Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 8234 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 4
« Gepost op: 20-09-2005, 16:20:41 »
Hier kan je alles kwijt over aflevering 4!  Wat verwacht je ervan, wat vond je ervan? :)

Hier alvast weer een kleine sneak preview  ::tandpastasmiley:: :

* Voor Belgische kijkers: Let op! Hier géén spoilers plaatsen aub! *



Op het eiland Koh Muk speculeren de vrouwen over de uitkomst van het degradatieduel.

Josephine ontvangt Bob hartelijk, maar die is op zijn hoede. Door haar keuze bij het levenswiel moest hij duelleren.

Waar Bob nog twijfelt heeft Pascal al lang z’n conclusies getrokken. Er wordt een keihard spel gespeeld op het tweede niveau en voor hem is er maar één schuldige….

Machteld denkt door Pascals verhalen dat ze mental coach Josephine door en door kent.

Pascal heeft nog meer te vertellen, hij zat het langst op het tweede niveau en heeft de meeste kennis over het mysterieuze boek. Informatie die de spelers denken nodig te hebben om verder te komen in het spel.

De spelers vermoeden dat informatie uit het boek de sleutel is om verder te komen in het spel. Paulo is nooit happig geweest om de kennis uit het boek te delen met de vastelanders, tot ergernis van Patrick. Patrick besluit dan ook om Paulo aan te spreken over zijn gedrag.

Steve is deze week de nieuwkomer op het eiland Koh Muk, maar hij voelt zich er snel helemaal thuis.

Omdat Pascal gedegradeerd is, zijn de spelers op het eiland wel hun stamoudste kwijt . Agnes denkt dat Steve een geschikte opvolger zou zijn. De spelers op het eiland zijn helemaal in de ban van het zeenomadenvolk en genieten van de fantasie van hun kersverse stamoudste…

Bij de spelers op het vasteland dringt echter het besef door dat sommigen hier nooit zullen wegkomen voor het laagste niveau wordt opgeheven.

En wat de stress nog groter maakt is dat de spelers nu zelf moeten beslissen hoe ze de teams indelen voor de laatste promotiespellen...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2005, 16:21:34 »
Ziet er dus naar uit dat Pascal Josephine een beetje zwart gaat zitten maken.  ??? :-\\

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2005, 22:01:17 »
Sturen ze Pascal naar het eiland om het boek te bestuderen... :o Iedereen lijkt te begrijpen dat het draait om die info, maar waarom willen ze dan niet zelf naar het eiland om die info op te doen? Op zich mss wel tactisch omdat Pascal wel al veel kennis ervan heeft, maar toch...

En toch emo tegen gamers... ben benieuwd. :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2005, 22:30:23 »
Nja scheelde niet veel in de proef.. (daar gaat mn pool weer  ::ohno:: )

Vind Maarten wel een beetje vreemde keuze eerlijk gezegd, die heeft toch tot nu toe niet echt veel constructieve bijdrage geleverd - het lijkt idd wel alsof ze het elkaar niet gunnen oid die 'gamersgroep'  ???
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #4 Gepost op: 25-09-2005, 22:31:10 »
Vind Maarten wel een beetje vreemde keuze eerlijk gezegd, die heeft toch tot nu toe niet echt veel constructieve bijdrage geleverd - het lijkt idd wel alsof ze het elkaar niet gunnen oid die 'gamersgroep'  ???
Ja, bijzondere keuze idd.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 4
« Reactie #5 Gepost op: 25-09-2005, 22:34:23 »
Ik zou ook voor Maarten kiezen, hij valt miss niet zo op als bv Lisa, maar was echt wel aanwezig, viel mij wel op  ::tandpastasmiley::

en ik denk dat Lisa het nu eenmaal minder gegund wordt

Ik vond het trouwens een vreemde proef, doe je het goed, heb je meer water, ben je in je nadeel... af en toe is het echt Terra Onlogica hoor  :-\\
« Laatst bewerkt op: 25-09-2005, 22:37:43 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #6 Gepost op: 25-09-2005, 22:41:50 »
Hmm maar Megan het was wel logisch hoor mi..

