Auteur Topic: Bob [Kandidaat NL]  (gelezen 44515 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #20 Gepost op: 17-10-2005, 12:02:59 »
Dit zie ik als de vruchten van een goed strategisch spel waar hij duidelijk beter dan alle anderen in presteert.  ;)
Hij jaagt over het algemeen geen mensen tegen zich in het harnas, dat kun je als een sociale kwaliteit zien. Maar ik zie niet dat hij een echte band met ze krijgt. Dat kan in zijn nadeel werken.
Kan, hoeft niet. Hij houdt zich redelijk op de vlakte ja, betekent ook dat hij geen echte vijanden maakt. Tot nu toe zag ik bij het levenswiel sterker naar voren komen wie men het niet gunde dan wie men het wel gunde ;) Dus zo zou hij er best tussendoor kunnen wandelen denk ik ::jaja:: Het spel wordt nu toch een kwestie van in je eentje spelen en een beetje steun zoeken bij 1 ander persoon op het eiland die je meer ligt misschien (Els richting Machteld?  Josha en Lisa richting Josephine? Paulo ergens tussendoor, die is z'n maatje nu kwijt - maar de kans dat ze hem voor een duel uitzoeken is vooralsnog erg klein denk ik, anders waren zijn promotiekansen op het vasteland vast ook beter geweest ;)) Desalniettemin moet ook maar iedereen naar Rang Nok toewillen voor nu.. Bob zie ik er wel zitten, maar dat geldt niet voor iedereen denk ik, die gedrevenheid in het vooruitzicht van de solitaire rotsen.


Alleen als de anderen een behoudende taktiek volgen komt Bob via het levenswiel op Rang Nok. Tenzij hij het conflikt met Josephine inzet maakt en de groep hem daarvoor beloond. Dat zou een zeer intelligente maar risicovolle taktiek zijn. Dan beschikt hij wel over een groter sociaal inzicht dan ik toch nog toe van hem heb gezien. Het is overigens geen sociale taktiek, maar kan wel vruchtbaar zijn.  ;D
Josephine is in dat geval niet degene waar ik het meeste medelijden mee zal hebben in die situatie.
 


Alleen als de anderen een behoudende taktiek volgen komt Bob via het levenswiel op Rang Nok. Tenzij hij het conflikt met Josephine inzet maakt en de groep hem daarvoor beloond. Dat zou een zeer intelligente maar risicovolle taktiek zijn. Dan beschikt hij wel over een groter sociaal inzicht dan ik toch nog toe van hem heb gezien. Het is overigens geen sociale taktiek, maar kan wel vruchtbaar zijn.  ;D
Josephine is in dat geval niet degene waar ik het meeste medelijden mee zal hebben in die situatie.
 

Mwah waarom , misschien gunnen ze hem het ook wel in het verlengde van de redeneringen van deze week: Hij zit er al langer, en hij heeft niet echt vriend/ vijand gemaakt bij de vastelanders tot nu toe. Bovendien is hij wel iemand die op zo'n rots zich redden kan denk ik, zie ik niet iedereen doen.

Kan zijn dat hij de Josephinekaart gaat spelen, zou idd wel redelijk riskant zijn mi, maar misschien is het wel de rijpe tijd ervoor. Een aantal mensen irriteert zich aan haar dominantie, en zolang die nog een bepaald volume hebben op het eiland, kan Bob een goede kans maken om door te gaan naar Rang Nok denk ik :) 
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #21 Gepost op: 17-10-2005, 12:08:54 »
De essentie lijkt me dat je niet echt aversie bij iemand creèert, in plaats van een speciale vriend. Bij de Moken die op een zeer klein oppervlak bij elkaar wonen kan eigenlijk geen subcultuur ontstaan. Vergelijk in de uitzending het verzet tegen Els en Patrick. Dat afzonderen wordt niet gewardeerd als mensen zo dicht op elkaars lip zitten.

Bob kan met zijn aktie tegen Josephine een slag winnen, de vraag is of hij de oorlog wint. Dat is het riskante.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #22 Gepost op: 17-10-2005, 12:12:07 »
De essentie lijkt me dat je niet echt aversie bij iemand creèert, in plaats van een speciale vriend. Bij de Moken die op een zeer klein oppervlak bij elkaar wonen kan eigenlijk geen subcultuur ontstaan. Vergelijk in de uitzending het verzet tegen Els en Patrick. Dat afzonderen wordt niet gewardeerd als mensen zo dicht op elkaars lip zitten.
Zeker dat blijkt keer op keer idd, mensen op een klein oppervlak vertrouwen het niet als er subgroepjes ontstaan dan voelen ze zich al snel bedreigd/ onzeker welke houding aan te nemen ;)

Citaat
Bob kan met zijn aktie tegen Josephine een slag winnen, de vraag is of hij de oorlog wint. Dat is het riskante.

Yep, als hij van Rang Nok .. oops loop iets op de zaken vooruit ;D   Koh Muk weg is, bijv zal Josephine wel soelaas zoeken bij Lisa en Josha. Wat dat allemaal voor consequenties mag hebben is dan weer de vraag :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #23 Gepost op: 17-10-2005, 12:13:44 »
Bij Bob kan ik het misschien zo formuleren dat ik vind dat Bob uitsluitend met Bob bezig lijkt en niet een sterke/leider persoon binnen een zeer sociale structuur is.


Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #24 Gepost op: 17-10-2005, 12:15:50 »
Bij Bob kan ik het misschien zo formuleren dat ik vind dat Bob uitsluitend met Bob bezig lijkt en niet een sterke persoon binnen een zeer sociale structuur is.

