Auteur Topic: Stel je vragen aan Remco!  (gelezen 24583 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Stel je vragen aan Remco!
« Gepost op: 14-09-2005, 15:14:05 »
In dit topic kan je al je vragen over de serie kwijt aan kandidaat Remco van den Bosch !  :D

« Laatst bewerkt op: 14-09-2005, 15:19:25 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #1 Gepost op: 14-09-2005, 15:23:54 »
Beste , Remco

Wat was jouw allermooiste moment uit Terra Incognita en wat vond jij van de medekandidaten en presentatoren Roos Van Acker en Art Rooijakkers?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #2 Gepost op: 14-09-2005, 15:24:37 »
Hoi Remco,

Leuk dat je hier bent en welkom op ons forum! :D  ::ok::

Heb meteen een eerste vraagje aan je:

In de serie werd verteld dat je de Staf van Beraad hebt gemaakt omdat je vond dat Jeanette niet naar haar waarde werd geschat, en wellicht dat je het idee kreeg dat zij 'overschreeuwd' werd door een aantal anderen.

In de preview voor volgende week zien we steeds meer een tweespalt ontstaan tussen de extraverteren en meer introverten naar schijnt. Heb je dat toen al aangevoeld en was dit misschien jouw idee om de sfeer goed en open te houden, meer globaal voor iedereen?

In hoeverre kreeg je het idee dat je jouw creatief-scheppend vermogen (als beeldend kunstenaar) daar (concreet) vorm kon geven - bijvoorbeeld door dit soort zaken? Had je het idee dat je met al die impressies iets kon, er een uiting aan kon geven? (gezien de toch niet overvloedig beschikbare materialen?)
« Laatst bewerkt op: 14-09-2005, 17:16:51 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #3 Gepost op: 14-09-2005, 16:08:51 »
He Remco!
Jij bent een van mijn favorieten, nu al! Ik hoop dat je ver komt. Maarre vraagje, ben jij zo leuk als je lijkt in de afleveringen?
En, hoe vervelend was Lisa eigenlijk?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2005, 16:13:30 »
He Remco!
Jij bent een van mijn favorieten, nu al! Ik hoop dat je ver komt. Maarre vraagje, ben jij zo leuk als je lijkt in de afleveringen?

Deze vraag lijkt me lastig om 'objectief' te beantwoorden  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2005, 16:43:58 »
Aan je staf van beraad hingen 12 schelpen. Eén voor iedere deelnemer op het vasteland.

Waar ik nu benieuwd naar ben is, welke kandidaat wordt gesymboliseerd door de Murex. ;)

Offline RemcovdBosch

  • Kandidaat TI 2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #6 Gepost op: 14-09-2005, 17:29:05 »
@ Nicky: mijn allermooiste moment uit Terra? Het zijn er heel erg veel.... Vooral de prachtige natuur heeft heel erg veel indruk op me gemaakt. Het is onvoorstelbaar mooi en geweldig om te zien welke dieren daar allemaal leven, hoe de zon op komt en vooral hoe die weer ondergaat.
M.b.t. de medekandidaten.... Allemaal hun eigen persoonlijkheid. De een ligt je meer dan de ander. Over het algemeen kon ik met velen goed door 1 deur.
De presentatoren: Art is echt een enorm aardige kerel. Vriendelijke, geinteresseerd en enthousiast. En ja, Roos.... als je haar bekijkt dan smelt je gewoon!!!!

@ Lorelei: De Staf van Beraad heb ik inderdaad gemaakt om iedereen een kans te geven om te spreken. Of het initiatief door iedereen gewaardeerd werd....Er werd in ieder geval gebruik van gemaakt dus hij diende zijn doel zeer zeker en hield de weg vrij voor een ieder die wilde spreken.
Ik heb mijn creativiteit op volle toeren laten werken. Het is juist het mooiste om met simpele zaken iets wezelijks neer te zetten. Dus ja, uitingen genoeg.

@Draakje: Dankje, dankje  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Ben wie ik ben.

@Castor_en_Pollux: Steve wordt gesymboliseerd door de Murex. En daar zijn diverse, positieve, verklaringen voor.

