Auteur Topic: Machteld [Kandidaat BE]  (gelezen 32869 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2005, 23:23:31 »
Machteld mag van mij vertrekken ::zwaai::

::jaja::

Ik irriteer me met de aflevering meer aan haar- hoe ze er nu eens op zo'n passief-agressieve toon begon Lisa even 'de waarheid' te zeggen oid. Elke actie van Joos wordt meteen vanuit een bepaald licht bezien. Kan best dat er spelletjes gespeeld worden, doen zij ook. Erg vermoeiend en een beetje hypocriet imho  :-\\
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2005, 13:31:41 »
Ik snap haar probleem met Josephine niet...Vond ook wel dat Josephine 'de aanval van Machteld' het wel mooi uitlegde: het probeem dat minder actieve mensen hebben met pro-actieve mensen ligt niet aan zichzelf maar dat die persoon terwijl pro-actieve het probleem in zichzelf moeten zoeken. Iets in die strekking iig.

En kom op zeg: 'de Ijzeren hand van Joos regeert hier' 'De Ijzeren hand moet gesmolten worden'....djeezzz

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2005, 14:40:26 »
Ik snap haar probleem met Josephine niet...Vond ook wel dat Josephine 'de aanval van Machteld' het wel mooi uitlegde: het probeem dat minder actieve mensen hebben met pro-actieve mensen ligt niet aan zichzelf maar dat die persoon terwijl pro-actieve het probleem in zichzelf moeten zoeken. Iets in die strekking iig.

En kom op zeg: 'de Ijzeren hand van Joos regeert hier' 'De Ijzeren hand moet gesmolten worden'....djeezzz

Idd erg overtrokken, passief-agressief in mijn ogen. Waarom steekt ze zoveel energie in Joos consui in plaats van in het bevorderen van haar eigen positie en kansen..?  Ze moet doorgaan voor slimme/ sluwe advocate, maar ik vind haar vooral erg handelen vanuit haar gevoel elke keer. Zeer sterke voorkeuren die ze soms ook nogal kwetsend naar voren brengt in mijn ogen. Zeker tactisch niet slim om over het sociale deel te zwijgen.

Er is iets aan haar manier van doen wat me haar niet sympathiek doet vinden- waarschijnlijk het feit dat ze continu loopt te zeuren over allerlei mensen (imho) maar niks aan haar eigen positie lijkt te willen of kunnen veranderen. Ik denk dat ze zich heel machteloos voelt, daar niet goed mee om kan gaan en veel ervan projecteert op Joos met name omdat zij daar heel anders in staat. Ik vind beide vrouwen op hun eigen manier in dominantie iig niet voor elkaar onderdoen. Overigens had ze op het vasteland ook altijd wat te zeuren over de 'go-getter' groep dus in dat opzicht is er niet veel veranderd..  ::) Maar als je zover in het spel bent en je je doen en laten nog steeds in zo'n hoge mate er door laat beïnvloeden dan heb je het spel toch niet begrepen mi.. Jammer dat een goede speler en leuke kandidaat als Bob  afvalt , maar iemand als Machteld er door allerlei omstandigheden nog steeds inzit  ::niet-ok::

Overigens vond ik de reactie van Els op Patrick ook een beetje vaag. Patrick zegt tegen Els dat Machteld het karwei maar moet doen, waarom precies eigenlijk  ??? ::)
Zodat Els zelf buiten schot blijft?? Waarom neemt Els dit zonder meer van Patrick aan,zoals het lijkt of probeert ze zichzelf buiten schot te houden?

Machteld zegt natuurlijk niet voor niets dat ze zichzelf hiermee niet populair ging maken- iets wat juist wel erg telt bij het gepromoveerd worden. Els pakt het zo 'tactisch' aan dat men denkt dat het alleen om eten gaat.. 'Maar eigenlijk weten ze wel waarom het echt gaat..'  ::rofl::
 
Ik heb van Machteld iig tot nu toe weinig gezien wat me doet denken dat ze in de finale behoort. Slippers halen van een gekrenkte narcist  ::) en een pinnetje goed vasthouden terwijl je zeer basic vragen over het zeenomadenleven beantwoordt hoort daar iig niet bij in mijn ogen  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 14:43:45 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #23 Gepost op: 31-10-2005, 14:51:02 »
::)  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #24 Gepost op: 31-10-2005, 15:35:08 »
Als ze echt slim is kan ze beter vriendjes worden met Josephine en niet vijand want degene die nu naar Rang Nok kon gaan was Bob :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #25 Gepost op: 31-10-2005, 15:47:35 »
Vraag me af wie ze bedoelt met de pot.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #26 Gepost op: 31-10-2005, 20:23:51 »
Vraag me af wie ze bedoelt met de pot.
De kookpot. ::) ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #27 Gepost op: 31-10-2005, 21:39:06 »
Vraag me af wie ze bedoelt met de pot.
De pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.  ;)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #28 Gepost op: 6-11-2005, 23:20:25 »
Machteld kwijt zich nog steeds hardnekkig aan de haar door Pascal meegegeven opdracht : Vade retro Josephine.  >:D ::)
Als die man nog eens wat weet. >:( ;)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #29 Gepost op: 6-11-2005, 23:30:36 »
Machteld kwijt zich nog steeds hardnekkig aan de haar door Pascal meegegeven opdracht : Vade retro Josephine.  >:D ::)
Als die man nog eens wat weet. >:( ;)

