Auteur Topic: Levenswiel  (gelezen 3884 keer)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Levenswiel
« Gepost op: 14-09-2005, 10:24:22 »
Afwijkend van alle eerdere Reality-programma's, wordt het welslagen van een kandidaat/kandidate in Terra Incognita medebepaald door de factor toeval (geluk).

Tijdens de eerste afleveringen hebben we reeds kunnen merken welke beslissende rol het levenswiel kan hebben voor het verdere verloop van het spel. De deelnemer op wiens naam het wiel na de eerste draaibeurt stopt, krijgt meteen de touwtjes in handen.

Hoe staan jullie tegenover dit Rad van Fortuin ?




Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Levenswiel
« Reactie #1 Gepost op: 14-09-2005, 13:52:19 »
Ik vind het persoonlijk wel een interessant gegeven.

Misschien maakt het wel dat daardoor diegenen die het wellicht meer 'verdienen' niet mogen blijven- maar aan de andere kant zorgt het wel voor iig één kans voor alle 6 die door puur geluk bepaald wordt. Zo maken iig ook de mensen die anders  door pacten of nepotisme weggestemd zouden worden iig wel die kans krijgen.

Natuurlijk vindt een clubje dat langer met elkaar optrekt en meer geleerd heeft dat zij beter geschikt zijn, dat is een natuurlijke drang van mensen om aansluiting te vinden en een herkenningsfactor op te bouwen. Dus om dat te doorbreken (aangezien er geduelleerd wordt met 2 mensen) brengt het levenswiel een verrassingselement.

Andere optie is natuurlijk om alle 6 te laten duelleren maar dan hou je toch nog wrsch dat iedereen die er langer is sws meer kans maakt. En gezien het dynamische element in het spel zou dat uiteindelijk bij voorbaat de winkansen van een aantal groter maken mi ten koste van mensen die ook hun plaats verdiend hebben daar door te vechten voor hun promovering.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Levenswiel
« Reactie #2 Gepost op: 14-09-2005, 16:11:02 »
Ik vind het wel een spannend element dit levenswiel! Maar, en misschien ben ik wel heel achterdochtig, zou het wel altijd eerlijk zijn gegaan? Met het aanwijzen van de eerste kandidaat? Of zou Art (of Roos) af en toe het wiel expres op iemand laten eindigen?