Auteur Topic: Geef je mening over Terra Incognita...  (gelezen 100992 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #160 Gepost op: 21-10-2005, 23:57:21 »
Hier in Nederland is het:
1. vlak ervoor - minuut of 4
Dan terugblik enkele minuten
2. minuut of 4-5 weer vlak daarna..  :-\\
3. meestal voor het duel / laatste 10 minuutjes nog eentje.
De terugblik zit toch voor de reclame? Ik zat ze er pas uit te knippen voordat ik ze op DVD ging zetten en in aflevering 2 was het ongeveer 6 minuten na de intro/vorige week, ongeveer 7 minuten halverwege en bijna 5 minuten voor de ontknoping. :) Die tijden zijn wel inclusief de vooruitblik voor na de reclame, maar die reken ik ook tot reclame. ;)

Wat ze wel ontactisch hebben gedaan is de intro/vorige week voor de eerste reclame (dacht ik iig). Je kan dus makkelijk een minuut of 10 later inschakelen en dan heb je nog niet veel gemist. :-X

Maar je hebt helemaal gelijk, tis zo veel en lang, je bent er al weer zo'n beetje uit ja... :(
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #161 Gepost op: 22-10-2005, 00:13:11 »
Heb ze niet getimed  ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Al wat ik weet is dat ik ze:
a. te lang
b. te frequent
c. irritant

vind   ::trots:: ::)
« Laatst bewerkt op: 22-10-2005, 00:16:23 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline joop2

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #162 Gepost op: 31-10-2005, 11:56:12 »
Ik neem TI inmiddels op om de reclame en het gezwets van de commentaarstem door te spoelen. Maar het blijft een hele zit. Kennelijk ben ik niet de doelgroep voor dit programma. Saai, saai , saai. Er zit geen tempo in en al kijkend ga ik me bijna net zo vervelen als de kandidaten op niveau 2... Gelukkig blijven er wel een aantal collega's kijken, zodat we samen tijdens de koffie kunnen zeuren over TI. Hoeveel afleveringen moeten we nog? ::zwaai::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #163 Gepost op: 31-10-2005, 14:24:56 »
Er zijn er 13 in totaal dus daarna zal je toch andere 'borrelpraat' moeten verzinnen denk ik  ::) ;)


Ik vind het ondanks de inmiddels ruimschoots en frequent genoemde zelfde kritiek en verbeterpuntjes, elke week nog steeds een stukkie leuker en spannender. De proeven zijn verbeterd, en je hebt wat meer binding met de kandidaten vind ik. Voorheen waren het er gewoon teveel om echt een indruk van te krijgen. Het is nu ook spannender geworden omdat de consequenties van winst of verlies concreter/ duidelijker zijn mi. Persoonlijk vind ik het juist leuker geworden vooral na opdoeken van het eerste niveau. Zouden zeker nog wel wat verbeteringen kunnen worden doorgevoerd, dus miss kunnen we daar dan liever constructief over nadenken- daar hebben de programmamakers meer aan mi ;)

Ik vind het 'hele zit' zelf erg meevallen- Daarnaast, niemand dwingt je toch te kijken..   ??? Je kan altijd nog het afleveringsverslag hier op de site lezen, als je met je collega's wilt meepraten  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Komkommer

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mad' Fer It
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #164 Gepost op: 31-10-2005, 15:56:01 »
Wat een ontzettend saaaai programma. Ik keek alleen omdat Bob meedeed. Nu is het helemaal niet meer de moeite waard. ::joehoe::

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #165 Gepost op: 31-10-2005, 16:41:25 »
Komkommertijd  ;D

Offline kareltje

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #166 Gepost op: 31-10-2005, 22:31:47 »
ik vind dat het spannender wordt,maar de te luide muziek maakt ge gesprekken soms onverstaanbaar. ::ok::

Offline SnijderMan

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #167 Gepost op: 7-11-2005, 10:40:14 »
Ik vind het spel nu wel wat meer boeien, maar ik word echt helemaal horendol van al die herhaling de hele tijd.
Maak het dan 1 aflevering minder of zo, maar zoveel herhaling is echt reuze irritant.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #168 Gepost op: 13-11-2005, 23:52:20 »
Wat ik wel een verbetering vindt is hoe Art de boel inspreekt. Het is niet meer zo gemaakt. Hij spreekt het nu wat rustiger in met minder irritante stopmomenten die bedoelt zijn om de spanning te verhogen maar het niet doen. :)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #169 Gepost op: 13-11-2005, 23:56:42 »
Vind het zeker spannender en leuker geworden sinds het eerste niveau opgedoekt is. Eigenlijk moet het spel mi beter twee niveau's kennen dan drie en vanaf het begin een wat fellere strijd, om wie eruit valt of doorgaat ja/ nee.

Nu zeiden mij niveau één versus twee gewoon toch te weinig. Op Niveau één zat men te lang op een kans te wachten en op niveau twee probeerde men telang de kern in stand te houden- heel logisch mi.

