Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 14737 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Aflevering 8
« Gepost op: 20-10-2005, 08:54:31 »
********* Belgische kijkers: svp hier geen spoilers plaatsen! ******

Hier weer de sneak, dit maal voor aflevering 8.. wat verwacht en/ of vond je ervan?  ;)


Terra Incognita: het mysterie wordt langzamerhand ontrafeld
Op donderdag brengt VT4 om 22.05 uur de 8ste aflevering van Terra Incognito. Op het Derde Niveau ontdekt de kersverse Rang Nok Wachter Patrick zijn nieuwe thuis. Patrick kreeg van de spelers van het Tweede Niveau als eerste de kans om een van de drie Rang Nok wachters uit te dagen voor een duel. Hij won het duel van Josephine en neemt nu haar plaats –én haar hut - in op het Derde Niveau. Nu hij eindelijk het Hoogste niveau bereikt heeft, wil Patrick hier ook blijven tot het einde.


Maar van alle spelers is Agnes de enige die al een concrete stap heeft gezet in de ontrafeling van het mysterie van Rang Nok. Ze won als eerste een ontbrekende bladzijde uit het boek.

Agnes is de enige die zéker weet wat Rang Nok betekent. Diep in de Rang Nok rotsen ontdekten de zeenomaden lang geleden een verborgen schat. Zeldzame en moeilijk bereikbare zwaluwnesten. Al snel ontdekten ze dat ze de nesten bij volkeren van het vasteland konden inruilen voor rijst. Rang Nok betekent dan ook letterlijk ‘zwaluwnest’.

Wat Rang Nok te maken heeft met het wegtrekken van de zeenomaden weet Agnes nog niet. Daarvoor moet ze nog meer ontbrekende bladzijden bemachtigen…

De drie Rang Nok Wachters Agnes, Patrick en Gianni zullen vandaag strijden voor de tweede ontbrekende pagina.

Wie de strijd wint krijgt bovendien de onschendbaarheidvlag en kan dus voorlopig niet uitgedaagd worden door de spelers op het Tweede Niveau.

Sommige zwaluwnesten zitten ver verborgen in de zeer moeilijk bereikbare Rang Nok grotten. Om daar te komen moet je onvoorspelbare afstanden afleggen door onder- watertunnels diep in de rotsen. En Agnes heeft een doodse schrik van duiken… Maar wie het aandurft bewijst wel dat ie z’n plaats als Rang Nok wachter meer dan waard is….
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #1 Gepost op: 20-10-2005, 16:02:56 »
Wordt weer spannend.  ::tandpastasmiley:: ;D Ik heb er al veel zin in.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2005, 17:59:14 »
Hmm wel zwakke sneak deze keer. Enkel de laatste drie regeltjes zijn nieuw.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 8
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2005, 18:38:06 »
Ik vind de sneaks wel leuk. De ene keer staan er meer nieuwe dingen in dan de andere keer. ;)

Het blad dat Agnes kreeg toonde een afgebeelde figuur die onderwater moest zwemmen om in een grot/ruimte te komen.  Voor een oplettende kijker waren deze laatste regels dus ook niet echt nieuw, maar het kan geen kwaad dat dit nog even wordt beschreven.

Ik heb in ieder geval nog niet gezien dat iemand het op deze site heeft vermeld. ;D
« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 18:43:40 door Castor_en_Pollux »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #4 Gepost op: 20-10-2005, 19:00:28 »
Bij deze dus. :)

Ik ben bij TI helemaal niet zo'n oplettende kijker als bij widm (al ontgaan me daar de meeste "hints" die sommigen vinden ook totaal, maar dat ligt aan de vergezochtheid  ::hypocriet:: )

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 8
« Reactie #5 Gepost op: 20-10-2005, 19:11:23 »
Bij deze dus. :)

Ik ben bij TI helemaal niet zo'n oplettende kijker als bij widm (al ontgaan me daar de meeste "hints" die sommigen vinden ook totaal, maar dat ligt aan de vergezochtheid  ::hypocriet:: )
Het was mij echt wel duidelijk dat het hier om wie is de mol ging.   ::rofl::

No sweat. ::ok:: ::bravo:: :-*

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #6 Gepost op: 20-10-2005, 20:09:53 »

Het blad dat Agnes kreeg toonde een afgebeelde figuur die onderwater moest zwemmen om in een grot/ruimte te komen. 