Je haalt zo snel mogelijk water op en doet het in de kan van je tegenstander die dus om te beginnen al langer een zwaardere kan dragen moet ;)  ::jaja:: Kleinere kans dat die persoon het lang volhoudt dan :)

Sarah well done!  ::ok:: Against all odds echte vechtlust..klasse!  ::ok::

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #7 Gepost op: 25-09-2005, 22:42:02 »
Ik vond het trouwens een vreemde proef, doe je het goed, heb je meer water, ben je in je nadeel... af en toe is het echt Terra Onlogica hoor  :-\\
Gelukkig moesten ze met dat vele water de kruik van de tegenstander vullen. ;)

Maar Steve heeft geen lange periode gezeten op Koh Muk... maar ben wel blij dat Sarah mag blijven. ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #8 Gepost op: 25-09-2005, 22:43:19 »
Gelukkig moesten ze met dat vele water de kruik van de tegenstander vullen. ;)

Maar Steve heeft geen lange periode gezeten op Koh Muk... maar ben wel blij dat Sarah mag blijven. ::ok::

Tja ik denk dat er volgende week nog wel wat discussies gaan volgen over de Oer Koh Mukkers ;D tussen Maarten, Bob en Sarah ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 4
« Reactie #9 Gepost op: 25-09-2005, 22:43:38 »
Hmm maar Megan het was wel logisch hoor mi..

Je haalt zo snel mogelijk water op en doet het in de kan van je tegenstander die dus om te beginnen al langer een zwaardere kan dragen moet ;)  ::jaja:: Kleinere kans dat die persoon het lang volhodt dan :)

oeps, sorrie, niet goed opgelet  :-[ dacht in hun eigen kan
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #10 Gepost op: 25-09-2005, 22:45:20 »
Geeft niet hoor Megan. :-* :)

Ja, de oer Koh Mukkers stemmen idd steeds op elkaar... had ook niet echt anders verwacht. Hopen dus maar dat een niet oer volgende keer wordt aangewezen om de boel eens ff op te schudden in het oer-kamp. :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #11 Gepost op: 25-09-2005, 22:49:23 »
Geeft niet hoor Megan. :-* :)

Ja, de oer Koh Mukkers stemmen idd steeds op elkaar... had ook niet echt anders verwacht. Hopen dus maar dat een niet oer volgende keer wordt aangewezen om de boel eens ff op te schudden in het oer-kamp. :P

::rofl::

Nahja feitelijk zouden Bob, Sarah en Maarten ook een complotje kunnen smeden he. En misschien zal Bob eerder aansluiting zoeken bij die Oergroep omdat hij meer aansluiting daar heeft dan de andere twee.

Het enige is dat je natuurlijk nooit weet wie als eerste kans maakt bij het levenswiel.

Viel me wel op dat Josephine pas als laatste in haar buidel tastte aangaande opoffering van persoonlijke items voor de rijst - misschien wilde ze haar sterke onderhandelingsitem cq positie niet kwijt?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #12 Gepost op: 25-09-2005, 22:53:05 »
Het enige is dat je natuurlijk nooit weet wie als eerste kans maakt bij het levenswiel.
Nee, dat klopt. Dat maakt ook zeker het spel spannender en ook de pool moeilijker. :-X :)

Citaat
Viel me wel op dat Josephine pas als laatste in haar buidel tastte aangaande opoffering van persoonlijke items voor de rijst - misschien wilde ze haar sterke onderhandelingsitem cq positie niet kwijt?
Ja, zeker... en dat uitgerekend meester duiker Bob vond dat ze dat wel mocht doen. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 4
« Reactie #13 Gepost op: 26-09-2005, 00:26:51 »
Geeft niet hoor Megan. :-* :)

Ja, de oer Koh Mukkers stemmen idd steeds op elkaar... had ook niet echt anders verwacht. Hopen dus maar dat een niet oer volgende keer wordt aangewezen om de boel eens ff op te schudden in het oer-kamp. :P