Niveau 3 versus 2 vind ik een veel leukere uitwerking van het concept. Duidelijker wat de voordelen zijn, spannender vwb wat er op het spel staat :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline joop2

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #170 Gepost op: 23-11-2005, 13:39:58 »
Nu is er een winnaar: Patrick (lijkt me toch duidelijk) en nu moet er weer zo'n kijkersuitzending volgen. Nou, ik lees het wel op de website wie tot winnaar gekozen is. Hoe maak ik van een programma een melkkoe... :P
O ja, nog iets: voortaan niet alleen belgen ondertitelen, maar ook Amsterdammer die niet kunnen articuleren. Ik vond Paolo af en toe niet te verstaan...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #171 Gepost op: 23-11-2005, 16:26:31 »
Nu is er een winnaar: Patrick (lijkt me toch duidelijk) en nu moet er weer zo'n kijkersuitzending volgen. Nou, ik lees het wel op de website wie tot winnaar gekozen is. Hoe maak ik van een programma een melkkoe... :P

Ik weet dat je er tegen bent, net zoals met ER, maar om daar nou zo'n ophef over te maken. Als je niet wilt stemmen, wat ik ook niet wil en doe, kan je toch nog gewoon lekker naar de liveshow kijken, maar laat je je telefoon of gsm lekker liggen...
Maar om dan maar meteen te stellen dat je niet naar de liveshows gaat kijken omdat je niet gaat stemmen omdat het geld uit de zak klopperij is....
Kijk je dan ook niet naar een-tegen-honderd om maar een zijstraatje te noemen? Omdat daarin ook gevraagd wordt te bellen?

O ja, nog iets: voortaan niet alleen belgen ondertitelen, maar ook Amsterdammer die niet kunnen articuleren. Ik vond Paolo af en toe niet te verstaan...

Niemand meer ondertitelen. Het is notabene in onze eigen taal, waarom moeten daar iedere keer van die irritante ondertitels onder staan?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #172 Gepost op: 23-11-2005, 20:07:49 »
Niemand meer ondertitelen. Het is notabene in onze eigen taal, waarom moeten daar iedere keer van die irritante ondertitels onder staan?
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af... Als iemand plat Gronings gaat praten versta ik er ook niks van. ;) Maar ik denk dat alle kandidaten wel een beetje ABN/ABB proberen te praten waardoor ondertitels vaak wel overbodig zijn hoor m.i.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #173 Gepost op: 23-11-2005, 20:13:04 »
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af... Als iemand plat Gronings gaat praten versta ik er ook niks van. ;) Maar ik denk dat alle kandidaten wel een beetje ABN/ABB proberen te praten waardoor ondertitels vaak wel overbodig zijn hoor m.i.

Ja, daarom. Met het vlaams heb ik verder ook geen moeite. Ik vind het alleen maar uiterst irritant die letters in beeld.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #174 Gepost op: 23-11-2005, 20:14:54 »
Ja, daarom. Met het vlaams heb ik verder ook geen moeite. Ik vind het alleen maar uiterst irritant die letters in beeld.
Klopt, zeker omdat het vaak geen letterlijke ondertiteling is maar een beetje ingekort of anders geformuleerd.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #175 Gepost op: 24-11-2005, 10:02:21 »
Nu TI bijna is afgelopen kan echt mijn mening geven.

Ik vind het een origineel concept, mooie omgeving en originele opdracht. Wat ik jammer vindt is dat er de hele tijd gehamerd wordt op het feit dta je HET mysterie moet oplossen, uiteindelijk komt het er op neer dat je gewoon informatie uit je hoofd moet leren en tijdens een laatste Quizz alle goede antwoorden moet geven. Ik had veel meer gekonkel verwacht tussen wel/niet informatie. Rangnokkers konden ook niets uitwisselen of wat dan ook. Het 2e niveau is op een gegeven moment net zo zinloos als het 1e niveau in het begin. Mensen kunnen niets doen en wachten maar op het levenswiel. Vond de drie opdrachten van de Rang nokkers wel spannend. De proeven in het algemeen waren wel origineel en eerlijk wat betreft man en vrouw. Alleen vraag ik me af als een vrouw in de finale had gestaan (de proef van Paulo en Gianni bv.), dan is die bamboekstokproef niet helemaal eerlijk. Had Josephine er al zien staan met d'er dunne armpjes.

Vond het op het laatst leuk om naar te kijken...maar het is niet van: wauw, wat een gaaf programma.

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Geef je mening over Terra Incognita...
« Reactie #176 Gepost op: 28-11-2005, 13:51:17 »
Ik vind het al met al een leuk programma. Het kwam wel wat langzaam opgang. Maar het was uiteindelijk het doorkijken dubbel en dwars waard. (jammer voor de mensen die na een paar afleveringen zijn afgehaakt)
De Finale was interessant, en je bent wat nieuwe dingen te weten gekomen over de finalisten en over de zeenomaden.
De proeven waren zeker de laatste paar afleveringen, super!!!