Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 19062 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 7
« Gepost op: 12-10-2005, 18:16:13 »
Weer een korte preview van de volgende aflevering!
*** Belgische kijkers: hier geen spoilers svp ***

Vorige week werd het Vasteland voorgoed opgedoekt. De vijf winnaars van het allerlaatste promotiespel bereikten op het nippertje het tweede niveau. Eindelijk kunnen ook zij kennismaken met het leven van de zeenomaden. Vier onfortuinlijke spelers keerden onherroepelijk naar huis terug. Ook Maarten, die het degradatieduel verloor, moest onmiddellijk het spel verlaten. Terugkeren naar het laagste niveau is immers onmogelijk geworden.

10 spelers hebben het tweede niveau op het eiland Koh Muk bereikt. Het zijn Lisa, Els, Paulo, Lex en Patrick, die met z'n vijven op het laatste nippertje weg geraakten van het Vasteland. Maar ook Bob, Josha en Machteld. En tenslotte de 2 vrienden Josephine en Gianni, die al vanaf dag 1 op het eiland zijn. Zij moeten strijden om het derde en hoogste niveau te bereiken, de Rang Nok rotsen. Daar zit voorlopig maar één speler...Agnes. Zij is voorlopig de enige Wachter van Rang Nok en trotseert er al enkele dagen de eenzaamheid. Maar dat zal snel veranderen. Want op het Derde niveau is plaats voor 3 spelers. Wie zal Agnes binnenkort vergezellen?

De groep op het eiland Koh Muk moet beslissen welke twee andere spelers door mogen naar het hoogste niveau. De spelers staan voor een belangrijke beslissing.

Josephine en Gianni zitten al het langst op het eiland Koh Muk, maar het is niet duidelijk of de nieuwelingen hen daarom de kans zullen gunnen om naar de Rang Nok rotsen te gaan. Iedereen beseft het belang van de stemming. Want alleen wie het derde niveau bereikt kan het spel winnen. En na vandaag komen er nog maar 5 kansen...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2005, 22:09:58 »
Grappige proef wel ;) leuk verzonnen al zat ik even te denken aan 'mens erger je niet ' ;D

Eigenlijk dus zelfs twee proeven op Rang Nok om te bepalen wie immuniteit krijgt kennelijk. En dan nog een duel met de Koh Muk- afgevaardigde.

Sws toch wel verrassend dat men de 'Oer- Kohmukkers' koos voor promotie, grootdeels terwijl men zo hard gevochten heeft voor de eigen promotie
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #2 Gepost op: 16-10-2005, 22:36:28 »
Wel apart dat Bob steeds feller lijkt te zijn geworden over Joos. Hij lijkt het haar echt niet meer te gunnen oid  ??? Bedoel, zo erg was het nog allemaal ook weer niet met haar 'tactische spel' toch.. In feite was zijn keuze voor Patrick puur tactische keuze dus beetje dubbel om haar dat te verwijten dan vind ik  :-\\ (ok je weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft in tussentijd maar vind dit toch wel een beetje uit de lucht komen vallen dat hij daar best extreem in lijkt onderhand).


Lex heeft zich overgegeven aan de sociale wetten ;) Die hoed was een teken aan de wand dat hij een 'misfit' was vanaf het begin geloof ik :-X ;)

Wrsch zal Patrick winnen vermoed ik gezien ik me nog een bepaald voorstukje herinner waarin Joos door Lisa en co getroost wordt en ze stelt dat ze niet begrijpt dat 'mensen zo zijn' (en indien niet nu, dan wel later :-X ) ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2005, 22:46:24 »
Het was een super leuke Aflevering en erg spannend Ik vond het erg goed van Patrick dat hij Josephine heeft verslagen en ik vond het beneden peil dat Lex opstapte als jij in een spel stapt vind ik dat je tot het uiterste moet gaan en niet zo snel opgeven  :)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2005, 22:48:02 »
Misschien zouden ze Rang Nok producten moeten maken voor gezichts/ huidpeelings en ontharingsproducten  ::rofl::

Jammer dat Lex er nooit gekomen is, misschien had hij er nog wel ideeën opgedaan voor één van zijn zaken  >:D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2005, 22:52:14 »
Al met al vind ik de afleveringen bij het vorderen van de serie leuker en ook spannender worden.
er was eens......