Leuk dat jullie allen zo veel vragen hebben. Ik zal ze proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Groet,
Remco

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #7 Gepost op: 14-09-2005, 17:34:46 »
Hartstikke bedankt Remco voor het beantwoorden van mijn vragen  ::ok:: ::ok::

Offline Beneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • lach maar..
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #8 Gepost op: 14-09-2005, 17:56:58 »
Waar ik nu benieuwd naar ben is, welke kandidaat wordt gesymboliseerd door de Murex. ;)

onderwerp wordt vertakt: Stel je vraag aan Castor_en_Pollux  ;D

Waarom vraag jij je af welke kandidaat door de murex wordt gesymboliseerd? Is dit wegens de 'kleurrijke' geschiedenis van dit slakje of heeft het nog meer karakteristieke eigenschappen?

grtjs, Bene
In every stone sleeps a crystal..

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #9 Gepost op: 14-09-2005, 18:08:56 »
onderwerp wordt vertakt: Stel je vraag aan Castor_en_Pollux  ;D

Waarom vraag jij je af welke kandidaat door de murex wordt gesymboliseerd? Is dit wegens de 'kleurrijke' geschiedenis van dit slakje of heeft het nog meer karakteristieke eigenschappen?

grtjs, Bene

Murex

Dit schelpdier is zeer stekelig, vleesetend, en giftig. Was makkelijk herkenbaar in het voorbijgaan. Volgens mij, maar ik kan me vergissen, werd er vroeger ook de kleurstof purper uit gewonnen.  :D

On-topic:
Remco, wat zijn volgens jou de goede eigenschappen?  ::) ;)
« Laatst bewerkt op: 14-09-2005, 18:14:45 door Castor_en_Pollux »

Offline RemcovdBosch

  • Kandidaat TI 2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #10 Gepost op: 14-09-2005, 19:37:40 »
De mooie eigenschappen van de murex: ik spiegel het aan iemand zijn karakter door de fysieke vorm van de murex te vergelijken met de persoon.
Complex, een interessante vorm om naar te kijken (lees een interessant karakter) maar vooral duidelijk in zijn vorm. Je weet wat je krijgt en tegelijkertijd weet je ook dat je niet moet spotten met deze persoon maar er eerlijk en respectvol mee omgaan. Want dan heb jer er waarlijk een vrind voor het leven bij.

Remco


Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #11 Gepost op: 14-09-2005, 20:44:41 »
Werd de schelp die Sarah symboliseerde, verwijderd toen ze promoveerde en werd er een nieuwe gezocht voor Paulo?

Niet echt een levensbelangrijke vraag, maar ik vroeg het me plots af. :)

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #12 Gepost op: 15-09-2005, 00:49:49 »
Hoi Remco,

Ontzettend leuk dat je hier al die vragen beantwoordt!  ::ok::
Hoop dat je ver gekomen bent (weet dat je hier geen antwoord op mag geven)  ;)
voordat TI begonnen was had ik jou als winnaar in de pool gezet!  :D :) ::bravo::

Hebben jij en Steve nog steeds contact met elkaar?
« Laatst bewerkt op: 15-09-2005, 00:51:58 door cadfael »
Mol moet, mol doet je goed!

Offline RemcovdBosch

  • Kandidaat TI 2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #13 Gepost op: 15-09-2005, 13:16:54 »
@Robbieazerty: Sarah heeft haar schelp meegenomen na haar promotie. Jammer genoeg was dit niet te zien. De schelp van Sarah werd 'ceremonieel' overgedragen.

@Cadfael: Dankjewel! Steve en ik hebben nog steeds contact met elkaar

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #14 Gepost op: 15-09-2005, 15:10:19 »
Hoi Remco :)

Wat wij als kijker niet echt zien neem ik aan is de impact die alle onzekerheid over het verloop van het spel heeft. Wij krijgen meteen voorgeschoteld dat er twee niveau's zijn, sprake is van een derde, het boek, promotie en degradatie. Jullie ontdekten dit pas na een paar dagen, beetje bij beetje neem ik aan?

Je zit met 12 man op een eiland, weet bijna niets. Het begint tot je door te dringen dat je weinig kansen hebt op 'promotie' of daadwerkelijk actief deelnemen.Hoe heb je die onzekerheid van die situatie zelf ervaren? Hoe ben je daarmee omgegaan ? Heb je jezelf nog anders of beter leren kennen daarmee of bevestigde dit grootdeels het zelfbeeld wat je al had?