Ik vraag me nu af: Is dit het blad over de zwaluwnestjes dat ze in de vorige aflevering al kreeg, of is dit een ander blad ??? en kunnen we hieruit dus afleiden dat Agnes de eerste proef in aflevering 8 gaat winnen?  :o  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #7 Gepost op: 21-10-2005, 06:11:13 »
Hier even de betreffende bladzijde erbij ter illustratie :) (dat was dus de bladzijde die Agnes in afl 7 won)
« Laatst bewerkt op: 21-10-2005, 06:22:48 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #8 Gepost op: 21-10-2005, 06:24:07 »
En de iets grotere versie :)

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #9 Gepost op: 21-10-2005, 16:24:25 »
Bedankt Lorelei!  ::ok::
Helaas betekent dit dus dat het nog maar sterk de vraag is of Agnes de komende proef weer gaat winnen... :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #10 Gepost op: 21-10-2005, 22:56:29 »
Wat ik me afvraag is wat als er 5 verschillende mensen winnen, wat heb je aan slechts een enkele bladzijde? Ben benieuwd hoe dat 'opgelost' gaat worden.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #11 Gepost op: 21-10-2005, 23:01:44 »
Wat ik me afvraag is wat als er 5 verschillende mensen winnen, wat heb je aan slechts een enkele bladzijde? Ben benieuwd hoe dat 'opgelost' gaat worden.

Hmhmm nou ja elke bladzijde is er ééntje he ;)

Ik bedoel er zijn nog meer dan 5 mensen over in het spel nu..Afhankelijk dus met wie je uiteindelijk op Rang Nok komt te zitten. Dus als je daar zit en er zitten twee mensen die géén bladzijden hebben, dan heb je zeker een voordeel lijkt me zo ;)
« Laatst bewerkt op: 21-10-2005, 23:04:08 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #12 Gepost op: 21-10-2005, 23:07:00 »
Hmhmm nou ja elke bladzijde is er ééntje he ;)

Ik bedoel er zijn nog meer dan 5 mensen over in het spel nu..Afhankelijk dus met wie je uiteindelijk op Rang Nok komt te zitten. Dus als je daar zit en er zitten twee mensen die géén bladzijden hebben, dan heb je zeker een voordeel lijkt me zo ;)
Jawel, maar vertelde Art niet in de voice-over dat je alle bladzijde nodig hebt om het mysterie op te lossen?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #13 Gepost op: 21-10-2005, 23:08:50 »
Jawel, maar vertelde Art niet in de voice-over dat je alle bladzijde nodig hebt om het mysterie op te lossen?

Vast wel maar alle 5 gaat je toch niet lukken .. en elk ééntje is er één..toch? ;)

Overigens denk ik dat je met logisch denken en improvisatie + moed vast ook wel een eind komt ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #14 Gepost op: 22-10-2005, 09:34:31 »
Overigens denk ik dat je met logisch denken en improvisatie + moed vast ook wel een eind komt ;D

Lijkt me wel. Valt me nog een beetje tegen dat er op het forum nog niet gespeculeerd is over wat het mysterie is.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #15 Gepost op: 22-10-2005, 11:47:42 »
Lijkt me wel. Valt me nog een beetje tegen dat er op het forum nog niet gespeculeerd is over wat het mysterie is.

Ik zou zeggen open een topic en speculeer maar raak ::trots:: ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #16 Gepost op: 23-10-2005, 22:06:42 »
Patrick  :o ::ok::

Ik werd al claustrofobisch met het zien van die 'tunnel' (hoeveel ik ook van zwemmen houd)

Zeker ook zeer goed gedaan door Agnes, en Gianni  :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #17 Gepost op: 23-10-2005, 22:32:41 »
Hadden ze zo'n puzzel als Paulo en Agnes moesten doen niet ook een keer bij widm?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #18 Gepost op: 23-10-2005, 22:34:00 »
Zou goed kunnen :)

Paulo op Rang Nok.. wie had dat nou weer verwacht  :-\\

Om een of andere reden gun ik het hem het minst van het stel (ok ongeveer gelijk met Machteld dan misschien  ;D::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #19 Gepost op: 23-10-2005, 22:38:05 »
Hadden ze zo'n puzzel als Paulo en Agnes moesten doen niet ook een keer bij widm?

Is een heel bekende puzzel vooral binnen de informatica ter illustratie van het begrip recursie (zie bv hier) en heet De Torens van Hanoi.
Geniet nooit met mate...