Auteur Topic: Lex [Kandidaat NL]  (gelezen 12066 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Lex [Kandidaat NL]
« Gepost op: 18-08-2005, 02:12:04 »
Lex (Nederland)

Woonplaats: Hellevoetsluis
Beroep/Studie/bezigheid: Ondernemer
Hobby’s: Sporten allerlei
Vroeger wou ik een held worden.
Als ik van huis ben dan gaat alles gewoon door.
Mijn favoriet gezelschapspel is monopoly.
Het grootste mysterie ter wereld vind ik een vrouw.
Valsspelen doe ik alleen als het echt nodig is.
Voor een duel zou ik graag Roos van den Acker eens uitdagen.
Ik huil bij mooie momenten.
Ik word kwaad van mensen die tegen me liegen.
Gelukkig word ik van mijn vrouw.
Meedoen aan Terra Incognita is voor mij een andere ervaring geworden dan gedacht.
Blijf trouw aan jezelf!


« Laatst bewerkt op: 4-09-2005, 05:46:18 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2005, 17:09:01 »
Er staat een leuk interview van Radiovisie online met Lex!  :D


>>>>>>>> Lees hier het interview <<<<<<<<
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2005, 18:07:32 »
Citaat van: Lex
Valsspelen doe ik alleen als het echt nodig is.

Lex zorgde ervoor dat hij als laatste kon stemmen en koos bij zijn "promotie-stem" uit opportunische reden voor Lisa. Misschien moet Lex zijn valsspeel-timing nog eens heroverwegen.
Lex plaatst zich buiten de groep van 8 man en Lisa weet niet wie voor haar heeft gestemd. ::).

"De minimis non curat Lex"  ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 5-09-2005, 18:18:24 door Castor_en_Pollux »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2005, 23:41:12 »
Ik wil niets af doen aan de prestatie van Lex, dieper dan de zeebodem kon hij niet zinken. ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2005, 23:43:29 »
Hij mag alleen iets beter tegen zijn verlies kunnen.  :)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #5 Gepost op: 11-09-2005, 23:46:56 »
Ik wil niets af doen aan de prestatie van Lex, dieper dan de zeebodem kon hij niet zinken. ;)

::rofl:: ::rofl::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2005, 00:42:22 »
LOL goeie C&P
in z'n fanatisme zo die 'knijper' voorbijgezoefd  >:D
en niet eens een beetje respect voor de prestatie van sarah  ::ohno:: niet sportief hoor!
tot overmaat van ramp ook nog samen met patrick nazeveren over de gemiste kansen, goh

Lex: 'Meedoen aan Terra Incognita is voor mij een andere ervaring geworden dan gedacht'
zou hij niet van het vasteland afkomen misschien?  >:D ::)
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2005, 00:43:31 »
 ::rofl:: :-X

Sja dat ga je je afvragen idd  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #8 Gepost op: 16-10-2005, 23:07:46 »
Nou moe, wat een rare gast. Wie geeft nou zomaar op. Elke dag dat je daar langer kan zitten is toch meegenomen. Je weet toch nooit hoe de zaken kunnen veranderen. Vooral met onberekenbare factors als levenswielen. Nee ik denk dat ie gewoon geen zin meer had. Jammer hoor. Had dan op het vastenland je hoedje aan de palmboom gehangen en een ander het gegund door te stromen naar Koh Muk. Slappe actie dit!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #9 Gepost op: 16-10-2005, 23:08:35 »
Idd, heel zwak. Nou, ik denk dat ik toch geen kans krijg, aju. :-\\
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #10 Gepost op: 16-10-2005, 23:14:59 »
Mwah ik weet niet. Niet dat ik het een strakke actie vind ;D Maar ik denk dat het niet zo onreëel is vanuit zijn perspectief.

Om iets te laten gelden lijkt hij nu eenmaal een van die mensen te zijn die daarvoor een trofee moet hebben. Als hij die niet krijgt is het in zijn ogen kennelijk verspilde tijd/ moeite. Hij leek niet echt van natuur/ omgeving en indrukken te genieten zoals de meeste anderen wel, en de sociale rol die hem min of meer werd opgedrongen kostte hem mi zichtbaar moeite. Als je dat al twee weken hebt opgebraht met het idee: nu kan ik verschil maken en verandert er iets.. maar als puntje bij paaltje komt verandert er feitelijk niets en ben je van dezelfde mensen afhankelijk waar je al twee weken van afhankelijk bent.. Tja  ;)

Lex (Nederland)
Mijn favoriet gezelschapspel is monopoly.

I rest my case ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #11 Gepost op: 16-10-2005, 23:54:53 »
Wat een zwakkeling ::ohno::
Ik moet goed in de groep liggen om door te gaan, nee, dan ga ik niet proberen goed in de groep te komen, dan ga ik gewoon quiten en naar huis... ::ohno:: ::ohno::
zwak zwak zwak

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2005, 09:01:25 »
tssss dit vind ik wel heel zwak ::ohno::
Denkt hij zeker dat hij geen kans krijgt en dan stapt hij eruit maarja het was toch niet 1 van mijn favorieten.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2005, 10:23:27 »
Ik kon me wel een beetje vinden in de keuze van Lex. Het sociale aspect speelt naar mijn mening ook een te grote rol in TI.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #14 Gepost op: 17-10-2005, 10:38:13 »
Ik kon me wel een beetje vinden in de keuze van Lex. Het sociale aspect speelt naar mijn mening ook een te grote rol in TI.