Bovendien is het grappige dat juist iemand als Sarah die kampt(e) met eigenwaarde issues daar wegkomt in plaats van de 'haantje de voorste' mensen (althans zoals ze overkomen op tv) zoals Lex en Patrick. Komt dat toch door de groepsdynamiek die daaraan ten grondslag ligt of heb je er een andere verklaring voor?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline RemcovdBosch

  • Kandidaat TI 2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #15 Gepost op: 15-09-2005, 16:59:39 »
Hoi Lorelei,

Natuurlijk heeft het besef van de spelvoorwaarden een diepe impact op je. Langzaam komt er steeds meer informatie vrij. Maar met logisch nadenken en brainstormen met de groep kom je ook een eind.
Maar ik kan niet ontkennen dat de onzekerheid frustrerend is. En niet alleen voor mij....

Mijn zelfbeeld is bevestigd en ik heb het idee dat ik niet anders in het leven ben gaan staan. Wel heb ik veel meer waardering gekregen voor de natuur en de schoonheid van deze in al zijn aspecten.
De bevestiging was er in ieder geval voor mij dat ik als beeldend kunstenaar op de goede weg zit.

Ik gunde het Sarah maximaal dat zij gepromoveerd werd. Dat was goed voor haar. M.b.t. de groepsdynamiek.... Ik denk dat je daar nog veel van gaat zien.

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #16 Gepost op: 16-09-2005, 15:46:18 »

Wat wij als kijker niet echt zien neem ik aan is de impact die alle onzekerheid over het verloop van het spel heeft. Wij krijgen meteen voorgeschoteld dat er twee niveau's zijn, sprake is van een derde, het boek, promotie en degradatie. Jullie ontdekten dit pas na een paar dagen, beetje bij beetje neem ik aan?

Hallo Remco,
Ik vind mijn vraag wel wat bij die van Loor aansluiten, vandaar dit citaat  :)
Ik vraag me af of er (vooral in het begin) toch wel wat correcties van de organisatie kwamen?
Bijv. toen Lisa er maar op bleef hameren, in het begin, dat er wellicht gezwommen kon worden naar het eiland Koh Muk; ze lijkt me zó vasthoudend, dat er waarschijnlijk toch wel iemand aan te pas moest komen van de organisatie om haar te vertellen dat dit niet mocht, hihi  >:D ::) :P
Mol moet, mol doet je goed!

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #17 Gepost op: 19-09-2005, 08:53:47 »
He Remco!
Wat deed je eigenlijk de hele dag op dat vasteland?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #18 Gepost op: 29-09-2005, 00:42:45 »
Net5/ Sbs heeft verzocht om de kandidaten niet op het forum vragen te laten beantwoorden. Zij hebben wel de mogelijkheid geboden een eventuele chatsessie te organiseren met de kandidaat als hij/ zij dit wil.

Blijf dus vooral je vragen verzamelen, hopelijk kunnen ze dan later alsnog worden beantwoord ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel je vragen aan Remco!
« Reactie #19 Gepost op: 9-10-2005, 22:16:07 »
Zouden ze bang zijn voor eerlijke antwoorden op bijvoorbeeld dit soort vragen.
Het zijn volwassen mensen hoor SBS dus gewoon antwoorden hoor Remco en je niet als een kleuter laten behandelen. ::tandpastasmiley::

Remco wat dacht je bij het zien van die boot,
Wegens mislukken geprolongeerd, (i.p.v wegens successie)?

Ik vind het enorme flauwekul en dat het geen uithoudingsproef of bekwaamheidsproef is maar gewoon op basis van geluk de zegevierders bepaalt worden, immers hoe lang houdt je buurman het vol. En dan met die vragen dat fout antwoorden het voordeligst voor je is, in mijn ogen blunders en ondoodrdachte spelletjes  ::niet-ok::

De proeven vind ik nagenoeg allemaal stuk voor stuk slecht. Misschien komt het omdat het programma nieuw is, maar ik ben benieuwd of jij dat ook zo ervaart. Ik bedoel iemand die iemand anders aan moet moedigen om een kruik met water vast te houden om maar meer personen mee te kunnen laten doen aan een proef ik vind het van een bedenkelijk niveau en ben benieuwd of jullie dat ook wel eens zo ervaarden bij die proeven en dit onderling wel eens bespraken.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2005, 22:17:44 door kaketoe »
at your service