Auteur Topic: De Finale  (gelezen 23411 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Finale
« Gepost op: 27-11-2005, 21:37:41 »
Veel terugkijken... veel geklets en vooral veel te veel je moet bellen/SMSen... Maar, bijna de winnaar bekend.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Ruiter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Finale
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2005, 21:52:11 »
Nou ja zeg... geen drol aan die finale. Sommige interviews wel aardig, maar waarom niet een finale à la Peking Express. Beetje spanning.

Overigens was het zeker niet live. Aan het begin hoor ik iemand twee keer dezelfde vraag achter elkaar.
Alllll.... tij-ij-ij-ij..... tje-helm-op!

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2005, 21:53:10 »
Goh wat was het spannend  ::ohno::

Vond er niet zoveel aan. Jammer dat Gianni niet heeft gewonnen, zo terugkijkend vond ik hem toch wel de sympathiekste en zoals Josephine zei, een echte zeenomaad. Erg grappig was hij ook. Vind het raar eigenlijk, dacht dat Patrick niet zo populair was, maar schijn bedriegt.

Offline Ilaya

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2005, 21:55:48 »
Weinig spectaculair, veel herhalingen en veel 'je moet bellen'. Erg jammer. Het kwam op mij allemaal erg mat over.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #4 Gepost op: 27-11-2005, 22:05:42 »
'Laten we eens gaan kijken naar de tussenstand..."

"Ja we gaan snel kijken, het is erg spannend, laten we eens gaan kijken. U kunt hier nog iets aan doen, want het is nog niet voorbij...Bel voor, en sms naar, Bel voor en sms naar. Oh ja, voordat ik het vergeet wil u nog herinneren aan de prijs die u kunt winnen door te bellen of te smsen voor UW favoriet. Bel voor, sms naar, Bel voor, sms naar"

 ::niet-ok::

En idd, het was niet live, ging lekker mis met Josha haar commentaar. Echt een slap einde...erg jammer.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: De Finale
« Reactie #5 Gepost op: 27-11-2005, 22:33:14 »
Cool dat Patrick gewonnen hebt, echt een eerlijke Winnaar.  ::bravo::  ::bravo::

Offline shaat

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #6 Gepost op: 27-11-2005, 23:04:09 »
Dat van dat bellen en SMS'en was wel een beetje irritant. Maar dat terugkijken vond ik juist heel leuk.  ::ok:: Er zaten wat dingen bij die ik niet eerder heb gezien en de stukken waarin ze terugkeken waren grappig. Ook de reacties van de kanidaten vond ik leuk. Ik heb de finalisten wat beter leren kennen. En ik heb meer sympathie voor Gianni gekregen.
Ook vond ik het interessant om te leren over hoe het nu gaat met de zeenomaden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Finale
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2005, 23:08:34 »
Ik heb (zoals ik al heb gezegt) niet gekeken, als stil protest tegen die stomme k*t liveshow...

Hoe is het nu met de Zeenomaden? Dat wil ik dan wel ff weten ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #8 Gepost op: 27-11-2005, 23:15:36 »
Als je gekeken had, had je dat kunnen zien  ::rofl::

Maar ze leven nu in een soort reservaat en zijn afhankelijk van giften. De kinderen gaan ook naar school en de verwachting is dat zij het traditionele leven niet zullen voortzetten.

Patrick en Gianni zijn nog teruggeweest naar Thailand om nog enkele dagen tussen de Zeenomaden te leven. In het kamp van Salaman. Ze hielpen ook mee met speervissen en krabben zoeken enzo. Was wel leuk om te zien. Ze moesten ook daar slapen en Patrick had wel eens beter geslapen volgens eigen zeggen, maar Gianni had heerlijk geslapen :)

Maar je kan dat belgedoe toch naast je neerleggen? Ze roepen maar dat ik moet sms'en of bellen, het gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.
Het was een saaie finale, maar het was wel leuk om de andere kandidaten nog eens terug te zien, zoals Josephine (wat zag ze er opgedirkt uit), Els (die nog steeds zot was op Patrick) en de eerste "afvallers" zoals Pascal, Marina, Remco, Lex enzo.
En dan natuurlijk het verblijf van Patrick en Gianni wat het toch weer wel leuk maakte om naar te kijken.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De Finale
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2005, 00:13:28 »
Nou het moet toch wel live zijn geweest, hoe kan je anders dat bellen er tussen plakken? Ze winnen toch naar aanleiding van de hoeveelheid stemmen die daarvoor zijn uitgebracht. Dus wel live denk ik. Daardoor kan zoiets met die vraag van Josha ook fout gaan. Anders hadden ze dat er wel uitgeknipt. Of ben ik nou zo goedgelovig. Zouden ze voordat Roos en Art met PE vertrokken twee versies hebben opgenomen. Eén finale voor winnaar Patrick en 1 finale voor winnaar Gianni. en dat vanavond met de uitzending knap hebben gemixed. Ik kan me dat toch niet voorstellen.

