Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 26371 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 10
« Reactie #20 Gepost op: 6-11-2005, 23:41:20 »
Je kan ook stellen dat het consequent & gedurfd was...  :P
Kennelijk kijken wij met wat andere ogen naar deze serie..  ::)  ;)
Citaat

Na zoveel zelfopoffering van Joos tvv van Lisa, had ik ook eerder verwacht dat niemand Lisa nog zou durven nomineren, maar wél dus !  :o
Ook omdat Josephine weer meteen graag Machteld naar het wiel toeriep, natuurlijk. Misschien had Joos op dat ogenblik 'n beetje meer tactiek in gedachten moeten hebben...  ::)


Niemand durfde dat.. of niemand wilde dat..?? Volgens mij werd het Lisa door de meeste mensen wel gegund op dat ogenblik. Ik zie die actie van Machteld als puur een emotionele daad.. Joos wilde Lisa zo graag een kans gunnen dat machteld het nodig vond die meteen weer weg te nemen. Bovendien was het natuurlijk anders wrsch wel Lisa geweest die ging.

Ik zie niet zo heel goed in wat Joos ermee opschiet op iemand anders te stemmen. Op Els, die is nog het schijnbaar neutraalst van de twee counterpartijen. Wellicht had die het Lisa nog gegund om door te gaan maar als Joos op haar stemde dan is de kans dat Els Lisa kiest ook weer groter.

Scenario: Joos stemt op Els, dan gaat Els wrsch voor Josha (tactische overweging), Josha moet kiezen zal zeker Machteld gekozen hebben- en die zou op dat moment níet op Lisa hebben gestemd?? Zie niet wat wie dan ook daarmee opgeschoten was  ::ohno:: .

Ik heb van Machteld gedurende de serie zoals ze wordt weergegeven een beeld gekregen van iemand die vooral haar acties door emoties laat leiden in plaats van door relativering, analyse, strategie. Ik begrijp haar acties vaak totaal niet, en afgezien van het boek bestuderen nadat het haar bijna de kop kostte in een duel tegen Maarten heb ik weinig gezien wat me ertoe beweegt te denken dat ze een moedig iemand is met een slimme vat op het spel, of de intentie het zeenomadenleven te ontdekken. Ze misgunt iedereen met een zekere drive een stap verder te komen en als ik iemand de sfeer op dat eiland in mineur zie brengen (waardoor goede energie verloren gaat) dan zij wel  :-\\
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #21 Gepost op: 7-11-2005, 00:14:28 »
Ik zie niet zo heel goed in wat Joos ermee opschiet op iemand anders te stemmen. Op Els, die is nog het schijnbaar neutraalst van de twee counterpartijen.

Ze had kunnen overwegen om op Agnes te stemmen. Dat had best 'n verrassende wending in het spel gegeven en de kansen voor Lisa en ook Josha vergroot mi. Soms moet je risico's durven nemen, zelfs al betekent het dat je grootste vijand met de prijs dreigt te gaan lopen.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2005, 10:26:21 door lebon simon »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 10
« Reactie #22 Gepost op: 7-11-2005, 10:20:28 »
Het was een hele leuke Aflevering  ::ok::  Ik vond het wel erg jammer dat Agnes naar huis moest en het duel van Paulo verloor maar zo is het spel  :)

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #23 Gepost op: 7-11-2005, 13:16:52 »
 ::rofl:: met al die ruziende vrouwen op dat eiland stond de uitslag van het levenswiel - net als de vorige aflevering - alweer van tevoren vast. Komende week wordt het dus echt een loterij, gaat er helemaal van afhangen op wie het wiel startmaar dat zal Lisa wel weer worden...
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 10
« Reactie #24 Gepost op: 7-11-2005, 13:20:48 »
Eigenlijk is het voorspelbaar  ::jaja:: Als er 2 vechten om een been gaat de Derde er mee heen en zo was dat Agnes die lekker neutraal bleef  :)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 10
« Reactie #25 Gepost op: 8-11-2005, 03:25:09 »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #26 Gepost op: 14-11-2005, 16:52:47 »
Ik zag vorige week deze screenshots:


Waar ging dat over?  ???
Dat is er bij ons volgens mij helemaal niet bij geweest...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #27 Gepost op: 14-11-2005, 17:45:30 »
Ik zag vorige week deze screenshots:


Waar ging dat over?  ???
Dat is er bij ons volgens mij helemaal niet bij geweest...

Een krab die 's nachts bij Patrick in het hutje kwam. Hij had hem gevangen en opgegeten.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 10
« Reactie #28 Gepost op: 14-11-2005, 17:46:22 »
Ik zag vorige week deze screenshots:


Waar ging dat over?  ???
Dat is er bij ons volgens mij helemaal niet bij geweest...

Hmm dat ging over de nachtelijke visitaties die Patrick kreeg van een krab waardoor hij niet slapen kon.. De nacht erop stond er krabcocktail op het menu ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #29 Gepost op: 14-11-2005, 18:20:31 »
Dat is bij ons écht niet geweest.  ???