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2005, 22:53:51 »
Vond die hele constructie bij het levenswiel trouwens een beetje vaag/ krom ..  Eerst was het levenswiel over wie je gunde om op Koh Muk te blijven. Nu werd ook gesproken over gunnen maar het leek me eerder te gaan om wie je het vooral níet gunde. Op zich interessant dat zo wat concreter wordt welke kliekjes het precies wel en niet op elkaar hebben.

Iemand als Paulo zal sws ook wel niet veel kans meer hebben neem ik aan gezien hoe de rest tegenover hem staat (hooguit Lisa en Josha maar die gaan wel op hem stemmen zolang één van hen erin zit om het 'gegund' te worden). Dus misschien moest hij ook maar liever opgeven  >:D  En Machteld gaf zelf ook al aan zich weinig kans te geven. Maar ach je weet maar nooit wie het elkaar onderling nóg minder gunt natuurlijk  >:D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 7
« Reactie #7 Gepost op: 16-10-2005, 23:00:44 »
Ja hoor TI is best leuk om naar te kijken. Maar ik had het eik leuker gevonden dat bij het duel tussen iemand van Koh Muk en iemand van Rang Nok er geen degradatie is van de verliezende Rangnokker naar Koh Muk. Dat vink een beetje te lief eigenlijk. Bij dat duel moet er gewoon iemand afvallen De verliezer dus. Of het nou iemands van Koh Muk is of Rang Nok. Op deze manier bevoordeel je toch de Rangnokker, want die kán een tweede kans krijgen terwijl diegene dus al het voordeel van op Rang Nok te zijn heeft gehad. :)

Dat hele levenswielgedoe vind ik ook nogal willekeurig. Eerlijker zou zijn voor iedere kandidaat gewoon te draaien tot er eentje overblijft. Je kunt wel de afvaller laten draaien zodat deze misschien wel iets kan manipuleren.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 7
« Reactie #8 Gepost op: 16-10-2005, 23:01:22 »
De reden die Lex gaf voor het vertrek uit TI was toch wel wat vreemd.
Hij heeft op het vasteland steeds geen kans gehad tot de laatste ronde om dezelfde sociale 'beperkingingen' ;).
Hij is toch op het eiland gekomen. Nu was hij er echter volledig van overtuigd geen kans meer te krijgen, terwijl toch niet volledig duidelijk is dat alle kansen om op Rang Nok te komen tot aan het eind alleen door deze keuze zal worden bepaald. ???

De proef met het bootje met de pionnen was trouwens met groot oog voor detail opgezet.  :D

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #9 Gepost op: 16-10-2005, 23:05:07 »
Ik vind het stapje terug van de Rang Nokker wel logisch eigenlijk, zowel hij/zij als de uitdager maken een stap terug, maar voor de uitdager is er geen stapje terug. Maar het levenswiel hadden ze van mij steeds mogen laten draaien hoor, je houdt nu toch nog groepjes en mensen met weinig kans... maar om dan op te stappen: heel zwak. ::ohno::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #10 Gepost op: 16-10-2005, 23:05:33 »
De reden die Lex gaf voor het vertrek uit TI was toch wel wat vreemd.
Hij heeft op het vasteland steeds geen kans gehad tot de laatste ronde om dezelfde sociale 'beperkingingen' ;).
Hij is toch op het eiland gekomen. Nu was hij er echter volledig van overtuigd geen kans meer te krijgen, terwijl toch niet volledig duidelijk is dat alle kansen om op Rang Nok te komen tot aan het eind alleen door deze keuze zal worden bepaald. ???

De proef met het bootje met de pionnen was trouwens met groot oog voor detail opgezet.  :D

Ik vond die proef met dat bootje en die pionnen niet leuk ze kunnen beter een fysieke opdracht krijgen. Voor de rest een erg leuke aflevering.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #11 Gepost op: 16-10-2005, 23:05:53 »
Ja hoor TI is best leuk om naar te kijken. Maar ik had het eik leuker gevonden dat bij het duel tussen iemand van Koh Muk en iemand van Rang Nok er geen degradatie is van de verliezende Rangnokker naar Koh Muk. Dat vink een beetje te lief eigenlijk. Bij dat duel moet er gewoon iemand afvallen De verliezer dus. Of het nou iemands van Koh Muk is of Rang Nok. Op deze manier bevoordeel je toch de Rangnokker, want die kán een tweede kans krijgen terwijl diegene dus al het voordeel van op Rang Nok te zijn heeft gehad. :)