Dat is niet helemaal waar. Joos stemde op Gianni, Dat doet ze steeds, want ze kan het goed met hem vinden. Gianni kiest voor Agnes. Maar Agnes kiest voor Bob. En dat is geen oer Koh Mukker. Zij koos voor hem omdat hij 6 roggen had gevangen. Ze had moeite met die keuze. Juist omdat ze Sarah ook graag op het eiland had gehouden. ik denk dat de stemming er heel anders had uitgezien als Joos niet als eerste door het wiel was aangewezen.
Ik kan me zo het volgende scenario verzinnen: Bob door het wiel, Bob kiest Steve. Steve kiest Sarah en Sarah kiest Agnes. Blijven Joos en Gianni over om te dueleren. hahahha dat had ik wel eens willen zien. ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #14 Gepost op: 26-09-2005, 00:38:30 »
Dat is niet helemaal waar. Joos stemde op Gianni, Dat doet ze steeds, want ze kan het goed met hem vinden. Gianni kiest voor Agnes. Maar Agnes kiest voor Bob. En dat is geen oer Koh Mukker. Zij koos voor hem omdat hij 6 roggen had gevangen. Ze had moeite met die keuze. Juist omdat ze Sarah ook graag op het eiland had gehouden. ik denk dat de stemming er heel anders had uitgezien als Joos niet als eerste door het wiel was aangewezen.
Ik kan me zo het volgende scenario verzinnen: Bob door het wiel, Bob kiest Steve. Steve kiest Sarah en Sarah kiest Agnes. Blijven Joos en Gianni over om te dueleren. hahahha dat had ik wel eens willen zien. ::tandpastasmiley::

Tuurlijk Mapel dat maakt het ook het interessante eraan elke keer, het blijft een luck of the draw. Toen Josephine aangewezen werd zat Gianni gebakken eigenlijk. Een aantal stemmen wordt wel voorspelbaar onderhand ja.

Bob is geen Oer Koh Mukker maar wel degene die er al het langst is van de overige drie ;) (de overige drie Oer KM'ers waren immers al gedegradeerd) Dus in die zin gold dat principe nog steeds. Of de roggen misschien een rationalisatie waren weten we niet natuurlijk. Ik denk dat Agnes het in principe iedereen wel had gegund om te blijven maar gewoon een reden noemde (in de zin van de voorwaarden leven als een zeenomade) om haar keuze te kunnen verantwoorden. Agnes staat wel vaak op het cruciale beslissingspunt iig ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #15 Gepost op: 26-09-2005, 16:28:15 »
Jammer dat Steve meteen terug moet ::ohno::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #16 Gepost op: 26-09-2005, 21:00:31 »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #17 Gepost op: 26-09-2005, 22:28:43 »
Gelukkig dat Lisa niet naar Harimau mocht zeg! dan bleef ze misschien nog tot het eind in het spel ::oink::, dat had ik niet volgehouden als kijker!
Harimau? Haal ik nou 2 spellen door elkaar of niet ???

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #18 Gepost op: 27-09-2005, 14:26:20 »
Gelukkig dat Lisa niet naar Harimau mocht zeg! dan bleef ze misschien nog tot het eind in het spel ::oink::, dat had ik niet volgehouden als kijker!
Harimau? Haal ik nou 2 spellen door elkaar of niet ???

Haha, beetje wel! Maar wat geeft het. Rangnok rots, Harimau-rots, Koh Muk, wat maakt het uit. Ik was ook blij dat Lisa niet ging, Maarten had ik niet verwacht. Vond de keuze van Lex wel goed (Paulo) al had ik het Els ook gegund.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #19 Gepost op: 27-09-2005, 17:46:12 »
Haha, beetje wel! Maar wat geeft het. Rangnok rots, Harimau-rots, Koh Muk, wat maakt het uit. Ik was ook blij dat Lisa niet ging, Maarten had ik niet verwacht. Vond de keuze van Lex wel goed (Paulo) al had ik het Els ook gegund.
Ja inderdaad! Paulo had terug gemoeten! Maar het is inderdaad Koh Muk en niet Harimau ;D