Auteur Topic: Wat is het mysterie van het wegtrekken van de Zeenomaden uit de Andaman Zee?  (gelezen 15173 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Bij deze dan Lorelei  :)

Ik denk dat het te maken heeft met de zwaluwen die uit Rang Nok wegtrokken. Dat werd namelijk al gezegd. En als die zwaluwen wegtrekken zijn er ook geen nestjes meer om te ruilen, dus ze zullen hoogstwaarschijnlijk de zwaluwen achterna getrokken zijn.

En uiteraard zal het toenemende toerisme ook meegespeeld hebben.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Ik vind het een beetje te makkelijk, dat wegtrekken van die zwaluwen, ik denk het mysterie een veel moeilijke uitkomst heeft

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hmm maar de zwaluwen zitten er nu toch nog?

En denk niet echt dat het toerisme er iets mee te maken heeft, aangezien het een door de makers verzonnen mysterie is.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De zwaluwnestjes hebben er waarschijnlijk voor 1/5 mee te maken ja. Wat ik begreep is het hun voornaamste bron om mee te ruilen voor rijst etc., maar in wat voor context dit met het mysterie te maken heeft, geen idee verder eik nog.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
nicky zegt in z'n verslag van afl. 7 dat dit het is:
Terra Incognita - aflevering 7
Door: Nick
"RANG NOK
Agnes voelt zich eenzaam en verbannen zo alleen op het eiland maar aan de andere kant vindt ze het ook wijds en vrij. Ze weet niet dat dat het juiste antwoord is waarom de zeenomaden zich terugtrekken."
:o ::oink:: weet hij dit dan al?  :o ::oink:: hoezo?  :o ::oink:: vanwaar deze kennis?
 ::) :P :-X >:D     VÓÓRKENNIS???  :o :o :o ::oink:: :-X


« Laatst bewerkt op: 23-10-2005, 01:36:17 door cadfael »
Mol moet, mol doet je goed!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Zelf zat ik eigenlijk meer te denken dat het oprukkende toerisme de belangrijkste factor zou kunnen zijn  :D
dan is nl dat vrije gevoel weg en ook hun teruggetrokken bestaan; lijkt me moeilijk om dan het zeenomadenbestaan te blijven volhouden.

In een van de topics stond toch dat de toeristen ook al op Rang Nok komen om die hutjes te bekijken? Dan ga je daar als rechtgeaarde zeenomaad toch niet z.g. in je eentje opzitten?  ::rofl:: zit je lekker te kijk hoor!  ::oink:: :-X
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja maar nogmaals, het zogenaamde mysterie is verzonnen, staat volgens mij in één van de Humo artikels bij de media.

Dus ik denk neit dat het toerisme er ook maar iets mee te maken heeft.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Ja maar nogmaals, het zogenaamde mysterie is verzonnen, staat volgens mij in één van de Humo artikels bij de media.

Dus ik denk neit dat het toerisme er ook maar iets mee te maken heeft.

Ok kom maar op dan Robbie.. wat is jouw theorie..?? >:D ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Ik denk dat de zeenomaden gaan lopen...euh, varen ;D voor de stoute Chinese of Mongoolse zeepiraten die hun nestjes komen afpikken. :o
Of dat de zwaluwen het spuugzat zijn dat hun huisjes steeds in de soep belanden en daarom verder trekken naar veiliger oorden, met de nomaden in hun slipstream.

::bravo::

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Zowel de immuniteitsproeven als de informatie op de bladzijden lijken er op gericht te zijn de wachters vaardigheden en kennis te laten verkrijgen voor de finale eindproef.
Een proef van drie kandidaten waarvan er nog maar een afvalt is trouwens niet zo spectaculair, misschien dat dit nog wat anders gaat lopen ?  ::)
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 10:58:35 door Castor_en_Pollux »

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik denk dat de Chinese handelaar er achter komt waar de nestjes zitten. Hij bedreigd Salama dat ie meer nestjes wilt, die krijgt hij niet dus gaat ie ze zelf halen. Met een of ander werktuig rukt ie alle nestjes van de wand waardoor de zwaluwen zich niet voort kunnen planten en wegtrekken uit de Rang Nok rotsen. De zeenomaden gaan achter de zwaluwen aan. De Chinese handelaar heeft de buit binnen en hoeft geen zwaluw nesten meer te vangen...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Ik denk dat de Chinese handelaar er achter komt waar de nestjes zitten. Hij bedreigd Salama dat ie meer nestjes wilt, die krijgt hij niet dus gaat ie ze zelf halen. Met een of ander werktuig rukt ie alle nestjes van de wand waardoor de zwaluwen zich niet voort kunnen planten en wegtrekken uit de Rang Nok rotsen. De zeenomaden gaan achter de zwaluwen aan. De Chinese handelaar heeft de buit binnen en hoeft geen zwaluw nesten meer te vangen...

Da's niet een erg happy end aan de Seanomad's tale.. :( ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

anoniem 10311

  • Gast
ff een schop omhoog geven na de uitzending van gisteren, en de laatste ontbrekende pagina...

Op die pagina staat, dat het dorp verlaten is, en dat er een kist met luxe artikelen midden in het dorp staat.

zou het dan niet zo kunnen zijn dat de handelaren de mensen uit het dorp ontvoerd hebben na ze dronken gevoard te hebben met bijv de Kao lak die (ook) in de kist zat? En dat ze nu hopen de wachters van Rang Nok over te kunnen halen om hun familie te redden door de nestjes te gaan leveren....

dan zouden ze dus steeds verder weg kunnen vluchten om uit handen te blijven van de chinese handelaren....

just my 2 c€nts...

lise

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Dat het ruzie der generaties de aanleiding zou zijn voor het wegtrekken had ik niet verwacht, maar het is wel een mooi verhaal, al eindigt het inderdaad niet echt happy...

anoniem 10311

  • Gast

dan zouden ze dus steeds verder weg kunnen vluchten om uit handen te blijven van de chinese handelaren....

just my 2 c€nts...

lise

erg ver zat ik er met mijn speculatie dus ook niet naast....

wel geinig om zoiets bij het rechte eind te hebben