Helemaal mee eens ::jaja:: Ik vind dat ook vreemd idd omdat de risico's voor de één veel groter zijn dan de ander, dat maakt het in mijn ogen toch geen gelijke strijd. Ook al heeft de duellist van Koh Muk natuurlijk de keuze met wie hij/ zij duelleren wil toch zit er een ongelijkheid in mi.
Citaat
Dat hele levenswielgedoe vind ik ook nogal willekeurig. Eerlijker zou zijn voor iedere kandidaat gewoon te draaien tot er eentje overblijft. Je kunt wel de afvaller laten draaien zodat deze misschien wel iets kan manipuleren.
Tja idd. Of laat ze gewoon door middel van een proef vaststellen wie er wint oid ;)

De constructie had nog iets op niveau twee, wie je gunde te blijven maar nu lijkt het meer willekeur - je moet iemand kiezen die overblijft. Weet niet misschien wilden ze min of meer gelijke kansen creëeren maar ikzelf had toch liever iets van een proef gezien oid- hoewel het misschien wel wat veel gevraagd is van 1 persoon twee proeven te doorstaan voor een plaatsje op de rotsen ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #12 Gepost op: 16-10-2005, 23:10:26 »
De reden die Lex gaf voor het vertrek uit TI was toch wel wat vreemd.
Hij heeft op het vasteland steeds geen kans gehad tot de laatste ronde om dezelfde sociale 'beperkingingen' ;).
Hij is toch op het eiland gekomen. Nu was hij er echter volledig van overtuigd geen kans meer te krijgen, terwijl toch niet volledig duidelijk is dat alle kansen om op Rang Nok te komen tot aan het eind alleen door deze keuze zal worden bepaald. ???
Neuh ok maar ik denk stiekem toch wel dat het reëel was. Er waren maar weinig mensen die het hem echt gegund hadden door te gaan boven zowat alle andere gok ik. Hooguit een actie waartoe Patrick er ook toe kwam- bepaalde mensen gunden het anderen nog minder, en hij was sterk, dus kon er eentje wegspelen. Maar ik denk dat Lex weinig zin had nog een week te zitten doen alsof - iets wat hem duidelijk wel veel moeite kostte sws, met kleine winkansen.. zoals hij zelf al zei, in het spel gaat het hem zuiver om te winnen, en als die winkansen minimaal zijn.. sja ::)


Citaat
De proef met het bootje met de pionnen was trouwens met groot oog voor detail opgezet.  :D

Viel mij ook op idd ;) Zat wel degelijk een stuk tactiek in. Agnes is een slimme speelster zo niet sluw- ze houdt zich op de achtergrond en weet dondersgoed wat de impact is van bepaalde zaken, hoe haar positie daardoor beinvloed kan worden.

Trouwens.. zwaluwnestjes.. :D ;) (Toch geen Schwalbe's he? ;D )
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #13 Gepost op: 16-10-2005, 23:20:06 »
Overigens irriteer ik me ontzettend (maar dat zal aan mij liggen ;D ) aan de spoilers die Net5 zo ondoordacht in de trailer heeft gezet. Misschien dat ik er anders naar keek dan de meeste mensen, maar als je goed kijkt wist je niet alleen al

- de uitslag van de proef van vorige week
- dat Josephine op Rang Nok kwam
- dat ze weer degraderen zou.

Zal wel aan mij liggen maar mensen van Net5, kunnen jullie voortaan iets beter opletten..  ::ohno:: Ik begrijp best dat je spannende beelden wil hebben voor in de trailer maar dit lijkt me niet de bedoeling  :-\\
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 7
« Reactie #14 Gepost op: 16-10-2005, 23:25:33 »
Lex verkeert duidelijk in de veronderstelling dat alle kansen om op Rang Nok te komen afhankelijk zijn van zijn mate van 'sociaal dier'zijn, dus of het hem gegund wordt door de groep. Dit is echter niet de basis waarop hij het tweede nivo bereikt heeft.

Misschien had hij nog af kunnen wachten of er niet een mogelijkheid, bv. een proef, langs zou komen waar zijn kwaliteiten hem een voordeel zouden bieden.




Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #15 Gepost op: 16-10-2005, 23:28:20 »
Lex verkeert duidelijk in de veronderstelling dat alle kansen om op Rang Nok te komen afhankelijk zijn van zijn mate van 'sociaal dier'zijn, dus of het hem gegund wordt door de groep. Dit is echter niet de basis waarop hij het tweede nivo bereikt heeft.

Misschien had hij nog af kunnen wachten of er niet een mogelijkheid, bv. een proef, langs zou komen waar zijn kwaliteiten hem een voordeel zouden bieden.


Had gekund idd ja.. maar ik denk dat hij gewoon al twee weken 'afzag' voor zijn idee - en verwacht had dat de vruchten daarvan miss nu plukbaar zouden zijn ;D ..
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 7
« Reactie #16 Gepost op: 16-10-2005, 23:35:14 »
Ik vind het op zich reëel dat een speler die een duel verliest 1 nivo degradeert. Dus een speler van Koh Muk die het duel verliest degradeert naar nivo 0 en moet het spel verlaten. Een speler van nivo 2 Rang Nok  degradeert naar nivo 1 en mag in het spel blijven.
Dit zorgt voor een minder willekeurige eindwinnaar. De meest sterke speler komt in principe om Rang Nok en je bent dat niet in een keer kwijt door één mislukt duel.

Ten tweede ontstaat er zo meer zekerheid dat de eindoverwinning naar een speler gaat die over een aardige balans tussen fysieke en sociale kwaliteiten beschikt.

Zou de funktie van het levenswiel meer gestuurd worden door kans en direkte degradatie van Rang Nok een feit zijn dan wordt de eindoverwinning wel sterk door geluk bepaald.

Persoonlijk hecht ik meer waarde aan een overwinning op basis van kwaliteiten dan door geluk, hoewel dat wat meer spektakel in de afleveringen kan geven.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #17 Gepost op: 16-10-2005, 23:38:41 »
Rationeel ben ik het ook wel met je eens Castor. Maar om een of andere reden voelt het toch niet fair naar degene die het duel aangaat vanaf Koh Muk. Er staat zoveel meer op het spel met alle spanningen van dien.

En bovendien, nou ja eens moeten er mensen exit he..  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #18 Gepost op: 16-10-2005, 23:45:17 »
Nog even doorbordurend daarop..

De vraag is eigenlijk wie het het meest verdient.. Sws is het zo dat diegenen die de allereerste proef wonnen ( door utihoudingsvermogen danwel geluk cq geen pech met hun partner bijv..) een relatief grote voorsprong hadden. Redelijk vast op dat eiland zaten ook door de kern die op elkaar stemde..

Nu komt er een enorme clan nieuwe mensen bij, die aan hen feitelijk ook geen enkele kans had kunnen geven (macht in aantal) echter kennelijk weegt eea psychologisch ook zwaar. Zonder meer zal de indruk die Joos gmaakt heeft erbij meegespeeld hebben. Maar je vraagt je toch af wat ze zoveel meer hebben gedaan om dat te verdienen eigenlijk (behalve zich onderling handhaven en minder eten krijgen maar meer zelfstandig en zelfredzaam voor eten zorgen, wat je helaas weinig in beeld zag). Vraag is dus in hoeverre deze mensen het daadwerkelijk meer verdienden.

Misschien zijn de voormalig vastelanders inmiddels uit zichzelf wel van hun kwaliteiten overtuigd geraakt ook dat kan natuurlijk- maar hetzij wat deze mensen allemaal geleerd hebben is toch niet erg goed overgekomen bij me via de tv, hetzij het is grootdeels aanname, en psychologische impact van het spel.

Nu worden er vrij snel twee mensen uitgekozen die doorgaan naar Rang Nok, wel logisch dat zij het werden. Misschien was dat anders geweest had men elkaar wat langer kunnen leren kennen ook, op gelijkere voet. Is dat al niet een voordeel dat ze alweer krijgen voor verdere positie in het spel, waarbij ze ook nog 'beschermd' worden door het vangnet van Koh Muk als het misgaat..? Ik weet niet ben niet overtuigd somehow  :-\\
« Laatst bewerkt op: 16-10-2005, 23:48:37 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 7
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2005, 23:52:44 »
en daar ben ik dus het helemaal mee eens  ::jaja:: ::jaja::

Loor heeft altijd wel veel woorden nodig, maar ik zou het niet beter kunnen verwoorden :P ;) :-*
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....