Hehe ja. De rol van Els is een dubieuze.. Ook zij houdt zich keurig aan het script van Patrick die op deze wijze mooie invloed uitoefent indirect op wie er uiteindelijk richting Ranh Nok vertrekt ;) Een en al gepraat en gezeur en gestook onderling tot Machteld het beu is en haar nek op mi nogal vreemde wijze uitsteekt. Wat hier wie dan ook mee opschiet behalve dat je je frustraties even kwijt bent...   ::ohno::  Gelukkig heeft ze van zichzelf door dat ze even dominant is.. dus wat maakt dat haar verwijten aan het adres van Joos..  ::)

Heb haar in het hele spel bijzonder weinig nuttigs zien doen behalve zeuren over andere mensen, over hoe die bezig zijn met hun spel etc. Als ze een beetje had opgelet had ze geweten dat dit een spel is. Els vertelt het haar doodleuk in haar gezicht en probeert aansluiting te vinden bij Lisa - en nog steeds blijft ze haar frustraties botvieren op Joos. Ben wel benieuwd hoe ze functioneert als advocate als ze zich zo kan laten beinvloeden door bepaalde mensen en sentimenten, dat ze niet eens meer in staat is tot een stukje (zelf) relativering  :-X
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #30 Gepost op: 7-11-2005, 15:54:00 »
Wat ongelofelijk dat Machteld niet door heeft dat ze eigenlijk wordt gebruikt door Els, want in principe komt het daar allemaal op neer. Verder lijkt het wel alsof Machteld en ook Els veel meer voor de camera lijken te konkelen dan Josephine, Josha en Lisa. Misselijkmakend in ieder geval. Als Machteld nu slim was geweest had ze gewoon een goed gesprek moeten voeren met Josephine. twee dames van boven de 40 hadden dit toch op een volwassen manier moeten kunnen uitpraten (en zeker een advocate!)(ondanks dat ik vind dat Josephine niet fout zit).

Vond het ook erg gemeen dat Machteld Lisa er direct weer uit gooide, ik bedoel: wie heb je daar nu mee? Tactischer was het inderdaad interessant geweest voor Josephine om te zien wat Agnes had gedaan.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #31 Gepost op: 7-11-2005, 15:58:51 »
Machteld is vaag

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #32 Gepost op: 14-11-2005, 00:00:06 »
Zeikwijf  >:(
onsportief en akelig  :( ::niet-ok::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #33 Gepost op: 14-11-2005, 00:03:25 »
Zeikwijf  >:(
onsportief en akelig  :( ::niet-ok::

Zoals altijd wel vaker Cad zijn we het weer eens roerend eens ::trots:: >:D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #34 Gepost op: 14-11-2005, 00:08:58 »
Ach wel ja, voor die proef was ze sowieso kansloos en met voorkeurstemmen ging ze ook niet ver komen.  ;)

Maar ik vond het wel best dat het niet allemaal Joos-adepten waren op dat vrouweneiland...  :-X

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #35 Gepost op: 14-11-2005, 00:17:35 »
Wie heeft het over adepten.. Ik denk dat dat de woorden van Machteld consui waren, ik zie Lisa zowel als Josha als intelligente zelfstandige vrouwen die heus hun eigen boontjes wel kunnen doppen ;)

Ik zie eerder een wat ziekelijke jaloezie van Machteld omdat zij niet de vrouw des huizes cq 'regentes' van dat eiland was. Ik geloof zeker dat ze die rol met graagte op zich nam op het vasteland en evenzo gretig op zich had genomen op het tweede niveau.

Spijt me te moeten zeggen maar al haar kritiek komt op mij over als leeg en hypocriet omdat het evenzo hard geldt voor haar eigen gedrag vanaf dag 1 in termen van het emoclubje en de manier waarop ze zich heeft ingeslijmd (in mijn optiek) bij iemand die hier erg gevoelig voor was ( Pascal).

In mijn ogen heeft Machteld in  fysiek, mentaal, tactisch en sociaal opzicht zeer weinig gebracht cq toegevoegd aan het spel. Wat je persoonlijk ook van Joos vindt als karakter, ik vind dus bij voorbaat dat Machteld minder verdiende om in die fase van het spel te zitten dan Joos. En dat is volgens mij waar Lisa en Josha op reageerden, in termen van affiliatie en precies waar de kern van de jalouzie van Machteld om centreerde mi.

« Laatst bewerkt op: 14-11-2005, 00:19:13 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Machteld [Kandidaat BE]
« Reactie #36 Gepost op: 14-11-2005, 00:29:59 »
Ach wel ja, voor die proef was ze sowieso kansloos en met voorkeurstemmen ging ze ook niet ver komen.  ;)

Overigens dat ze kansloos was (fysiek), lag aan haarzelf. En voorheen speelde ze het spel zo vanuit haar gevoel en rancune dat ze automatisch met 3 tegenstanders waarvan 2 vijanden overbleef op t eiland.. Daarnaast nam zij de wrap en bleef Els relatief buiten schot.. ja dat was heel slim gespeeld.. ::)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you