Valsspelen doe ik alleen als het echt nodig is.
Ik wil niets af doen aan de prestatie van Lex, dieper dan de zeebodem kon hij niet zinken. ;)
Lex (Nederland)
Mijn favoriet gezelschapspel is monopoly.
Ik kon me wel een beetje vinden in de keuze van Lex. Het sociale aspect speelt naar mijn mening ook een te grote rol in TI.
Dát het een rol speelt hoort nu eenmaal bij het spel, in deze mate. Maar de manier waarop het vormgegeven wordt daar ben ik het niet altijd mee eens. Ik vind gewoon dat te weinig mensen gelegenheden krijgen (zelf, niet afhankelijk van de groep/ anderen) hun kansen in het spel daadwerkelijk te verbeteren voor langere tijd.De mensen die het spel verlaten hebben, waren passieve spelers die de kansen niet gezocht hebben en zelfs vermeden hebben om zich individueel te onderscheiden.
Na de eerste proef bepaalde die fysieke selectie (op het eerste niveau) anders alleen maar welke groep iemand mocht promoveren, daarbij kwam bijna altijd het sociale aspect kijken. Bij de opheffing van het eerste niveau bepaalde de proef idd wie wel en wie niet het tweede niveau bereikten. Dit neemt echter niet weg dat tot het sociale aspect tot die tijd veel zwaarder woog.
Bij de degradatie speelde het levenswiel, het sociale aspect en de proef allemaal een rol. Toch lijkt achteraf het sociale aspect ook hier de grootste rol te hebben gespeeld zij het onder invloed van het levenswiel (wat natuurlijk betekend dat het ook heel anders had kunnen lopen).
Tijd zal moeten uitwijzen of het gunstig is om als eerste op Rang Nok te zitten. De inzet is voor de uitdagers echter groter dan voor de Rang Nok'ers. Aan de andere kant als een Rang Nok'er terug wordt gezet naar Koh Muk zal hij/zij waarschijnlijk meer moeite hebben om nog een kans te bemachtigen.
Oops verkeerde topic ;)
Zal de berichten zo meteen verwijderen.
Bedankt voor het aanbod ;) Ik heb het inmiddels als in het topic over aflevering 7 geplaatst.
En dit werd onze Lex allemaal een beetje te complex ;D what's in a name ;)::rofl:: ::ok::
CitaatLex (Nederland)I rest my case ;D