Dat klopt.. dat zou eerder gelden voor iemand als Remco misschien..oh wacht die is al naar huis :-X

Nou ja Els dan maar..ohnee die houdt het misschien op de rotsen niet uit..

Gianni?? Die is ook strategisch bezig.. en met Gianni met name toch ;D En Josephine doet sociaal voorkomen maar denkt ook voornamelijk aan Josephine.. Misschien zijn veel kandidaten wel zo bezig ::)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2005, 12:20:15 »
Vandaar Agnes wel en Bob niet, zie begin van deze discussie  ;D  ::bravo::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2005, 12:23:19 »
Vandaar Agnes wel en Bob niet, zie begin van deze discussie  ;D  ::bravo::

Niet mee eens ik vind dat Agnes op haar manier zeker ook strategisch bezig is. Ik heb haar niet zo veel meer onderdeel van de groep zien uitmaken dan Bob hoor ??? Zij hield zich ook aardig afzijdig op een aantal punten.

Ik gun het ze dus allebei ::trots::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #27 Gepost op: 21-10-2005, 21:26:18 »
Bob is zo ::ok:: ne gast ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #28 Gepost op: 21-10-2005, 23:17:13 »
Bob is zo ::ok:: ne gast ;D

Agreed ;D

Bob rulezz ::tandpastasmiley:: ::love::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #29 Gepost op: 23-10-2005, 23:24:52 »
Over Bob gesproken, deze koos er kennelijk voor Agnes naar het eiland ´terug te halen´. Tenminste dat was de meest te verwachten uitkomst na het aanwijzen van Lisa, waardoor Paulo mocht duelleren voor een plaats op Rang Nok.
Ik neem dat hij ervan uitgaat dat Agnes aan zijn kant zal staan.
Dit betekent 1 tegenstem(Paulo) minder en 1 voorstem meer.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #30 Gepost op: 23-10-2005, 23:27:04 »
Over Bob gesproken, deze koos er kennelijk voor Agnes naar het eiland ´terug te halen´. Tenminste dat was de meest te verwachten uitkomst na het aanwijzen van Lisa, waardoor Paulo mocht duelleren voor een plaats op Rang Nok.
Ik neem dat hij ervan uitgaat dat Agnes aan zijn kant zal staan.
Dit betekent 1 tegenstem(Paulo) minder en 1 voorstem meer.

Ja dat lijkt idd het meest plausibele scenario (hoewel ze er niet verder op ingingen was er weinig twijfel over dat deze keuze tactisch was).

Bedacht me vanavond idd hetzelfde, kans groter dat Bobke naar Rang Nok gaat.. nu denk ik sws dat dat volgende week of de week erop gebeurt.. had dat deze week al staan maar was een weekje te vroeg..  ::hypocriet::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #31 Gepost op: 23-10-2005, 23:28:52 »
Overigens was dat een win-win situation..

Hetzij Agnes terug hetzij Paulo eruit denk niet dat Bob om het laatste erg rouwig was geweest  ::)

Go Bobke  ::bravo::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #32 Gepost op: 23-10-2005, 23:39:15 »
Op de steun van Joos, Josha & Lisa moet ie niet langer rekenen, vrees ik...  :-\\
Dus zolang één van hen eerder aan het levenswiel mag draaien, ziet het er niet goed uit voor Bob.
Bovendien wacht hem met Patrick, Gianni & Paulo zware concurrentie te wachten als ie uitverkoren wordt voor 'n duel.  ::)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #33 Gepost op: 23-10-2005, 23:41:07 »
Op de steun van Joos, Josha & Lisa moet ie niet langer rekenen, vrees ik...  :-\\
Dus zolang één van hen eerder aan het levenswiel mag draaien, ziet het er niet goed uit voor Bob.
Bovendien wacht hem met Patrick, Gianni & Paulo zware concurrentie te wachten als ie uitverkoren wordt voor 'n duel.  ::)

Nou ja zoals we reeds constateerden gaat het bij het levenswiel eerder om wie je het níet gunt..

Agnes is al geweest... De 'Joos' club gunt het Machteld zeker minder en Els wrsch ook wel.. blijft over.. ??? ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #34 Gepost op: 30-10-2005, 22:43:21 »
Zonde. Jammer voor Bob, maar gelukkig is het een hele goede verliezer, zouden velen nog wel wat van kunnen leren denk ik. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #35 Gepost op: 30-10-2005, 22:44:32 »
Sportief van hem! Jammer dat hij weg is

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #36 Gepost op: 30-10-2005, 22:46:23 »
Bob !!!  :( :\'(

Speelde het spel goed, sociale en sluwe kandidaat, ga je missen in TI :(
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #37 Gepost op: 30-10-2005, 22:47:06 »
Nou ja zoals we reeds constateerden gaat het bij het levenswiel eerder om wie je het níet gunt..

Agnes is al geweest... De 'Joos' club gunt het Machteld zeker minder en Els wrsch ook wel.. blijft over.. ??? ;D

::)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #38 Gepost op: 30-10-2005, 22:50:55 »
::)
Jaja, je had gelijk... maar tis wel ook z'n ondergang geworden alleen. Maar niet geschoten... ;)

Ik had hem de laatste tijd ook als winnaar in de pool. :\'(
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Bob [Kandidaat NL]
« Reactie #39 Gepost op: 30-10-2005, 22:52:15 »
Jaja, je had gelijk... maar tis wel ook z'n ondergang geworden alleen. Maar niet geschoten... ;)

Ik had hem de laatste tijd ook als winnaar in de pool. :\'(

 :\'( ::hug::

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you