Was Sarah, die tot dan toe als enige van het vasteland naar het eiland was gegaan na de eerste proef, niet ook 'één van hen'?
Daarnaast zou opofferen getalsmatig(2 mensen weg) een nadeel zijn voor de kansen van de overige leden van de 'emo-groep' en dit terwijl met nog 4 kansen(
) op promotie die kansen voor minimaal één van dit groepje sws toch heel behoorlijk zijn. De kansen voor een 2e persoon uit deze groep zijn zonder opoffering duidelijk beter.
.
Concreet: Machteld b.v. zou nauwelijks kans meer hebben om op het eiland te komen zodra Steve zich opofferde voor Remco (zolang stemmen de doorslag blijft geven). Machteld heeft dit natuurlijk niet afgewogen want Machteld zou nooit 'varanentranen' plengen. Haar gevoelens voor Steve overstijgen dit persoonlijk belang volkomen.
Ik vraag me wel af of de naamgeving 'go getters' versus 'emo-groep' niet erg misleidend is. Een score van 2 uit 2 mistaat in geen enkele competitie. Ik ben benieuwd of Remco in de emotionele voetsporen van Steve kan treden.
GO GO EMO !!!