te wenden. Vorige week koos hij met opzet Josha denk ik omdat hij via haar meer aansluiting vind bij de ex-vastelanders (Josha keek wel wat verbaasd door zijn keuze voor Patrick, die ook tactisch was om Josephine weg te krijgen van Rang Nok wat zo aardig lijkt te zijn gelukt ;)
Dit zie ik als de vruchten van een goed strategisch spel waar hij duidelijk beter dan alle anderen in presteert.  ;)
Hij jaagt over het algemeen geen mensen tegen zich in het harnas, dat kun je als een sociale kwaliteit zien. Maar ik zie niet dat hij een echte band met ze krijgt. Dat kan in zijn nadeel werken.


Vraag is wat Bob ermee gaat doen voor nu.. ik denk dat hij op zich een goede kans maakt om op Rang Nok te komen volgende keer .. of keer daarop.. en dan moeten ze hem nog maar weg zien te krijgen ;D
Alleen als de anderen een behoudende taktiek volgen komt Bob via het levenswiel op Rang Nok. Tenzij hij het conflikt met Josephine inzet maakt en de groep hem daarvoor beloond. Dat zou een zeer intelligente maar risicovolle taktiek zijn. Dan beschikt hij wel over een groter sociaal inzicht dan ik toch nog toe van hem heb gezien. Het is overigens geen sociale taktiek, maar kan wel vruchtbaar zijn.  ;D
Josephine is in dat geval niet degene waar ik het meeste medelijden mee zal hebben in die situatie.