Ik snap haar probleem met Josephine niet...Vond ook wel dat Josephine 'de aanval van Machteld' het wel mooi uitlegde: het probeem dat minder actieve mensen hebben met pro-actieve mensen ligt niet aan zichzelf maar dat die persoon terwijl pro-actieve het probleem in zichzelf moeten zoeken. Iets in die strekking iig.
En kom op zeg: 'de Ijzeren hand van Joos regeert hier' 'De Ijzeren hand moet gesmolten worden'....djeezzz
Idd erg overtrokken, passief-agressief in mijn ogen. Waarom steekt ze zoveel energie in Joos consui in plaats van in het bevorderen van haar eigen positie en kansen..? Ze moet doorgaan voor slimme/ sluwe advocate, maar ik vind haar vooral erg handelen vanuit haar gevoel elke keer. Zeer sterke voorkeuren die ze soms ook nogal kwetsend naar voren brengt in mijn ogen. Zeker tactisch niet slim om over het sociale deel te zwijgen.
Er is iets aan haar manier van doen wat me haar niet sympathiek doet vinden- waarschijnlijk het feit dat ze continu loopt te zeuren over allerlei mensen (imho) maar niks aan haar eigen positie lijkt te willen of kunnen veranderen. Ik denk dat ze zich heel machteloos voelt, daar niet goed mee om kan gaan en veel ervan projecteert op Joos met name omdat zij daar heel anders in staat. Ik vind beide vrouwen op hun eigen manier in dominantie iig niet voor elkaar onderdoen. Overigens had ze op het vasteland ook altijd wat te zeuren over de 'go-getter' groep dus in dat opzicht is er niet veel veranderd..
Maar als je zover in het spel bent en je je doen en laten nog steeds in zo'n hoge mate er door laat beïnvloeden dan heb je het spel toch niet begrepen mi.. Jammer dat een goede speler en leuke kandidaat als Bob afvalt , maar iemand als Machteld er door allerlei omstandigheden nog steeds inzit
Overigens vond ik de reactie van Els op Patrick ook een beetje vaag. Patrick zegt tegen Els dat Machteld het karwei maar moet doen, waarom precies eigenlijk
Zodat Els zelf buiten schot blijft?? Waarom neemt Els dit zonder meer van Patrick aan,zoals het lijkt of probeert ze zichzelf buiten schot te houden?
Machteld zegt natuurlijk niet voor niets dat ze zichzelf hiermee niet populair ging maken- iets wat juist wel erg telt bij het gepromoveerd worden. Els pakt het zo 'tactisch' aan dat men denkt dat het alleen om eten gaat.. 'Maar eigenlijk weten ze wel waarom het echt gaat..'
Ik heb van Machteld iig tot nu toe weinig gezien wat me doet denken dat ze in de finale behoort. Slippers halen van een gekrenkte narcist
en een pinnetje goed vasthouden terwijl je zeer basic vragen over het zeenomadenleven beantwoordt hoort daar iig niet bij in mijn ogen