Maar saai was het wel. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de finales van ER ook nooit zo denderend vond, maar op een of andere manier was dit eik nog saaier. Een beetje vreemde stiltes en zo. Vorig jaar was ik op de proeffinale van ER als stand-in en dat werd erg goed geoefend. Hier leek het wel of de oefening niet echt goed van de grond is gekomen. Misschien omdat ze waarschijnlijk net terug zijn uit het Verre Oosten en nog met hun koppie in Vietnam zaten of Thailand. Maar goed TI is historie. Ben benieuwd of hier toch nog een soort van vervolg op komt. 8)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Finale
« Reactie #10 Gepost op: 28-11-2005, 07:14:15 »
De show was zeker niet live. Tijdens het interviewtje met Josha zag je even Roos wat gebaren maken en je zag haar praten, alleen hoorde je haar niet. Na het gesprekje met Josha zag je hetzelfde stukje van Roos, maar nu wel met geluid. Dus duidelijk niet live. En inderdaad, de hele tijd werd er door je strot geduwd dat je nu moest stemmen voor je favoriet. Vond het ook wel "slim" om eerst bekend te maken wie die reis had gewonnen om vervolgens te laten weten dat je niet meer kon stemmen.

Doordat de show niet live was, is dat hele sms en bel gedoe ook duidelijk doorgestoken kaart. Hoe kunnen ze anders weten dat Patrick de winnaar is geworden.....

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Pilgrim

  • Forumlid
  • Ut Fryslân!
Re: De Finale
« Reactie #11 Gepost op: 28-11-2005, 09:29:48 »
De show was zeker niet live. Tijdens het interviewtje met Josha zag je even Roos wat gebaren maken en je zag haar praten, alleen hoorde je haar niet. Na het gesprekje met Josha zag je hetzelfde stukje van Roos, maar nu wel met geluid.

Ik ben blij dat er meer zijn die dat zagen...... ik had het op video opgenomen en dacht dat het aan de band lag  ::rofl:: gelukkig dus niet!
Ik vond er verder ook weinig aan. Gianni is en blijft een leukie.  ::bravo::
Maar geen van beiden zeiden dat ze iets van hun geldprijs naar de zeenomaden gingen brengen.... dat viel me wel wat tegen. Geld voor schoolspullen of zo  ::vergroot::

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #12 Gepost op: 28-11-2005, 09:41:04 »
Ik heb ook niet echt op het puntje van m'n stoel gezeten!
Ik vraag me ook af wie nu bepaald heeft dat Patrick de winnaar is.
Waren dat écht de kijkers, met al hun telefoontjes en sms-jes???

Ik vind het wel de juiste winnaar. ::ok::  ::jaja:: ::rofl::
Gianni is een enorm sympathieke gast, maar was niet de terechte winnaar geweest. Maar da's mijn mening.
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #13 Gepost op: 28-11-2005, 10:27:20 »
Ik vond de finale een anticlimax....

Ik gunde het Patrick en Gianni allebei wel, maar de manier waarop de winnaar is gekozen vind ik gewoon erg ongelukkig. De winnaar is de publieksfavoriet, wat imo eigenlijk te belachelijk voor woorden is.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Finale
« Reactie #14 Gepost op: 28-11-2005, 12:59:43 »
Ze kunnen door slim monteren, en door het gegeven dat de winnaar al bekend is, heel goed faken dat de show live is. Met de staatsloterij, 1-100 en de miljoenenjacht gebeurt/gebeurde dit eveneens.

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Finale
« Reactie #15 Gepost op: 28-11-2005, 13:11:12 »
 ::niet-ok::  zelden zo'n saaie finale gezien. En ik had gister ook al het idee dat ut niet live was, maar dacht dat dat aan mij lag.  ::ohno:: Wat een afknapper  ::kots:: 
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline shaat

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #16 Gepost op: 28-11-2005, 13:44:28 »
Het was denk ik wel live!
Anders knip je de fouten der uit. En je zag Roos eerder iets vragen aan iemand achter de schermen, dan echt tegen de kijker praten.
Dat Patrick zou winnen dacht ik eigenlijk al, hij heeft veel proeven gewonnen dat zorgt voor respect bij mensen. Dat is dus geen verassing, dus daaruit blijkt niet dat het niet live was.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2005, 14:30:01 door shaat »

Offline snoepie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Finale
« Reactie #17 Gepost op: 28-11-2005, 14:24:46 »
Hoi
Ik vind dat Patrick verdient gewonnen heeft,hij heeft het meest er voor moeten vechten.
Jammer voor Gianni het is zeker een simpatieke kerel.
Ik was gisteren zelf bij de LIVE uitzending,het was zeer intersant en spannend,zeker de laatste 5 minuten.
iedereen zat op het puntje van zijn stoel.Het enigste wat ik zeer iritant vond was dat L EN J???? ZO IN DE BELANGSTELLING
wilde staan,verschrikkelijk.
Maar ik vond het zeer gezellig.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2005, 15:58:28 door snoepie »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Finale
« Reactie #18 Gepost op: 28-11-2005, 20:30:37 »
Als ER maar niet zo wordt!!

Offline kel

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #19 Gepost op: 28-11-2005, 21:54:25 »
Ik vind de finale van ER tot nu toe niet beter.