Dát het een rol speelt hoort nu eenmaal bij het spel, in deze mate. Maar de manier waarop het vormgegeven wordt daar ben ik het niet altijd mee eens. Ik vind gewoon dat te weinig mensen gelegenheden krijgen (zelf, niet afhankelijk van de groep/ anderen) hun kansen in het spel daadwerkelijk te verbeteren voor langere tijd. Nu is de situatie op Koh Muk weer zo dat je afhankelijk bent van anderen of je een duel aan mag gaan. Dit concept vind ik wel wat ver doorgevoerd - volgens mij creëer je daarmee bepaalde voordelen voor bepaalde mensen die al vanaf het begin na 1 proef in een voordeliger positie zaten. Natuurlijk kan de rest ook opklimmen, maar die moeten zich dan eerst wel weer waarmaken en als ze verliezen zijn ze meteen exit, wat ik relatief een hoog prijskaartje vind tov de degradatie van de Rang Nok groep die er nu in feite door hun eerste voorsprong (zo lijkt het althans) weer heengepromoveerd is.

M.a.w. ik vind het geen verkeerd concept maar de manier waarop het vormgegeven is moet toch anders mi, het bevoordeelt danwel benadeelt sommige mensen te sterk ::ohno:: .
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #15 Gepost op: 17-10-2005, 10:52:57 »
Dát het een rol speelt hoort nu eenmaal bij het spel, in deze mate. Maar de manier waarop het vormgegeven wordt daar ben ik het niet altijd mee eens. Ik vind gewoon dat te weinig mensen gelegenheden krijgen (zelf, niet afhankelijk van de groep/ anderen) hun kansen in het spel daadwerkelijk te verbeteren voor langere tijd.
De mensen die het spel verlaten hebben, waren passieve spelers die de kansen niet gezocht hebben en zelfs vermeden hebben om zich individueel te onderscheiden.

Het gebrek aan doorzettingsvermogen van Sahra, Lex en Pascal is uiteraard voldoende reden om het spel niet te winnen.  Ze hebben wel kansen gehad. Ze waren alleen in hun eigen beleving in een uitzichtloze situatie. Objectief gemeten was dit niet het geval.

Geef maar aan wie van de afvallers zich wel actief heeft onderscheiden en daar niet voor beloond is?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #16 Gepost op: 17-10-2005, 11:49:49 »
Na de eerste proef bepaalde die fysieke selectie (op het eerste niveau) anders alleen maar welke groep iemand mocht promoveren, daarbij kwam bijna altijd het sociale aspect kijken. Bij de opheffing van het eerste niveau bepaalde de proef idd wie wel en wie niet het tweede niveau bereikten. Dit neemt echter niet weg dat tot het sociale aspect tot die tijd veel zwaarder woog.

Bij de degradatie speelde het levenswiel, het sociale aspect en de proef allemaal een rol. Toch lijkt achteraf het sociale aspect ook hier de grootste rol te hebben gespeeld zij het onder invloed van het levenswiel (wat natuurlijk betekend dat het ook heel anders had kunnen lopen).

Tijd zal moeten uitwijzen of het gunstig is om als eerste op Rang Nok te zitten. De inzet is voor de uitdagers echter groter dan voor de Rang Nok'ers. Aan de andere kant als een Rang Nok'er terug wordt gezet naar Koh Muk zal hij/zij waarschijnlijk meer moeite hebben om nog een kans te bemachtigen.

En dit werd onze Lex allemaal een beetje te complex  ;D what's in a name  ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #17 Gepost op: 17-10-2005, 11:52:14 »
Oops verkeerde topic ;)

Zal de berichten zo meteen verwijderen.

Ik wil ze wel even verplaatsen voor je hoor als je daar prijs op stelt :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #18 Gepost op: 17-10-2005, 12:03:25 »
Bedankt voor het aanbod ;) Ik heb het inmiddels als in het topic over aflevering 7 geplaatst.

Ok ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Franky!

  • Forumlid
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #19 Gepost op: 17-10-2005, 16:08:53 »
Hoezo is deze kerel een 'gamer'?
Een 'gamer' zet zich driedubbel extra in als z'n kansen het kleinst zijn, die loopt niet als de gebeten hond met de staart tussen de poten weg. Daarnaast, een kleine kans is ook een kans en binnen het spel is deze, door het geraffineerd te spelen, zeker te vergroten. Maar dan moet je niet sipjes aftaaien!
Vreemd om te zien dat iemand die beweert een spel te spelen voor het winnen, er vervolgens uit angst om te verliezen mee kapt!
Nuance verschilletje, Lex......